Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Jo guys,

 

Heb ontdekt dat ik last heb van meeldauw op een paar bladeren het is nog in een vroeg stadium maar heb met dit zoort dingen helaas geen rekening gehouden dus ik heb er nog niks voor in huis morgen.is het zaterdag en ik zou graag willen dat ik het in een keer zo goed mogelijk kan oplossen en omdat ik een leek ben vraag ik aan jullie wat kan moet ik morgen doen lampen zijn net aan morgen.ochtend 8 uur gaat alles weer uit,zit in week 4 bloei morgen.zou week 5 beginnen net een.week pk erop zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het maar 2 bladeren zijn waar op het zit zou ik ze er gewoon vanaf halen, en even aankijken. zo niet wat melk erop spuiten ik heb gehoord dat je dan wel de 0% vet melk het beste kon gebruiken? correct my if im wrong.

 

volgende keer kan je ook ff de search knop gebruiken :)

http://www.wietforum.nl/topic/35957-help-soort-witte-poeder-op-me-blad/page__st__20__p__1300501__hl__meeldauw__fromsearch__1#entry1300501

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mixje maken van bayer meeldauw en bionova vital maken.

Paar druppels dreft erbij en je bent er zo vanaf(5 min voor de lampen uitgaan spuiten. Gelijk ook ff het plafon en de muren inpuiten.

Maar of het slim is in week 5 weet ik niet

 

Bladeren erafhalen heeft geen zin want de sporen zijn waarschijnlijk al verspreid

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jezelf afvragen waarom je meeldauw hebt als als je boventaande gedaan hebt.

Als je hebt ontdek heb je echt nog wel even de tijd om de spullen te halen hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij ixus seads een uv lamp gezien voor 200euro zou goed tegen meeldouw werken niks meer spuiten 3 x per week met je lamp over je planten schijnen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké silinal van ecostyle word het,

 

Zal zorgen dat mijn afzuiging wat harder draait als het licht uit is,

Voordat het probleem weer voorkomt Zit ik er aan te denken om een luchtontvochtiger met.hygrostaat te kopen een zibro d520,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwam er net achter dat die ecostyle en Bayer producten al een maand verboden zijn hoop dat ik het nog ergens kan krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe erg is het die meeldauw, ik zou zelf niet zo snel nog iets spuiten in begin week 5 bloei.

Maak er eens een foto van, dat geeft een beetje beeld erbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik vitaplant mutlicarevan bayer tegen witziekte!!!

werkt perfect bij mij!!

meeldauwvrij sinds ik het gebruik!!!!

werkt zowel preventief als curatief!

en het kost maar een tientje :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe erg is het die meeldauw, ik zou zelf niet zo snel nog iets spuiten in begin week 5 bloei.

Maak er eens een foto van, dat geeft een beetje beeld erbij.

 

 

gallery_41434_17354_917952.jpg

 

 

 

hee bosrand heb het donderdag gespot dit was toen een van de grootste plekken heb alle bladeren waar het op zat bij 3 planten weggehaald maar waarschijnlijk

zal het nu door mij hele tent heen gaan,

 

heb ooit is op mijn balkon 5 planten gehad en daar was het vele malen erger toen heb ik telkens de ergste bladeren weggehaald en na een tijd toch kunnen oogsten

weet niet meer hoe ver ik toen was er was toen ook al top vorming.

 

ik denk dat mijn afzuiging te laag gaat staan na dat het licht uit is dus zorg er nu voor dat ie wat harder draait als het donker is

heb er ook voor gezorgd dat ik beter bij mijn meter in de tent kan lv is nu 60.

 

had ergens gelezen dat je naar het einde toe een steeds wat lagere lv moet hebben tot de laatste weken met een lv van 40 a 45.

ik wil graag tegen de hoge luchtvochtigheid iets kunnen doen maar weet niet goed wat ik het best daar voor kan gaan kopen heb wel een ontvochtiger op het oog van 20liter per 24uur, heb jij een ontvochtiger bosrand?

