Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Zo in deze warme periode toch maar een keer een nieuwe start gemaakt met deze keer eens iets wat ik nog nooit heb geprobeerd.

 

Het zijn/worden 8 stekjes Amnees.

 

Stekjes zelf gesneden en van de week allemaal geworteld op 1 na die iets minder wortels had.

Toch alles maar in de potten gedaan, en even afwachten hoe alles aanslaat. Er is nog wat back-up voor de zekerheid.

 

Deze keer op BAC aarde, zonder buffertab's met en klein beetje wormenmest erbij. Potten ingewaterd met 1 liter water met bacto's. 2 dagen laten staan voor de potten bewoond werden.

 

Ook een keer met een laagje metselzand op de aarde, eens kijken wat dat gaat brengen. En zonder ervaring met deze dames kijk ik toch stiekum maar een beetje af van de ervaren collega's. :whistle:

 

Gisteren alles onder 4 buisjes 6500K eerst maar even goed laten aanslaan, en kijken of het klimaat een beetje op orde te krijgen is.

Met het idee na een klein weekje de klok om te gooien als ze lekker aan de gang zijn. Het zijn erg kleine stekjes dus die week kunnen ze wel gebruiken neem ik aan.

Dan maar afwachten hoe groot ze worden. En wie weet mijn persoonlijke record qua opbrengst. Zo te lezen en horen om me heen moet dat binnen de mogelijkheden liggen.

 

Wat plaatjes

 

gallery_19177_17315_921986.jpg

 

gallery_19177_17315_2794933.jpg

 

Het medium,

 

gallery_19177_17315_84925.jpg

 

wachten in de potten, 11 en 12 liters.

 

gallery_19177_17315_377338.jpg

 

en bijna klaar voor de start,

 

gallery_19177_17315_1471651.jpg

 

gallery_19177_17315_2984146.jpg

 

en in de kast ermee,

 

gallery_19177_17315_5147808.jpg

 

gallery_19177_17315_1891961.jpg

 

gallery_19177_17315_1255062.jpg

 

kast schoongemaakt, en meteen wat nieuwe filters voor de inlaten wat best wel nodig was,

 

gallery_19177_17315_2587948.jpg

 

na de eerste 24 uur had de dame met de minste wortels toch wat meer moeite dus deze even een eigen klimaatomgeving gegeven.

 

gallery_19177_17315_1098420.jpg

 

Temp nu 28 / 25 graden.licht / donker

LV 58 / 75%

 

Mediumtemp nu 24 graden, maar dat is maar even niet anders.

 

 

Nog even denken wat te doen met de dames, ik denk 1 keer toppen net voor de omschakeling, En afwachten hoe groot alles gaat worden. Ik hoop ook nu wat met de hoogte te kunnen sturen met de lichtkleuren. Anders maar weer een jungle in de kast we wachten het af.

 

De voeding wordt BAC bio bloom, al dan niet met bio booster en bio PK. En om de week een beetje bacto's. Tja dat staat er nu eenmaal.

 

Op naar het nieuwe avontuur.

 

Grtz,]

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er weer mooi verzorgd uit dj ;)

succes hier!

wij laten ons niet afschrikken van een beetje warmte he :whistle: haha

 

wat doe je aan zo'n mediumtemp?

zit nu zelf met 24g in het medium, ze ondervinden er geen last van lijkt me, toch niet zichtbaar,

het is enkel wel de geschikte temp. voor bepaalde schimmels dacht ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie start DJ! Je kunt in dat zand schrijven en tekenen, zie ik! Waar is dat precies voor?, Beestjes tegen houden??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie stekken zeg !! Kan je hierover wat meer vertellen om deze zo mooi te krijgen ?

In ieder geval succes deze ronde en ik ga je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJBroertje draait "ordinaire" amnees? Dat ik die dag nog mocht meemaken... ;)

Edited by Baekelandt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja de wonderen zijn de wereld nog niet uit hee Baekie.

We zulle het wel weer zien zeker he DJ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, ik ga eind deze week ook weer beginnen.

Vandaag fysio gehad dus hoop morgen filter te kunnen plaatsen.

 

Fingers crossed dat de nacht temperaturen wat omlaag gaan anders wordt het weer lekker strekken tussen de nodes na een voedingsbeurtje:

ook al geef je maar 1/4 strekken zullen ze :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice, een nieuwe DJ grow met een kleine PH twist :D

Succes met die Neesjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes ,ziet er netjes uit.

