Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

grointje

Ghe, Hoe In De Bloeiperiode?

Recommended Posts

Beste,

 

Ik wil starten met de GHE-voeding namelijk:

 

Voor in de groei (duidelijk)

 

Bio-Roots

Diamond Nectar

 

Voor in de bloei (niet helemaal duidelijk)

 

FloraNova Bloei (1 component)

Bio-Bloom

Ripen

 

Dit op een medium van 30% cocos, rest bio-growmix (3 weken voorbemest)

Als toevoegingen B.A.C schimmels en wormenmest.

 

Soortje is een 8-9 weken bloeier, 80% indica

 

Iemand had mij het volgende advies gegeven (uit ervaring)

 

Zodra de bloei vordert, 0,5 EC bovenop het kraanwater, enkel FloraNova, hierna per waterbeurt 0,1 EC omhoog mits planten goed reageren.

 

Vanaf week 4 bloei starten met Bio-bloom (aanbevolen dosering 2ml/10L)

 

En hier de probleemfactor:

 

Vanaf week 4 eveneens starten met Ripen maximaal een halve dosis, dit heeft als voordeel dat je halverwege de bloei gaat boosten. En voor het spoelen enkel nog een dosis Ripen (ADVIES)

 

Nu zegt iemand anders mij dat Ripen een product is om het rijpingsproces te bespoedigen, oftewel dat het je plant stimuleert om het loodje te leggen. Dus in de week voor het spoelen 2x een halve dosis of 1x een volledige dosis

 

Op het schema staat 10 dagen voor de oogst meegeven, ik neem aan dat dit inhoudt dat je het eenmaal meegeeft voor het spoelen.

 

Het schema en de laatste mening komen redelijk overeen, maar dit betreft een persoon die het niet standaard gebruikt.

 

Ik heb het ook nog aan een derde persoon gevraagd die het wel gebruikt, maar deze gaf aan niet met cocos te werken en verder geen antwoord en verwees mij door naar het forum.

 

Dus hier ben ik, wachtend op het doorslaggevende antwoord.

 

P.S. bijvraag: Wat kan ik het beste aanhouden als maximale EC, heb ergens eens gelezen dat dit voor witte soortjes 2.2 EC was?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

GHE voeding geeft (weet niet van de 1 compo wel vd andere 2 lijnen) een heel lage EC bij volle mep.

Doe ik volle mep Flora serie (3 part) kom ik op 1.45 vanaf 0.24 en met de Duo kom ik op 1.65.

 

Volle mep is echter veel en veel te veel, de helft van de helft (op de fles staan hydro hoeveelheden) is meer dan zat en dan zul je erachter komen dat je misschien toch beter op ml's dan op EC waarden kunt gaan 'sturen' omdat je met een EC van 0.7 tot max 1.15 aan het werken bent (hier het geval) en wat je wist over witte soort EC .. niet opgaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ripen is indd een component om je plant af te bloeien dus zeker niet halverwege gebruiken alleen gebruiken als je plant bv toprot heeft maar eigenlijk nog 2 weken moet dan mag je ripen om m sneller klaar te krijgen

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog niet zo heel veel ervaring met deze voedingslijn, maar ik ben bijna klaar met een eerste hydro kweek op FloraNova (voorheen BioNova gebruikt op aarde en cocos). Ik had een probeerset gekocht met FN Grow, FN Bloom, Ripen en wat "gratis" pH spul erbij. Los ook nog een klein flesje Bio Bloom erbij, flesje FlorKleen en een emmertje Mineral Magic. Sproei middelen had ik geen zin in en al de andere additieven ook niet.

 

Ben het eens met lostchild dat de volle mep teveel is. Ik had het wel geprobeerd met de overgang naar de bloei, want de EC kwam daarmee op 1.7 uit (14ml FN Bloom op 10liter). Dat leek me wel te doen, maar na een tijdje kreeg ik bruine puntjes en heb ik de boel toch maar wat verdund.

 

Ben niet zover terug gegaan als lostchild aangaf. Heb de EC zo tussen de 1.3 en 1.5 gehouden. Had niet het idee dat dat te hoog was, maar wellicht had het met een veel lagere EC net zo goed gewerkt en had ik mezelf wat geld aan voeding uitgespaard. Volgende keer maar eens proberen.

 

Ben het nu aan het spoelen met FloraKleen en ben maar niet begonnen aan Ripen. Daar hoorde ik toch wat teveel enge verhalen over dat de wiet er raar van zou gaan uitzien en dat er een raar smaakje aan kwam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er van overtuigd dat als er een raar smaakje aan zou kunnen komen, de florakleen dat weer opheft!

Ze worden niet voor niets samen aangeraden, ze werken synergetisch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk zelf ook met GHE (3 part). Ben inprencipe wel tevreden mee, wat Lostchild zegt klopt. Volle mep volgens schema in de bloei = EC 1.4! Echt frustrerend als je gewend bent om met overige voedingen tot ec 2.0 ofzo te gaan.

 

GHE ripen werkt wel als je voortijdig moet oogsten ivm plaag, huis inspectie etc. Maar het geeft wel een raar smaakje aan je eindproduct. Dus als je niet voortijdig hoeft te oogsten zal ik gewoon spoelen met water ipv ripen.

 

 

EDIT: ik ben zelf achter gekomen waar GHE DIamond nectar voor zorgt (als bijzaak!). Het is bedoeld voor mensen die niet afzuren, het is gebaseerd op "vulvic acids?" en als je dat aan je water toevoegt zorgt dat voor best wat afzuring. En in het schema zie je dat dit gebruikt wordt alleen in de eerste 3 weken wanneer dus je EC laag is, en laag EC = minder afzuring door voeding alone. Dus met die nectar erbij wordt je water ph +-7 ook met een EC van 0.8. :)

Edited by LED_KROKET

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...