Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Havelte78

Welke Shop In Amsterdam Heeft Speciale Soortjes

Recommended Posts

Hallo mede hobbyisten !

 

Ik ben erg benieuwd of jullie coffeeshops in Amsterdam weten die speciale soorten hebben en deze weten te waarderen.

Ik kom zelf uit het noorden van het land waar de vraag naar speciale soorten niet zo groot is. Welke shops weten een mooi biologisch soortje nog op waarde te schatten ?

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boerenjongens?

 

En dan kom jij in de verkeerde shops in het noorden. Amsterdam is over het algemeen nog kutter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger ging ik altijd naar Boerejongens of Bij, ze hadden altijd wel veel soortjes maar ik ben er al een tijd niet meer geweest.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johny: sorry hoor maar dan kom jij niet op de goede plekken in amsterdam...

 

er zijn nogaltijd wel een 8 tal shop waar je VAAk juweeltjes vind. alleen al om bij te blijven met nieuwe of nieuwere genetica moet je zijn in amsterdam. het is daar altijd wel vind baar soms vind je bij de een een beter pheno dan bij de ander. of tjah kost bij de een t wietje 8 euri en bij de andere 14 :( maar het is er wel degelijk.

 

dan nog is de bof dat er zat gerespecteerde zaad leverancier in en rondom amsterdam zwerven ( das ook niet voor niets ).

 

dat heb je in het noorden gewoon nog niet.... neen als ik dat van alle shoppa tourtje zo bekijk dan staat amsterdam nogaltijd 1 ( tajh meer dan 50% van alle coffeeshop begeeft zich daar dus mag dat ook wel eigenlijk:P )

 

dan nummer 2 denhaag....

 

....

 

....

 

....

 

en dan t noorden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grey Area en De Dampkring.

 

Reken vooral bij de Grey Area op een buitengewoon lange wachttijd - een half uur in de rij is geen uitzondering. Die laten iedere groep toeristen elk soortje zien en ruiken, geven bij elk soortje een uitgebreide uitleg van de werking, dan volgt het onvermijdelijke groepsgesprek over de keuze waarna elke toerist van de hele groep allemaal apart een grammetje koopt - en dan is de volgende groep aan de beurt.

 

Bij de Dampkring is dat iets minder, maar kun je ook toeristen hebben die de museale waarde van een coffeeshop onjuist weten in te schatten. Vaak staan er dan ook twee achter de toonbank daar.

 

Zelf ben ik vijf jaar werkzaam geweest in de sector*), ik was er altijd gauw klaar mee. Ik had een stapel kaartjes liggen van het Wietmuseum op de OZ Achterburgwal, ik zei altijd: "Guys, this is a SHOP, we SELL things here, if you want info, THIS is the place to be" - en dan gaf ik ze dat kaartje. Met een big smile, nooit problemen mee gehad.

Heb heel wat gasten binnenstebuiten leren draaien en heel wat Amerikanen het nut van een filtertip mogen uitleggen - dat dan weer wel.

 

Enne neem een dikke portemonnee mee -

 

@Hemprenaissance: waar zitten die andere zes ;) in Amsterdam?

 

V

 

*) Mijn nick is aldaar ontstaan naar aanleiding van de door mij aangerichte slachtpartijen op het schaakbord -

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hebben we hier een heuze schaak maniak in ons midden? gaaf ... ik moet helaas bekennen dat dammen me meer ligt maar ook hier schat ik me niet al te goed in :likken:

 

tjah wbt dampkring en grey area moet ik je in alles HELEMAAL gelijk geven. ik wacht bijv bij grey area altijd netjes en nooit korter dan een kwartier :whistle: :icecream: helaas ben ik ook zon ramp toerist die OVERAL 5 grammetjes meeneemt. ik kom om te proeven het geen wat zwaar indruk maakt haal ik zaadjes van en ga ik mee aan de slag :hug:

 

over die andere 6:

 

inprincipe mogen we de 2 coffeeshop de dampkring ook echt als 2 zaken zien sinds de eigenaren uitelkaar zijn.

 

stiekem rekende ik de tweede kamer ook mee ( dat mag zeker niet :P )

 

barneys farm heeft ook geen slechte wiet je moet alleen wel de portomowallet trekken ( nederlanders krijg btw korting.... hoezo discriminatie :innocent: )

 

voyager mag ook zeker niet in deze lijst missen eigenlijk is het de eerste stop waar ik kom vanuit centraal station en na grey area mijn favourite shoppie @ amsterdam. op dinsdag meen ik dat ze een secret wietje hebben voor een 10tje IK BEN NOG TELLEUR GESTELD...

 

najah dat ik dus echt niet kreeg te horen kreeg welke kush het nou was... dus helaas pindakaas geen zaadjes daarvan :cry

 

dan knal ik graag door naar stones cafe op de warmoesstraat die hadden zulke lekker LA CONFIDENTIAL X KANDY KUSH favo pheno die ik heb mogen roken. wel aan de prijs 13 euri maar chapo gekweekt !!!! evenals de strawberrydiesel ook een mega goed ruiken en smakende wietje ook aan de prijs maar inmiddels beide zijn weg zag ik van de week.

 

af en toe hebben ze nog wel wat leuks bij hunters bar op de warmoes(de grotere). vaak is hier ook het momentje dat we der 1 draaien er want voyager en stone cafe heeft weinig plek cq altijd druk....

 

ben ik er al??? blue bird vond ik ook een chill choppie waar ik sinds afgelopen jaar pas kom. volgens mij ben ik dan wel.

 

tjah natuurlijk boerenjongens maar das met de benenwagen lastig komen vanuit centrum dat rijden we met de auto ff heen en weer.

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Club media ook mooie soortjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voyager hebben we 2 maal te weinig gekregen.

 

Anyday is een shop waar ik al jaarenlang, ookal kom ik er maar 1a2 keer per jaar mooie wiet aantref en ook eerlijke grammen krijg.

 

Voorderest moet je gewoon echt even vragen of je de wiet mag zien en even eraan ruiken.

 

In een straat zitten soms wel 5 shops!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

en welke shop ma dat zijn elmanto?

 

o.d haze klinkt lekker :D

 

Anyday :)

Edited by elmanito
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de dampkring in de haarlemmerstraat altijd waar voor mijn geld gekregen en ze hebben er leuke soortjes, vooral als je van smaakjes houd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...