Ik ga er voor zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sensi,

Doe mijn best om het goed te verzorgen.

En warmte tja we zien wel, voorlopig hebben de kleintjes er geen last van zo te zien.

Onderin de potten is het 24° bovenin 25,6° en op het zand meet ik 28 á 29°, het zand doet in elk geval al behoorlijk wat voor de temp in de potten.

 

En de medium temp geeft volgens mij wat opnameprob's als deze niet optimaal is. maar even kijken hoe ze ontwikkelen. Ik ga en kan er niet echt wat aan doen.

Wie weet doet het zand ook wat tegen schimmels.

 

@ GF.

Dat zand is als het goed is om uitdrogen van het medium wat tegen te gaan, en dan kan het ongedierte geen eitjes erin leggen. Dat is wat ik er van lees en hoor op beperkte schaal. Ik merk in elk geval dat het wat tegen de stralings/omgevingswarmte doet.

 

@ Wietbladeren,

Dank je wel,

De stekken doe ik eigenlijk niet veel bijzonders mee, nu even niet iets om uitgebreid te vermelden. Wellicht een andere keer als er behoefte aan is.

 

@ Baeky,

Zeg nooit zomaar amnees tegen een amnees hoor. :lol:

Ik wil het hier ook een keer laten proberen, op zich werkt de strain wel maar toch meestal een lichte kriebel in de keel.

En je moet alles geprobeerd hebben zeg ik altijd maar.

 

@ Sniper,

jullie gaan het vast en zeker zien als er niets raars gebeurd.

 

@ Lost.,

Thanks, suxxes met jouw start ook weer, S5?

Nachttemperaren is nog wel een issue nu even. Lamp staat overdag aan. Omdat de stekken gewoon met daglicht zijn geworteld wilde ik nu nog voor een week het ritme niet omgooien. Maar dat komt wel binnenkort. Dan zal het allemaal wel wat prettiger worden voor de meisjes.

En voeding krijgen ze op 12/12 pas, maar er zit voldoende in de grond om dus een probleempje te veroorzaken.

 

@ Krasi,

niet een kleine twist hoor. :lol: maar beter goed gejat dan slecht bedacht denk ik maar.

 

@ Tjoe,

Welkom en stoelen zat, de voorste rij is bijna vol.

 

 

Alles leeft nog, zonder de klimaatkoepel houd de iets mindere vanavond ook al haar blad redelijk rechtop.

 

post-19177-0-10926200-1406758282_thumb.jpg

 

en de moedertjes mogen voorlopig ook nog even van het hokje genieten, misschien dat het een klein beetje het klimaat helpt.

 

post-19177-0-63430000-1406758285_thumb.jpg

 

Grtz,

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, weer s5, was bezig met wat andere genetica maar moest dat afbreken (ging ook niet best, vd 11- 8 man, fijn medium zo warm).

Zit nog met woningbouw werk qua planning voor een Indica mamma selectie vd toekomst, kan een s5 stekkie nog wel verbergen en de mamma wegdonderen maar of een Herrie zich daar zo goed voor leent? Eerdere ervaring was dat er bananen in week 7 kwamen dan dus beetje huiverig wat dat aangaat en laatste half jaar best veel genetica opgekweekt om vervolgens te kliko'en dus ff rustig aan op dat front, wattjes groeien me niet op de rug.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie ! zien er mooi en verzorgd uit allemaal !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lost,

Hopelijk komt er gauw weer wat rust om je ding te doen met die woningbouw. Zonde van al die watjes en tijd als het in de kliko eindigt.

 

Thanks cuppO.

 

 

Vandaag 2 buizen erbij gedaan met de ramen op een kier als er geen zon meer opstaat.

 

Temp in de ruimte.

 

gallery_19177_17315_86251.jpg

 

kids lijken er geen moeite mee te hebben.

 

gallery_19177_17315_4660731.jpg

 

Denk na het weekend de klok om, en 's nachts gaan draaien, hopelijk kan het dan met alle buizen erin.

Nog even denken of ik ze zal toppen, nu zijn ze nog wat te klein daarvoor. Ik ben alleen bang dat het voor de hoogte wel nodig zal zijn.

 

Grtz,

D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk weer eens een strand verslag te zien. :icecream:

 

Tot week 3 12/12 moet je je niet al te druk maken over de temp met amnees.

Wat ik altijd doe met stekken die uit de prob of van de boer komen is,een maal 24 uur licht geven en ze daarna in het ritme zetten dan moet goed zijn.

