Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Murdoch

Probleem Een Opti

Recommended Posts

Heb twee keer de 6000.

 

De ene draait goed, branden nog geen lampen maar co1 10.5 en co2 48. Mpa staat op 1.7.

 

De andere staat ook op 1.7mpa lampen branden, maar c.o1 23 en c.o2 25-26. Je hoort ook enorm veel water stromen bij deze, rond de l per seconde.

 

Hoe kan dit toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, klote voor je. Helaas kan ik je niet helpen.

Als je je MPA lager zet, houdt ie die MPA waarde dan wel aan? Of loopt het op? Als dit laatste het geval is zal je misschien je koelgas moeten bijvullen. Maar zoals ik al zei ik weet hier te weinig vanaf om je te kunnen helpen. Vraag het eens aan Racker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra ik de mpa op 1.6 zet stroomt er een liter per seconde doorheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lv sensor staat ingesteld op 90 a 100.

 

heeft dit er nog iets mee te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat het kraantje soms in het scherm dit zou betekenen dat je retour niet afgesloten word. Dan moet je even een parameter aanpassen.

Als dit niet het geval is kan je het snel verhelpen door de waterafsluiter aan te sluiten op je waterleiding.Deze zit erbij geleverd

Heb ik ook gedaan toen mijn water bleef lopen ik had geen zin om de opti uit mijn hok te halen

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraantje Staat in het scherm ja, dat moet toch ook als hij koelt?

 

Ik heb er een waterklep op die erbij zat.

 

Hoe kan het dat dit kreng zoveel water pakt en het koelblok niet onder de 20 uitkomt....

 

ps. klok zou om moeten dus ik heb er alweer de tering van. OC in de andere ruimte die nog leeg is doet het wel..

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat je bedoelde als hij niet koelde als hij koelt moet er idd water stromen.

 

Draai eens aan je stelschroef dan moet de temp veranderen van je retour wateren hij moet ook wat minder water gaan verbruiken.

Je RH sensor is alleen voor de donker periode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de opti het eerder wel goed heeft gedaan.

Dan gok ik koelmiddel bijvullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opti is net nieuw....

 

al ik aan de stelschroef draai (rond de 2,0) is het afvoerwater 33gr.

 

Het koelblok komt gewoon niet onder de 22gr???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je retour ook minder water stromen als het goed is

het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat die de temp niet goed aangeeft

Koelt hij wel goed en wat geven c03 een c04 aan?? deze zaten bij mij ook wel eens omgedraaid

Probeer eens je temp zo laag mogelijk te krijgen met je lampen aan dan weet je toch ook of hij goed koelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

op 2.0 stroomt er nog 6l per minuut door, lijkt mij vrij veel voor dit model..?

 

c.01 22gr

c.02 26-30 (1.7mpa - 2. 0 mpa)

c.03 is dualroom

 

Koelblok hoort toch gewoon tussen de 5 - 15 te zijn? Afvoerwater ook hoger...

 

Dimlux dimt naar 70% 14x600, dan nog 31gr (is dus 5800w). Zit ook ergens waar het standaard veel graden kouder is dan de omgeving, dus moet ook veel beter kunnen.

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koelblok moet lager zijn ander even opti mailen je krijgt altijd snel antwoord op mail anders morgen bellen.

als je nummer nodig hebt staat dat op de site

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele machine uit elkaar gehaald om te zien of er miss condenswater in de bak bleef staan...is het ook niet.

 

Ben ten einde raad..

 

Zet ik hem op 1.7mpa of lager draait hij een minuut goed en dan gooit ie er opeens 60l per minuut water doorheen volle kracht.

 

Moet hem op 2.0 zetten om enigzins te functioneren maar dan wordt het koelblok niet kouder dan 24...

 

Tsja

Share this post


Link to post
Share on other sites

60l per min. dat lijkt mij onmogelijk omdat je toevoer normaal nooit zoveel doorlaat een normale kraan geeft ongeveer 8/10ltr per minuut

Ik denk dat dat er te weinig koel middel inzit of je waterregelklep blijft hangen (dat is de klep waar de regelschroef op zit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat toch 6? Murdoch wissel de goede met de slechte anders dan win je weer tijd... Kut optie maarja.

bij boels krijg je een kanalenlift van 2m. Kun je de Opti zo optakelen en mee rondrijden gebruik ik ook altijd.

 

wel raar dat er bijnde pro3 toch wat mensen problemen ervaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lion, 25mm tyleen aansluiting, reken Maar dat dat rap gaat. Zo vul ik mijn vat van 750l in een paar Minuten.

 

Zou best kunnen ja dat de waterregelklep blijft hangen, wat doe ik eraan? Te weinig koelmiddel? Als hij uit Staat geeft hij 0,9 aan.?

 

@starter, ja idd das ook het plan. Snel de ruimte van de andere opti draaiende krijgen en de planten daarin. Kan ik op mijn gemak die airco terugbrengen Indien nodig. Thanx voor de tip van de lift haha, pleurisding optillen doe ik niet Meer graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lift is super man ook in lage ruimtes. Hij kan recht staan en takelen tot plafond in ruimte van 2m hoog. Wel vasthouden als je rijdt want de armen zijn niet heeeel lang. Mijne schoof er bijna af. En dat wil je niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou best kunnen ja dat de waterregelklep blijft hangen, wat doe ik eraan? Te weinig koelmiddel? Als hij uit Staat geeft hij 0,9 aan.?

 

Als je Opti uit staat en hij geeft 0,9 Mpa aan, dan denk ik dat ie koelleiding gelukkig niet lek is, zoals bij mij wel het geval was. ook denk ik dan dat je niet hoeft bij te vullen. het is dus iets anders, maar goed, ik weet er niet veel van Mijn OC geeft 11,5/38,5 aan op respectievelijk C01 en C02.

 

Ik hoop dat je snel de oplossing vindt, want ik ken het gevoel...

Edited by Groene Mug

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

-De druk op de manometer zegt niet veel over de hoeveel koelmiddel die er in de unit zit. Het koelvermogen wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bypass gebruiken.

 

En dan een kraan erop? Anders loopt er weer 60l per min door.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als allee werkt en hij koelt niet voldoende moet er koelmiddel bij toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ut ook.

 

Wat is de verklaring dat hij volle bak water pakt op 1.6 mpa en lager? Omdat er te weinig koelmddel inzit pakt hij meer water?

 

Met nog niet volwassen gewas zit de temp op 30.5 en dimlux op 72% 14x600.

 

Koelblok komt niet onder de 17-18 op 1.9mpa nu.

 

Jullie zeggen dus bijvullen?

 

Als hij uitstaan is de druk gewoon 1.0 dus lek lijkt me niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...