Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
amneezz

Rfx-1 Ph Probleem

Recommended Posts

mede growers

 

na altijd op aarde gekweekt te hebben toch maar overgestap op rfx-1 en hydro eb/vloed om te kijken wat dat doet zie mensen er toch mooie scores mee halen en eb/vloed wilde ik ook graag proberen maar er doet zich gelijk een probleem op.

 

set up is:

240x 120x 200 tent

3x 600 watt

14 kratjes 32 liter op verhoging 2 per krat

2000m3 afzuiger

1000m3 inblaas

ventilator

200 liter vat

eb/vloed

pompen

lamp hangt nu op 100cm

 

temp lamp aan 26/28 graden lv 55/60 %

temp lamp uit 23/25 graden lv 50/55%

 

voeding/medium

plagron hydro a en b

aptus enzymen

aptus n boost

gen control 200

aptus super pk

rhiztonic

RFX-1

 

Plantjes zijn Candy kush uit zaad.

plantjes zijn eerst ontkiemd en voor gegroeid onder een 2x 75 watt tneon ander halve week .

toen heb ik de rfx ingewaterd met ec 1.5 ph 5.5 water temp 21.2 graden daarna beetje rfx uitgeknepen en gemeten toen was de ph 6.1 ec 1.5 water zo als hoort lijkt me .

daarna gelijk de plantjes in de rfx gezet 28 stuk 2 perkrat .

sloegen goed aan en groeide goed toen heb ik na 2 dage de kratjes van boven weer goed nat gespoten allenmaal met ph 5.5 ec 1.4 water temp 21.8 graden zagen er goed uit.

2 dagen later weer gaan kijken op locatie begonnen de blad randen een beetje omhoog te krullen. .

heb ik gewoon weer water gegeven van boven af ph 5.5 ec 1.4 water temp 22.1 graden moest snel weg .

nou ga ik vandaag terug om nog eens te bekijken kijk ik is het toch iets erger geworden het zijn ook maar een aantal planten die dit hebben zal zo even fotos posten .

toen heb ik een aantal blokjes rfx uitgeknepen die op wortel diepte zaten en de ph en ec gemeten

ph is 6.6 dat is te hoog dus dat zal mijn probleem zijn wat nu te doen ?

1 een vat met water en enzymen aan maken ph 5.5 en dat er door heen spoelen ?

2 een vat met water en enzymen en halve ec aan voeding ph 5.5 er door heen spoelen

alvast bedankt hier zijn fotos sorry voor slechte kwaliteit maar de lamp was al aan .

 

gallery_40656_17351_113277.jpg

 

gallery_40656_17351_113277.jpg

 

gallery_40656_17351_1225696.jpg

 

 

gr amneezz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je al die toevoegingen er nu ook al in???

Ik hoop het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik heb aleen ingewaterd & water gegeven met a en b en rhiztonic en enzymen

Share this post


Link to post
Share on other sites

de oplossing is niet van boven weer water er doorheen plenzen. integendeel denk dat dat de oorzaak is je giet ze veelste nat. als je rfx 1 goed inwaterd, en mooie stekken met wortel erin zet kun je rustig een week weg blijven met water en daarna gelijk beginnen met eb vloeden

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dus ik ga stoppen met van boven het water er door heen te plenzen dat was ik zowiezo al van plan aangezien de wortels ook al op eb/vloed niveau zaten.

wat moet ik dan voor ph ec waardes aanhouden om de ph weer 6.1 en ec 1.5 te krijgen in het medium ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen nog maar a en b gebruiken en vanaf week 5 PK 13/14 erbij.

Ph op 5.7 houden dan gaat de ph op een gegeven moment vanzelf zakken.

De wortels regelen zelf ook voor een deel de pH.

De pH in je medium moet ongeveer 6 zijn.

Als je voor week 5 iets onder pH 6.0 geeft en na week 5 iets hoger dan. 6.0 dan kan er niet zoveel fout gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen te snel op de rfx gezet.

Zoals supernoob al aangaf hoef je na zetten een week ofzo niet te wateren en dit heb je wel gedaan, 3x zelfs in totaal.

Bij mij was 1x wateren 3 dagen na zetten al genoeg om alles zo te verknallen dat ik rfx niet meer in de tent wil hebben.

 

Beetje vergelijkbaar met op aarde te nat zetten met dien verstande dat je met hapklare voeding werkt en geen buffer dus eea ook meteen terugziet in de plantjes. Beter niet te hard proberen te corrigeren op ph, verloop tot aan net iets boven de 6 is ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt allenmaal voor de reacties.

ik ga dus aleen nog eb / vloeden vanaf waneer zal ik daar mee beginnen dan ze hebben eergister voor het laats water gehad ph 5.5 ec 1.4..

geef ik dan gewoon normale ph en ec waarde mee als ik eb/vloed?

 

GR amneezz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...