Het schakel moment is zoals altijd het moeilijkst met iets nieuws onder de zon.

Als ze allemaal maar goed zijn aangeslagen en groei laten zien,nu toppen ff wachten zou mijn keus zijn.

Maar ik ken je lampen en hok niet dus die moet je zelf inschatten ;)

 

3/2.5 cm zand moet het minimaal zijn

Je zal zien dat de wortels naar boven tot in het zand gaan zitten en je zo duidelijk het gehele medium aan je wortels geeft.

 

Op naar de 1op1!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker spelen in het zand altijd leuk. Wal altijd even wennen als het hokje opent, om die amneesjes op het strand te zien. B)

 

Er ligt nu ca 2 CM op, ik zie alles wel wat inklinken dan kan er nog wat op. Wortels tot bovenin ken ik wel met zeiltjes, maar die krullen altijd zo lastig op :P Als dit goed werkt vast voor herhaling vatbaar.

 

Beetje groei lijkt nu te beginnen bij de meeste, toppen moet ik even puzzelen, bovenste nodes zitten erg dicht op elkaar. Morgen even kijken of dat lukt.

Lampen vandaag alleen midden op de dag geen 6 aan temp loopt dan op tot 35°, de meisjes laten geen problemen zien, nieuwe blaadjes lekker omhoog naar het licht.

 

Met 8 op 0,9 vierkante meter ben ik bang dat het wat veel wordt als ik lang wacht met schakelen zeker met de beperkte dieptestraling van de TL, maar even zien hoe het ervoor staat maandag.

Een paar dagen meer of minder maakt ook niet uit.

 

Ik wil ze straks met omschakelen een lange tijd donker geven en dan naar 12/12, dat zou dan betekenen dat ze ca. 22 uur donker krijgen. Normaal is dat goed volgens mij om te schakelen, geld dat ook voor amnees?

 

Thanks voor de info.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lange nacht kan geen kwaad.

En ehhh je kan er ook altijd nog een weg halen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 (of 2 ) weghalen kan inderdaad ook nog. Liever niet maar we zien het wel.

 

Toppen gaat het vandaag nog niet worden, dat wordt bij de meeste (fimmen/toppen?) gokken waar te knippen. morgen of overmorgen maar bekijken.

 

Temp nu 34° met 6 buizen aan, maar verder geen prob's zo te zien, dus mag het zo blijven voorlopig.

Tensio is een beetje aan het oplopen nu op 60, en begonnen met 40.

 

beetje onderling verschil in opbouw maar ze zijn nog zo klein.

 

gallery_19177_17315_1863393.jpg

 

gallery_19177_17315_63608.jpg

 

gallery_19177_17315_385520.jpg

 

gallery_19177_17315_2076484.jpg

 

alles weer erin, de moedertjes beginnen nu wel te knallen.

 

gallery_19177_17315_2140612.jpg

 

verder geen bijzonderheden.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dj is weer vertrokken se, met zijn altijd nuchtere, maar altijd observatieve (en onderbouwde) verslaggeving

 

Maarhet blijft toch nog even vloeken om bij PH Uru's te zien staan en bij jou Neesjes :dribble:

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep weer onderweg, ook al is het deze keer iets anders voor mij :innocent: maar ook hier doe ik weer ervaring op.

En wie weet hebben anderen er weer wat aan, ik heb ze nog niet heel veel gezien onder TL (OID)

 

vandaag toch maar een poging tot toppen gedaan, leesbril en heel klein schaartje mee, we zullen binnenkort wel zien of het gelukt is.

 

Voor,

 

gallery_19177_17315_2829576.jpg

 

en na

 

gallery_19177_17315_2326660.jpg

 

gallery_19177_17315_4611728.jpg

 

en om een idee te geven hoe groot alles was.

 

gallery_19177_17315_476884.jpg

 

 

 

Verder ook overal ca. 1CM zand opgehoogd, en de toplaag met de dames lekker een frisse sproeibeurt gegeven.

 

 

Vanmorgen stonden alle 8 de buizen nog aan, gisteravond maar even geprobeerd wat dat doet voor de temp.

Het was toch nog even 36+ graden in de ruimte, dus nu maar weer 6 buisjes aan. Al lijken de plantjes ook hier zich niet veel van aan te trekken.

 

gallery_19177_17315_318176.jpg

 

beetje wispelturig klimaat, maar dat zal wel stabiliseren na de omschakeling.

Volgens de berichten wordt het wat prettiger van de week.

