Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
spacefrog2

Geen Filter Voor Inlaat.. Dames Bevrucht Door Stuifmeel In Buitenlucht?

Recommended Posts

Kweek nu al een hele tijd maar hier tot nu toe nog geen last van gehad, vandaar dat ik advies zoek:

 

Zit nu in week 4 met mijn dames (indoor) en mijn inblaas gooit zo'n 500 m3 per uur ongefilterde lucht naar binnen. Vandaag op lokatie gaan kijken en in bijna iedere hoofdtop groeit bovenin een zaadje. Heb ze maar snel er tussen uit gepulkt.

 

Wat kan hier nou gebeurd zijn? Mannelijk stuifmeel van buiten naar binnen gekomen is dit een mogelijkheid? Verwacht geen herma's want ik kweek stressvrij en de ruimte is goed lichtdicht. Ook het klimaat is op orde zowel dag als nacht.

 

Bestaan er filters die je voor je inlaat kan doen en hoe nu verder te gaan met mijn dames? Ben bang dat over een maand alles vol zit met zaad :S

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je met een pollenfilter een eind bent als het stuifmeel echt van buitenaf is gekomen. IK weet zo alleen niet waar een passende te kopen.

 

Kweek je altijd dezelfde soort, en uit zaad?

 

Stuifmeel kan heel ver met de wind meegeblazen worden, dus mogelijk lijkt het me wel. Maar planten met een mannelijk bloempje hier en daar is ook mogelijk, het hoeft er maar 1 te zijn die gestoven heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek al jaren met zaad van de Vision nooit last mee gehad. Heb er dit maal 2 Orange Bud van Dutch Passion bij staan. Vermoed dat dit wel eens de boosdoener zou kunnen zijn als in zelfbestuiving.. probleem is het zijn enorme bomen ze staan op 45 liter en ik kan door het oorwoud niet meer bij de achterste planten.

 

Wellicht moet ik er toch maar aan om ze allen voor inspectie uit de ruimte te halen.

Volgende keer houd ik het gewoon bij vertrouwde Vision zaden, wist al dat dit een keer moest gebeuren :thumbsdown:

Al kan het zoals je zegt ook van buiten komen, het is er wel het seizoen voor natuurlijk.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je niet ergens geweest waar een herma of mannetje aan het bloeien was?

Velen vragen zich ook af waar ze toch die spint hebben opgepikt.. he kom eens langs kijken jij kweekexpert bij mijn planten (spintfeest).

 

Zo heb ik altijd wel een paar zaadjes in de dames als ik eens in een ander tentje bezig ben met zaad melken, iets om niet over het hoofd te zien al zijn die bomen natuurlijk wel een verdachte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEPA filters kan je erg goed gebruiken voor je inlaat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat werkt goed tegen stof en beestjes ...

Maar of t ook pollen tegen houd ? Denk t niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pollen is heel erg fijn dus gaat idd door pantykous heen, SEPA vangt het wel maar belemmert flink je luchtdoorvoer :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een pollenfilter van een luchtreiniger dan ?

Je kan altijd losse filters bestellen voor die dingen.

Het betekend altijd weerstand,, maar het is het een of het ander ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...