 

ben ik er dan met die ontvochtiger of zijn er nog meer punten om de luchtvochtigheid te kunnen beheersen,

 

of kan ik beter de boel wegpleuren tent goed schoonmaken zorgen dat ik de lv kan beheersen preventieve middelen gebruiken (cannacure) in de groei tot 2 weken in de bloei en dus helemaal opnieuw beginnen ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog geen ontvochtiger, ben wel van plan binnenkort een aan te gaan schaffen.

Ik heb nog nooit meeldauw gehad binnen enkel toprot.

Als je verder geen plekken meer ziet op de bladeren zou ik me niet al te druk maken erover.

De planten weg doen lijkt me een beetje onnodig als dat alles is wat je aan meeldauw hebt en die bladeren ook nog verwijderd hebt.

 

 

Een ontvochtiger zal wel een stukje meehelpen, maar dat hangt er ook weer vanaf hoeveel je afzuigt.

Zuig je veel af dan ververst de lucht vaak en heb je kans dat het niks helpt.

 

Preventieve middelen lijken me ook een beetje overbodig, beter de oorzaak aanpakken.

Heb je wel een ventilator erbij staan, anders heb je kans dat de bladeren te lang nat blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog geen ontvochtiger, ben wel van plan binnenkort een aan te gaan schaffen.

Ik heb nog nooit meeldauw gehad binnen enkel toprot.

Als je verder geen plekken meer ziet op de bladeren zou ik me niet al te druk maken erover.

De planten weg doen lijkt me een beetje onnodig als dat alles is wat je aan meeldauw hebt en die bladeren ook nog verwijderd hebt.

 

 

Een ontvochtiger zal wel een stukje meehelpen, maar dat hangt er ook weer vanaf hoeveel je afzuigt.

Zuig je veel af dan ververst de lucht vaak en heb je kans dat het niks helpt.

 

Preventieve middelen lijken me ook een beetje overbodig, beter de oorzaak aanpakken.

Heb je wel een ventilator erbij staan, anders heb je kans dat de bladeren te lang nat blijven.

 

ik heb 4 ventilators in elke hoek een ,

 

heb wel gezien dat het overslaat op een andere vanochtend.

heb een metalbox van 750m3 ,

wat mij opviel is dat de lv in de tent met licht aan lager is dan de lv in de kamer buiten de tent,,

 

nu met de lamp uit meet ik in de tent 60 en buiten de tent 61,

met licht aan is het verschil groter,

 

wat ik begrepen heb is dat je een ontvochtiger met overcapaciteit moet hebben

dacht zelf aan een zibro d 516 of de 520 de 1ste is 16 liter de 2de 20l

 

je heb ook een middel tegen meeldauw en toprot is duurder dan de andere middelen het heet a.r.t.s toprot 250ml

dit middel is juist voor op je toppen

maar hoe had jij de toprot bestreden,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toprot knip je eruit, dat ga je niet bestrijden.

Kom je meerdere toppen met rot tegen is het beste om alles om te halen vind ik.

 

Je wilt geen middeltjes op je toppen spuiten, dat rook je later weer op.

Tenminste, laat ik voor mezelf spreken, ik wil dat niet.

 

En je meet een verschil in percentage, maar dat zegt niet helemaal hoe vochtig het is, als het buiten je tent koeler is, dan heb je ook weer een ander percentage aan vocht in de lucht, maar de hoeveelheid vocht kan wel gelijk zijn. Google maar eens op absolute vochtigheid.

 

Met een luchtontvochtiger met een overcapaciteit zal je wel het vochtgehalte wat omlaag kunnen krijgen denk ik, dat ben ik zelf ook van plan, ik hoop dat het een beetje gaat werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu van.bayer garden

 

Microsulfo natria

 

Tegen schimmels werkt met zwavel kon niks anders krijgen in de buurt,

Er staat op om schade door zwavel te voorkomen temparatuur onder 25 graden houden,

Ik heb een drukspuit met een lans die ik ervoor kan gebruiken zit nu voeding in,

Zal ik ze in de tent laten staan of stuk voor stuk in de douch behandelen zit te denken om iets te maken wat ik achter het blad kan houden ter bescherming van wat er achter zit.