Nog even het omschakelmoment bepalen van de week, zal nog wel een paar dagen duren.

 

en weer verder.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren hier geknakt, toppen was te vd kleintjes :innocent:

Ik kwam aan de 35C met 300W IR, geef ze vandaag nog een dagje op 300W en ga dan morgen naar 12/12 en lamp op 440W.

Ga deze keer de lamp op hoogte hangen en ernaartoe laten groeien, zal beter gaan dan afstand en doorschieten denk ik.

Hier temp redelijk stabiel: 29C in kweekkamer, 31.2 met lampen aan en uitblaas deels in kamer, perfecto toch :withstupid:

Pas op met de PK strakkies.

 

Vh weekend op nog geen 50mtr vanaf raam kweekkamer politie, buren ruzietje en ik draai met buis momenteel, kneep hem best wel ff toen ik ineens piiepeeloepoep.. ttssssjjrrt ja? hoorde :phone:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken was eigenlijk ook nog geen optie.

 

Vandaag met 8 buizen aan 34/35°, dus gaat de goede kant op. Kap hangt hier ook op ca. 75 CM afstand, anders wordt het nog gekker denk ik.

 

Geen of weinig PK geven bedoel je? ik weet ook niet of ik het ga gebruiken, tot nog toe nooit echt wat ervan gemerkt.

 

gallery_19177_17315_1934430.jpg

 

gallery_19177_17315_141976.jpg

 

gallery_19177_17315_3825221.jpg

 

Moedertjes genieten volop mee. B)

 

gallery_19177_17315_1869380.jpg

 

ondanks de lamphoogte en het mindere licht valt de strek me nog erg mee.

 

maar even een paar dagen aankijken zo, ik lijk wel hier en daar wat 3-vingerig blad te zien. wat eigenlijk qua lichtregime niet zou kunnen.

Eerst dus maar gezond ogende planten dan nadenken wanneer omschakelen. Als ze maar niet te groot worden straks.

 

Plesie in de buurt erg herkenbaar. 3 weken geleden hokje geruimd op minder dan 500 meter afstand. niet veel planten wel de hele dag drukke straat.

was eigen schuld, hoog patsergehalte zeg maar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meen ook te merken dat de hoge warmte de laatste tijd de rem er wat op houd. Bij gedacht zijn de dames (en dame bij mij) eerder bezig met drinken om te verdampen en koelen dan dat ze het effectief gebruiken om te groeien en voedsel uit te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou kunnen, hier zijn ze denk ik voornamelijk bezig onder de grond. Al gaat het al wat beter met de temperaturen.

 

Vanmiddag mijn verdeelbuis even wat anders geinstalleerd.

 

gallery_19177_17315_1415778.jpg

 

met volgende resultaat met 8 buizen aan.

 

gallery_19177_17315_2589129.jpg

 

gallery_19177_17315_3608287.jpg

 

zo gaat het helemaal goed komen in de nacht draaien.

 

De plantjes hebben wat gedraaid blad, maar dat is meestal als ze zo klein zijn. Nu even afwachten tot het juiste moment om te schakelen.

 

nog geen water gegeven, tensio op 70, en potten staan nog bol.

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder PK geven doelde ik op.

 

75cm joh, da's een eind zeg voor t5 :mobile:

Sinds gisteren de 440W pas aan, stekkies staan er niet zo lekker bij, wortelen gaat moeilijk met hoge nachttemp, verdamping maakt lastiger om 'goed' te wateren. Ik geef ze hier nog een paar dagen om bij te trekken, vale citroengroene fanleaves af & toe wat dan weer bijtrekt om weer terug te komen, ze hebben lightmix en pas 1x GHE gehad (wat ze goed deed), zomers kweken is niet alles :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal dan waarschijnlijk geen PK worden. ^_^ eerst maar eens zien wat ze doen en of er een vervolg komt.

 

75 CM was het, is nu rond de 40 CM temp blijft mooi (31°) nu met 432 wat vol aan. Ik denk wel dat de spiegels een goede bijdrage leveren op die afstand.

 

Volgens de tensio en bolle potten gaat hier het drinken ook nog niet zo vlot, als ik zeker minimaal overal 5 vingers zie gaat de klok om.Lijkt niet lang meer te duren.

 

Jij succes met je citroenkleurtjes in het blad, zal allemaal wel wegtrekken als ze op de rit zijn. Ach en kweken in de zomer geeft weer uitdagingen :innocent: het moet toch niet allemaal vanzelf gaan. :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...