Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Ik ben zelf 18 en dus begonnen met een plantje omdat de coffee shop opeen gegeven moment wel duur word.

 

Ik ben tegelijk met mijn zwager begonnen en die heeft het zooitje buiten staan maar daarvoor heb ik te weinig licht in de tuin.

 

Ik heb van een oude vogelkooi een zogenaamde 'tent' gebouwd. dus aluminium folie aan de binnen kant en een doek aan de buiten kant en onderin is het open (via een rooster) en bovenin zitten er gaatjes in het aluminium.

 

Ik heb de goedkoopste zaaitjes gekocht die er waren deze zijn special kush. Om maar mee te beginnen en twee spraar lampen erop van plug and grow van 125w per stuk (een voor groei en andere voor bloei)

 

Dit allemaal omdat ik zo goedkoop mogelijk wilde uitzijn want ja wil t eerst is even aankijken voordat je het professionele spul koopt..

 

Ik denk wel dat de plant snel in een grotere bak moet.. Hoeveel liter moet dit zijn??

 

En de foto's

 

IMG_0043.jpg

 

IMG_0044.jpg

Edited by Swap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

die aluminiumfolie is geen goed idee volgens mij! daar krijg je volgens mij problemen mee, ik zie ook dat de hoeken van je 'tent' niet helemaal dicht gemaakt zijn, een doek laat volgens mij nog wel wat licht door, wil je succes hebben, dan moet je zorgen dat je plantje 12h per dag in het donker staat, lees gewoon zoveel mogelijk in de forums hier, daar leer je heel wat van

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluminiumfolie geeft geen problemen.

De tent moet goed dicht zijn inderdaad.

Plantje ziet er wel top uit, ik zou haar overplaatsen naar een 11 of 18 liter pot.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt idd licht uit maar wanneer de lamp uit is is het in de kamer ook helemaal donker dus ik denk dat dit niet veel uitmaakt..

 

@bosrand

Okee dankje, ik ga dan denk ik morgen een 18 liter pot halen!

 

En nog tips? ik geef haar dagelijks water en om de zoveel tijd wat voeding.

Edited by Swap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig verslag. Ben wel benieuwd hoe dit uitpakt haha. Zorg er wel echt voor dat het volledig donker is. Gebruik je nog voeding ?

 

 

Ik volg je , succes gap

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hazertje Ik gebruik gewoon pokon groenblad als voeding. Leek me wel prima en geloof ik doet die het er prima op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hazertje Ik gebruik gewoon pokon groenblad als voeding. Leek me wel prima en geloof ik doet die het er prima op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hazertje Ik gebruik gewoon pokon groenblad als voeding. Leek me wel prima en geloof ik doet die het er prima op!

 

pokon voor de plantjes????? hmmm.... :oeps

 

Wat raad je aan?

Edited by Swap

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hazertje Ik gebruik gewoon pokon groenblad als voeding. Leek me wel prima en geloof ik doet die het er prima op!

 

Pokon voor de plantjes ??? :oeps ik weet niet of dat wel geschikt is, ben zelf pas aan mijn derde ronde bezig, maar wil je een beetje kwaliteit, geef ze dan ook hetgeen ze echt nodig hebben. (ging blijkbaar iets mis bij het antwoord)

 

kijk eventjes naar het volgende topic, is van enkele jaren geleden

http://www.wietforum.nl/topic/57347-voeding-pokon/

Share this post


Link to post
Share on other sites

@acoustic Oke dank voor de tip! wanneer ik met de volgende plant begin ik ook met andere voeding. Ik wil niet snel veel uitgeven want heb niet tonnen met geld.

 

Voor de rest heb ik de plant in een grotere bak gezet dus een grotere pot halen en wat potgrond. Dit is een 21liter pot dus is wel te groot maar in ieder geval heeft ie genoeg ruimte.

 

IMG_0072.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop gewoon lekker groei en bloei van biobizz. Ben je hooguit 2 tientjes kwijt man. top spul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Ik heb de biobizz bestelt gister dus misschien komt het vandaag wel binnen! Ook heb ik een reflector besteld. Deze hangt nu:

Verder groeit de plant hard en krijgt al aardig wat zijtakken! Dit gaat tot nu toe beter dan verwacht!

 

gallery_41232_17352_746201.jpg

 

 

Nu heb ik eigenlijk nog een vraag, ik zie mensen die op het forum hun takken 'knakken' waar is dit voor??

Edited by Swap

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wordt al een mooi plantje.

 

Ik verplaats ook je topic even naar de micro-sectie daar horen spaarlampen thuis. ;)

 

Heb je een fem zaadje gezaaid? Zou zonde zijn als het een mannetje wordt.

En als het geen autoflower is zou ik snel omschakelen naar 12/12, anders wordt de plant denk ik veel te hoog/groot om nog voldoende licht onderin te krijgen.

 

 

Veel succes ermee.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem van royal queen seeds (de zaadjes) dus zal wel goed komen!

