Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

4 X Gavita Pro 1000 In Een Kweekruimte Van 2.40 Bij 2.40 Overkill Of Te Doen?

Recommended Posts

Beste mede hobbyisten,

 

Ik draai in een tentje van 1.50/1.50 met een 1000 watt gavita pro rond de 1 op 1.

 

In een andere tent van 2.40/2.40 draai ik met 6 x 600 watt vsa's en spiegelkappen, dit bij lange na niet. Klimaat is op beide locaties hetzelfde zo ook de voeding, de stek, het medium en de manier van kweken.

 

Ik zou graag investeren in goede lampen als ik mijn resultaat flink kan verbeteren.

 

Draait er iemand al met 4x gavita pro 1000 in een 2.40/2.40 tent of is dit overkil?

 

Als ik me goed herinner beschijnt de gavita pro 1000 een oppervlakte van 1 bij 2? Hoe dan de lampen te verdelen?

 

Graag jullie mening

 

Groet,

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef je huiswerk, reken eens uit hoeveel licht per m2 je in beide tenten hebt

 

 

dan, reken uit hoeveel m2 je nodig hebt voor die 6x600 om op het zelfde aantal watt per m2 te komen

 

 

misschien kun je daaruit een conclusie trekken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef je huiswerk, reken eens uit hoeveel licht per m2 je in beide tenten hebt

 

 

dan, reken uit hoeveel m2 je nodig hebt voor die 6x600 om op het zelfde aantal watt per m2 te komen

 

 

misschien kun je daaruit een conclusie trekken

 

Supernoob, daar gaat die dan, eigenlijk geen stijl om huiswerk te geven op zo'n stranddag als deze :rtfm:

 

1,50 x 1.50 = 2,25 m2 dus komt dat neer op 444 watt per m2 (1000/2,25)

2.40 x 2.40 = 5,76 m2 dus komt dat neer op 626 watt per m2 (3600/5,76)

 

Dan zou in mijn beleving de grote tent dus meer licht per m2 bevatten en dus een betere opbrengst moeten hebben maar het is precies andersom.

 

Mijn conclusie is dan dat of het lichtspectrum van een gavita pro 1000 veel beter is of dat 6x600 watt op 5,76 overkill is en dus mijn hersenspinsel om er 4 x gavita pro 1000 in te hangen geen optie is.

 

Graag mijn huiswerk nakijken Supernoob en dan hoor ik graag mijn cijfer :jump:

 

Groet

Knakie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

6x600 is geen overkill, 626 watt per m2 is mooi wattage enkel geeft meer m2 per X wattage altijd een hogere opbrengst.

 

tweede rekensom die je vergeten bent is is 3600 / 444 = 8,1 m2.

 

enkel wanneer je in een tent van 8,1 m2. kweekt met 6x600 kun je dus de vergelijking maken.

 

sowieso heeft de gavita pro een veel betere output en een mooie kap, maar je vergelijking klopt niet

 

4x1000 is wel overkill. zoals je zelf al aangeeft wordt de verdeling moeilijk, dus dan heb je of teveel overlap of je verliest teveel licht op je muren. kwa hoogte in een tent is 1000watt ook niet ideaal. Zou dan liever investeren in een setje 6x600 gavita pro of dimlux.

 

ik geef je een 4 :P

 

succes gr

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, 1 op 1 in een tent van 1,5x1,5 met een gavita pro is niet zo'n Kunst....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom hang je er geen 6x 600 watt dimlux in?? of 6x de gavita pro 600 :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pietje Wietje, ik denk dat dat de enige juiste oplossing is, echter geeft dat nog geen antwoord op de vraag of dit mijn eind resultaat ook flink omhoog zal gooien.

 

Dan komt gelijk de volgende vraag naar boven wat de betere lamp dan is, de gavita pro 600 of de dimlux?

 

Er hangt namelijk nu ook al 3600 watt in (vsa's met spiegelkappen) , ik wil best investeren maar dan moet het op termijn wel terugverdiend worden. Met deze 6x600 watt draai ik ongeveer 2 kg dus 1 op 0,55 terwijl ik met die ene gavita pro 1000 meestal rond de 950 gram zit.

 

Misschien kan je wel geen 1 op 1 draaien op dit kweekoppervlak met 6 lampen op 2,40/2.40 alhoewel ik dat betwijfel.