Ik kan ook 2 uur of een uur voor de lamp aan gaat vandaag de planten behandelen,

Anders wachten tot morgen ochtend Iets van een uur voor dat het licht uit gaat,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben klaar met spuiten heb de tent 2 uur eerder open gedaan alle planten gecontroleerd waar op meeldauw zat en ook weggehaald en daarna gespoten heb ze terug de tent ingedaan met de grote flap nog steeds open ze krijgen nu licht wat van buiten de kamer in komt ik hoop dat het snel droogt heb de fan er op gezet en wacht het nu Ff af tot het droog is

Ik zet ik de digistar voorlopig dan op 300w om er zeker van te zijn dat de temparatuur niet boven de 25graden komt,

Dat Was het voorlopig dan weer hoop dat het goed komt.

 

Is het niet gewoon beter om Standaart een luchtontvochtiger te hebben staan als je binnenshuis wiet kweekt ivm vochtschade schimmels enzo het is ook beter voor je gezondheid,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ook nog Enzicur

 

 

Lijkt mij wel een goed middel om mee te werken, maar ik Had snel een oplossing nodig en die bayer was het enigste wat ik zo snel kon krijgen kopen mischien voor een andere x mocht het nodig zijn ga van de week een ontvochtiger kopen met instelbare hygrostaat,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer meeldauw ondekt heb mijn actieveinblaas maar uitgezet mischien dat dat voor tocht zorgt,

 

Nog 16 dagen hebben ze.er 8 weken echte bloei op zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu ook meeldauw op het blad wellis waar. pak het aan met wat meer middelen.

 

heb me canna cure aangesmeerd gekregen dat is weinig.

 

 

ik zag wat bio middeltjes bij puk tegen meeldauw heb alle middelen maar gehaald beter safe than sorry.

 

nog niet eerdeer mee gemaakt binnen blad meeldauw wel toprot ( meerdere malen me mooiste toppen moeten verknippen ).

 

ben beniewd of dat arts wat gaat worden morgen zou ik na 5 dagen cannacure weer mogen spuiten denk dat ik dat herhaal en dan over ga op arts. zal je laten weten of het onder controle te krijgen valt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet tocht zien te voorkomen briesje is ok maar tocht is echt een oorzaak van meeldauw,

Kijk maar is bij vruchten kweken aardbeien in tunnels kweken enz

 

Dus geen ramen en deuren tegen over mekaar open.zetten

zetten maar hoe dat nou invloed op je tent kan hebben?? Weet ik denk niet.

heb mijn actieveinblaas uitgezet mischien is de lucht stroom te hard ofzo wand als ie aan staat word er zelfs nog harder actief ingeblazen omdat mijn afzuiging hem dan nog wat erbij helpt gaat ie nog harder werken,

Mischien.dat.de profs er wat over kwijt willen,.

,

Je heb ook een sok tegen kouval ,maar dat is meer voor grotere ruimtes

Actieve inblaas kan goed zijn als het. Opmekaar afgestemd is niet dat alleen je afzuiging veranderd en.,je actief inblaas constant blijft ,ik zeg nu maar wat zal nog verder moeten uitzoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me niet dat het aan je actieve inblaas ligt of door teveel tocht.

Eerder door een tekort aan ventilatie zou ik zeggen.

Planten die te veel met hun bladeren over elkaar heen hangen waardoor de bladeren te lang vochtig blijven.

De ene plant is meer resistent tegen meeldauw dan de andere.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er word vaak gebruik gemaakt van luchtbevochtigers en luchtontvochtigers

Maar ik vroeg mij af of jullie ook gebruik maken van luchtreinigers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldouw is een nare ja ik heb het dit jaar prima bestreden met melk beter met half volle als vol waarom zou ik echt niet weten ik Mixde het 60% melk en de rest water en dan in nevelen werkte top .....melk is goed voor elk :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...