Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Promo

Eerste Plant Early Biddy

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Dit jaar heb ik mijn eerste plant. Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in het kweken.. De plant staat in normale potgrond en ik heb er 1 biotab ingedaan die bij de zaadjes(Early Biddy) bijgeleverd waren. Volgende keer ga ik het beter aanpakken :P Ik wil me namelijk eerst wat beter verdiepen voordat ik allerlei voeding etc ga gebruiken. De plant ziet er naar mijn idee gezond uit. Zou het nog goed zijn om bloeivoeding te geven? Hij is nu denk ik net in de bloei geraakt. Ik hou geen rekening met PH waardes.

 

Hieronder een paar foto's:

 

gallery_13335_17353_217246.jpg

 

gallery_13335_17353_946828.jpg

 

gallery_13335_17353_977983.jpg

 

gallery_13335_17353_1117467.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi groen uit, beetje kartelblad en lichtgele puntjes....

 

Zou er voorlopig ff op water houden...

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het advies. Ik durf er niet veel aan te doen, aangezien hij het wel goed doet. Maar zelf zie ik niks geels aan mn plant. Alleen de uiteinden zijn lichtgroen aan het worden, of bedoel je dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het voor plant? Denk niet dat je nu al bloei verschijnselen gaat krijgen hoor...

 

Of je hebt een zeer vroeg bloeiende soort....

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks aan doen is een prima groene plant je kind geef je toch geen aspirine als t niks mankeerd ofwel.

 

de plant is je leid draad zij geef vanzelf wel aan wat ze wel en niet nodig heeft.

 

@hollandslost: als er uberhaupt iets aan voeding gegeven zou moeten worden dan zou dat bloei stimu kunnen wezen maar wanneer je amper ( ik zie der geen btw ) haren ziet dan ga je tog verdomme geen bloeivoeding geven...

 

hoe kom je daar bij en wat heeft promo aan deze onzin ...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor advies! Er zitten idd nog geen haren. Ik wacht het af :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update met foto's:

 

gallery_13335_17353_2461913.jpg

Plant in zijn geheel

 

gallery_13335_17353_728196.jpg

Bloei kleine top

 

gallery_13335_17353_927385.jpg

 

gallery_13335_17353_1462903.jpg

 

gallery_13335_17353_1809209.jpg

Sommige takken vertonen nog geen bloei? Is dit een probleem?

 

gallery_13335_17353_2771010.jpg

Nog een foto van de plant.

 

Mijn vragen:

 

In welke week van de bloei zit de plant ongeveer?

's nachts is het best koud. Is het handig de plant dan binnen te zetten? (huiskamer)

Is het nuttig de bloeivoeding te verhogen? (nu 1 ml/L)

 

Ik geef de plant om de dag 1 ml/ 1l bloeivoeding. Hoort de bloei zo traag te gaan?

 

Graag hoor ik of jullie antwoorden hierop hebben of tips. Alvast bedankt.

Edited by Promo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant.

 

De plant staat in jou tuin,jij ziet haar elke dag en dan ga je aan ons vragen in welke week bloei ze zit ? Wat dacht je van week 1.

Als je haar niet buiten wil laten staan 's nachts kan je haar binnen zetten maar ze moet wel donker staan dus de woonkamer lijkt me geen optie,of je moet haar pas binnen zetten als je naar bed gaat.

Maar dan zit je nog steeds met de geur als ze straks wat verder in de bloei zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommigen toppen zijn al goed aan het groeien en sommigen ook helemaal niet. Vandaar dat ik de plant nu snachts in de schuur zet. Er hing een lamp vlakbij de plant en ik denk dat daardoor sommige toppen nog niet in de bloei zijn(die in de schaduw zijn dat namelijk al wel). Ik hoop dus dat het nog op tijd is. Bedankt voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

1ML per liter???

 

Ik gebruik zelf 1ml op 200ML, weet niet welke voedingslijn je gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat is een Late Biddy.Zou Guano extract van No Mercy aanschaffen. :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik BAC bio voeding. Maar omdat sommige scheuten nog niet aan het bloeien waren was ik een beetje in de war hoe ik het voedingsschema moet aanhouden. Maar ik hou gewoon 1 ml/L aan voorlopig. Waarom Guano extract? En zou ik problemen krijgen dat ie zo laat is gaan bloeien? (i.v.m weer). Nu is het mooi weer en staat ie lekker in de zon. Ff een paar update fototjes:

 

gallery_13335_17353_609581.jpg

Hoofdtop

 

gallery_13335_17353_522426.jpg

Topje

gallery_13335_17353_744620.jpg

Een latere scheuten gaan nu bloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Guano extract heeft geen ballaststoffen & je plant bloeit ermee eerder af & het kost geen drol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke! Kan ik dit gewoon gebruiken naast mijn bloeivoeding? Bedankt allemaal voor jullie reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Weet het niet, want heb zelf nooit BAC bloeivoeding gebruikt.Gebruik het altijd samen met rietsuikermelasse.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je prima naast elkaar gebruiken... hou die 1 ml maar lekker aan af entoe maar spoelen met alleen water. een regenbui mag je zien als 1 watergift zonder voeding btw. hou alles laag en simpel met voeding mag ze in week 5 echt van kleur verschieten kan je nog altijd een beetje bij ' pompen' en weet je zeker dat het ondervoeding is = ook weten dat je wiet niet een voedingssmaakje gaat krijgen.

 

beginners denken vaak dat voeding het suc6 is. het is licht dat zorgd voor gewicht. klimaat zorgd voor wat je overhoud ( rot en dergelijke ).

je plant is groen en geeft aan dat ze het naar de zin heeft. voortaan plantjes weg houden bij lichtbronnen als ze in hun slaap fase zijn.

 

 

vind dat je een end komt met je gezonde verstand man :D je bent een beginneling en houd ze erg mooi :D je hebt groene vingertjes :yummy: :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel! Hij gaat nu goed. Toppen beginnen sneller te groeien zie ik(mooi weer) :D . Bedankt voor je advies! Ik ben benieuwd hoe lang de plant nog gaat bloeien. Ik hoop dat ie nog ff te gaan heeft :whistle: Binnenkort weer een paar foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hemprenaissance zegt, gezond verstand en geduld is goud waard.

Maar plantjes in de natuur hebben ook geen mensen nodig. :)

Mensen vermoorden vaak plantjes met weldaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant begint aan de onderkant te vergelen(vooral grote bladeren direct aan de stam). Is dit oke? Ik geef 2 ml/L bloei. Toppen groeien nu hard en zien er goed uit.

 

gallery_13335_17353_241730.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik me niet echt zorgen om maken wat gele bladeren.... Is ook normaal als ze halverwege de bloei zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...