Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BraboGrower

Buffertabs, Breken Of Heel In De Pot ?

Recommended Posts

Had een vraagje omtrent de buffertabletten, deze dienen +/- 10 cm in de pot gedrukt te worden, echter heb ik hier en daar gelezen dat mensen deze tabletten bijna heel uit de pot haalde na de kweek.

 

Ik kweek de kortbloeiende amnees 9.5 week, in 18L potten met plagron light mix.

 

Is het dan beter om de tabs te verkruimelen en door de aarde te mengen, of gewoon houden aan het advies van 2 hele tabs in een 18L pot ?

 

En ik gooi normaal het water in de vijverbak, waarbij de planten dus vanaf onderen water krijgen, is dit nog mogelijk bij "sannies way"? of gewoon van boven wateren ?

 

Rest is duidelijk, zit alleen nog met deze 2 vragen, bvd!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

van boven wateren anders lossen ze niet langzaam op.

 

voor je andere vraag je kan ze idd door midden doen en dan plaatsen ze werken dan wel korter en iets heftiger, iets wat je met amnees nie wilt aangezien die nogal kut reageren op te hoge voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je snelle reactie, DonBone, ik zal de tabs heel laten, 2 per pot en van boven wateren.

 

Eerste keer bio voor mij, dus zal het eerst zo doen, kijken hoe het bevalt. bedankt nogmaals!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

no problemo, als anderen nog iets toe te voegen hebben hoor ik het graag :P

 

ik gebruik de tabs bij mijn balkonplanten (brugmansias) en is top spul, werkt lekker lang en makelijk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 tabs per pot op 18 liter ik dacht dat je per 5 liter aarde 1 tab moets plaatsen dus zouden er eigelijk 3,5 moeten zijn of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer medium dan zeg 11ltr, dan 1 tab minder per 5ltr omdat er ook wat in de aarde zit, doe je wel 3.5 dan zet je ze zwaar bemest en is het maar net hoe je het doet met watergeven hoe erg het uit pakt.

 

Staat ook in de handleiding vd tabs overigens van dat grotere pot.

 

Je kan de tabs ok nog verkruimelen en over de toplaag strooien, lichtjes ingraven of beetje aarde eroverheen en dan wateren vanaf boven

 

topdressing the non smelling and molding way

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...