 

Ik zat te denken nog een weekje te wachten en dan over te schakelen of is dat dom en zou ik daarmee de plant kunnen verpesten?

 

Want de lamp kan nog wel flink in de hoogte (nog ruim een meter!)

Edited by Swap

Share this post


Link to post
Share on other sites

omschakelmoment is wat lastig te zeggen, maar omdat een spaarlamp weinig diepstraling heeft wil je (ik in elk geval) eigenlijk geen hele hoge plant hebben.

 

Na omschakelen groeit ze nog een wek of 2 á 3 door, dus volgens mij zal ze niet te klein blijven.

 

Ook nog even wachten met de bloeilamp erin te doen na omschakelen. dit veroorzaakt meestal ook veel strek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke! nieuwe info :)

 

Dus nu t best overschaken met de groeilamp naar 12/12 voor een dag? een week?

En daarna op 12/12 de gloeilamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker de eerste week nog de groeilamp erin houden, en bekijken wat de plant gaat doen.

Ik kan met TL wat anders schakelen door er 1 of 2 bloeibuizen in te doen maar bij jouw is het alles of niets.

 

Als de plant enorm snel de hoogte ingaat zou ik wat langer wachten met de bloeilamp, maar als er na een week alles nog binnen de perken is zou je kunnen wisselen.

Altijd naar de plant kijken hoe deze reageert.

 

Ook met dit soort dingen geen exacte wetenschap, maar kijken en leren. En onthouden voor de volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dankje!

 

Dan zet ik haar nu op 12/12 en dan gaan we kijken hoe ze gaat doen! Ik heb nog 1 vraag dan. Ik heb groei en bloei voeding nu. Moet ik haar groei doorgeven tot de lamp of nu overschakelen naar bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb ik eigenlijk nog een vraag, ik zie mensen die op het forum hun takken 'knakken' waar is dit voor??

 

Knakken is vorm van een hoogtebeperking,

als je plant te hoog wordt kun je de te lange takken eerst tussen je vingers voorzichtig pletten en dan knakken. Meestal is dat de hoodfstam, waarna ook de onderliggende uitlopers mee omhoog groeien en beter in het licht komen, dus betere toppen geven.

 

Voeding,

Ikzelf geef vanaf het moment van omschakelen ook bloeivoeding, maar ik kweek meestal met buffertab's dus blijft er nog groeivoeding genoeg in de grond.

Ik heb in elk geval het idee dat de plant een andere voedingsbehoefte heeft vanaf het moment dat er een bloeihormoon wordt aangemaakt op 12/12

 

Misschien dat met gebruik van ander voeding je langzaam met groei moet afbouwen en dan overschakelen naar bloei.

 

Misschien dat er meer ervaren mensen met jouw voeding beter antwoord op kunnen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond!

 

Vannacht heb ik besloten toch de gloeilamp erin te draaien omdat ik morgen een week op vakantie ga. Ik moest even kiezen en dit gekozen.. Misschien verkeerd? We zullen het zien.

 

Toch heeft de plant wat probleempjes:

 

Zoals je hier ziet is de buitenkant van het blad donkerder dan de binnenkant van het blad.. dat is raar dacht ik zo..

Ook hangen er hier en daar wat blaadjes.

 

Wat kan dit zijn? stress? Te veel/weinig water? Te veel voeding? Te warm?

 

gallery_41232_17352_858128.jpg

gallery_41232_17352_1837661.jpggallery_41232_17352_847477.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt erop dat de plant redelijk snel de lucht is gegaan, dan zou het nog weg kunnen trekken dat lichte groene.

Wat doe je nu met de voeding? misschien wat meer geven.

 

Het kan ook dat ze meer gaan drinken nu, hoeveel en hoevaak geef je water?

 

Heb je wel een oppas voor de plant, dat de lamp hoger gehangen kan worden als de plant wel omhoog schiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik nu dus biobizz en dat is 4ml op 1 liter water en dit doe ik ook netjes elke keer.. wat raden jullie nu aan?

 

En me zus verzorgt ze en eventueel en de lamp heb ik al hoger!

 

 

Update:

Net even een shot geven omdat de grond vrij vochtig was dus niet wilde dat die nog natter werd en 4ml groei en 2ml bloei op een halve liter en maar kijken of t werkt.. ik heb geen idee.. Experimenteren dus haha

 

Of het plantje is morgen dood of weer spring levend :P

 

En omdat de grond nat is denk ik toch aan een shock of stress ofzo.. Stiekem in mijn achterhoofd

Share this post


Link to post
Share on other sites

AL een tijdje geleden.. De laatste groei spurt is geweest en nu is ze flink bezig met toppen maken! Sommige zijtakken hebben hele lelijke bladeren en sommige weer hele mooie.. Ik denk dat het met wortelrot of iets anders te maken heeft.. Maar de hoofdtak ziet er top uit dus das t belangrijkst!

 

Foto's komen nog heb daar nu geen tijd voor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...