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pietje Wietje, ik denk dat dat de enige juiste oplossing is, echter geeft dat nog geen antwoord op de vraag of dit mijn eind resultaat ook flink omhoog zal gooien.

 

Antwoord is Nee

 

Meeste wat ik uit die tent heb gehaald met 6 lampen is 3,5 kg Amnees. No offence maar 2 kg moet je bij je eigen kweekkunsten zoeken. Kweek je op mapito? gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik kweek op mapito.

 

als het aan mijn groene vingers zou liggen zou ik in dat andere tentje lijkt mij geen 950 gram halen onder een 1000 watter.

 

kan het grote verschil in opbrengst niet verklaren (1 gram per watt om 0,55 gram per watt) vandaar mijn idee om andere lampen te proberen, klimaat is nagenoeg hetzelfde net als de manier van kweken en voeding alleen de lamp is anders.

 

gr

Knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok denk dat ik aardig genoeg ben geweest en het je goed uit heb proberen te leggen

 

als je niets van me aan wil nemen, of er simpelweg te stom voor bent, want daar begint het op te lijken. dan wens ik je succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok denk dat ik aardig genoeg ben geweest en het je goed uit heb proberen te leggen

 

als je niets van me aan wil nemen, of er simpelweg te stom voor bent, want daar begint het op te lijken. dan wens ik je succes.

 

Reacties mogen aardig zijn en ook best onaardig zoals je laatste reply.

 

Waarschijnlijk ben ik dan te dom, wil alles van je aannemen, maar geef dan gewoon antwoord op de vraag ipv een verborgen antwoord.

 

De vraag is:

 

Heeft het zin om betere lampen te kopen (eva's)

 

Als ik op een zelfde locatie met dezelfde voeding, hetzelfde klimaat, hetzelfde medium, dezelfde stek, dezelfde kweekmethode in een 1.50 bij 1.50 tent met 1x gavita pro 1000 1 op 1 draai en in een tent van 2.40 bij 2.40 met 6x600 watt vsa met spiegelkappen slecht afgerond 1 op 0,6 zou dan dit grote verschil door de lampen kunnen komen.

 

zodat mijn resultaat flink verbeterd.

 

Jij antwoord nee en vermoed dat het aan de kweker ligt, verdere uitleg haal ik niet uit bovenstaand antwoorden. Dus wat moet ik dan van je aannemen, want ergens een onderbouwd antwoord kom ik niet tegen?

 

knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verborgen? Heb toch juist heel duidelijk antwoord gegeven

 

Dus nog een keer

 

1. Je vergelijking klopt niet. Post #4 Je kan in elke ruimte meer opbrengst halen zonder extra of betere lampen op te hangen, door het aantal m2 te vergroten. Als jij slechts één 600 watt ophangt in die 2,40 x 2,40 tent ophangt en je zet je tent vol planten draai je waarschijnlijk 1,5 gw + Gaat er nu een belletje rinkelen?

2. Nee, andere lampen gaan niet voor grote verschillen zorgen. Post #9 Ben wel van mening dat je je investering er zo weer mee uit hebt, maar je gaat geen 1gr per watt draaien ipv 0,55. Ook geen 0,70 als je verder niets veranderd.

3. 2 kg van 6x600 is een slechte score voor elke 600w lamp/kap op de markt. Dat is niet om lastig te doen, dat is een feit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je draait op een ruimte van 2,25m² ongeveer 1KG

en op een ruimte van 5.56m² dus ietsjes groter draai je 2kg

 

in de tent van 2,40x2,40 draai je dus inderdaad iets slechter maar niet veel, daarom zegt Noob dat je vergelijking niet klopt en zeggen heel veel kwekers hier dat ze niet meer naar gram/watt kijken maar gram/m²

 

Je kunt ook 2000watt hangen in de kleine tent let op ook is je temperatuur perfect zul je niet meer 1op1 draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 met 600 per m2 en dan per gram gaan rekenen.

 

Hoe meer ruimte per watt hoe makkelijker je een hoge Gr./watt scoort

Hoe meer watt per m2 (niet oneindig natuurlijk) hoe makkelijker je een grote Gr. / m2 haalt

 

Best logisch toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...