Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Crim3mast3rz

Eerste Keer Kweken, Veel Gele Bladeren

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Ik heb nu 5 plantjes en ze staan ongeveer net 2 weken in de bloei, alleen ze krijgen super snel veel gele bladeren terwijl ik ze toch flink wat bloei voeding geef van hesi. het lijkt steeds erger te worden maar ze lijdt er niet onder volgens mij...

 

Hier wat foto's

 

14vpaow.jpg30c4vpf.jpg2aewgzp.jpga3kojm.jpg2iu9dfr.jpg35k5rio.jpgjfhf29.jpgwa4pw2.jpg2882gk5.jpg16kx5e1.jpg5tt353.jpg2ugjt3r.jpg2dj778x.jpg

 

 

 

Tips zijn welkom! :D

Edited by Crim3mast3rz

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef ff aan wat je allemaal van voeding geeft?

houd je heel het schema aan?

 

staan ze onder een afdakje als het regent, of regent het er allemaal door?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef ze meestal de aanbevolen hoeveelheid 50ml/10L, zoiezo 3x per week

Schema kon ik niet echt een pijl optrekken omdat het een binnenkweek schema was, dus ik doe het maar op gevoel haha.

 

Ligt eraan of het een hele dag regent dan staan ze onder de schuur, maar bij 1 of 2 simpele buitjes op een dag staan ze gewoon in het zonnetje!

 

Thnx:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat en veel te veel voeding niet op kunnen nemen, je maakt er een zooitje van wat dat aangaat.

 

Blad hangt aan alle kanten met de punt omlaag, onderin heel veel lichter wordende gele bladeren wat niet zou mogen bij een plant van dat formaat welke 3x pwk zwaar te vreten krijgt en dat eerder wel kon verstouwen, die zou alleen maar vergelend blad mogen hebben omdat ze schreeuwt om vreten.

 

De afgelopen weken kon er met een buitje flink wat water naar beneden komen en je gaf ook nog water bij want de voeding moest erin toch 3x id week, potten niet afgedekt of een ruim bladerdek wat veel naast de pot ipv in en door de pot doet gaan van water, arme meiden :doctor:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de hulp, maar teveel voeding lijkt me niet het probleem sinds ik ze buiten heb gezet staan ze in goedkope aarde 3 x 40l 7.50E dus denk eerder dat ze de bodem al ver leeg gegeten hebben?

 

Teveel water zou best weleens kunnen maar lijk me ook sterk geef ze af en toe is water als het de hele dag warm is geweest & het weerbericht hou ik wel in de gaten als het veel gaat regenen geef ik ze gewoon geen water dubbelop is niet de bedoeling.

Edited by Crim3mast3rz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu 5 plantjes en ze staan ongeveer net 2 weken in de bloei, alleen ze krijgen super snel veel gele bladeren terwijl ik ze toch flink wat bloei voeding geef van hesi. het lijkt steeds erger te worden maar ze lijdt er niet onder volgens mij...

 

Dit zei je eerder, heb je die zakken nog vd aarde?

chemisch bemest kippenmest ofzo? en vrijkomend over een periode gedurende .. wken/maanden bij normaal water verbruik en bewateren van het medium

 

Die grond is niet luchtig dus bij overwateren wordt het nog meer inklinken en ongeregeld vrijkomen vd mest en dan voeding bijgeven op verkeerde moment, regen 'buitje'

 

ingeklonken grond, amper zuurstof, geen zuurstof wortels amper aan het werk, last boven de grond, delen kippenmest in combi met Hesi en dan erg mooi groei/bloeiweer.

 

maar zoiets is het vast niet hoor, ik weet het verder ook niet waarom je planten dan zo gaan doen van het ene op het andere moment

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wortels werken hard zat want vorige week moest ik er aarde overheen gooien omdat er allemaal wortel boven kwam

 

Net wat je zegt de grond is best hard volgend jaar neem ik zeker andere aarde! het was geen bemeste aarde stond niks op de zak die is helemaal wit komt van de boerenbond. moest ff zo ik had geen geld voor goed spul.. Maar kwa voeding gewoon 50ml op 10l en dan verdeeld over 5 planten ong 3x per week dus ik denk dat het eerder aan de aarde ligt als iets anders

 

Zien ze er voor de rest gewoon gezond uit? thnx

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtwortels (die aan de toplaag van de pot omhoog komen) zijn een normaal fenomeen en als er daarvan ineens meer komen kon het wel eens zijn dat ze lucht happen vd rest daaronder :innocent:

Aarde niet bemest?

voor zover ik weet is een zak vd boerenbond gelijk aan een special mix qua bemesting - het veen en het andere goede (oa kalkbuffer) een lightmix is een stek & zaaigrond of als ze hebben rozengrond bij de boerenbond... een lightmix hebbie alleen bij de GS.

 

Die 5ml is een richtlijn geen vuistregel zoals jij hem toepast :innocent:

Je planten konden met gemak 2.5mtr zijn (zie stammen) maar houden het bij wat ze zijn omdat pot-aarde-voeding-water combi ze niet kan geven wat ze willen, daar een balans in vinden kan ik je als binnenkweker verder niet bij helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag reageren zonder de antwoord-button te gebruiken op een post die er direct bovenstaat.

 

Haha nee dat is het niet eens, zou de naam niet meer weten hoor maar het is niet al te best en volgens mij niet eens bemest. Idd ze hadden veel groter kunnen worden maar dat is niet mogelijk haha :whistle:

 

Ik ga het ff aankijken heb ze nu al 2 dagen geen water meer gegeven ff kijken hoe ze er vanavond bijstaan en dan ff geen voeding kijken hoe me dames daar op reageren:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zwart waren je handen nadat je de aarde/planten in de potten had gezet na aankoop vd aarde?

Een lightmix van GL geeft een lichte vervuiling, een custom mix van GL heb je schone handen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgent,

 

nou ben ik ze pas 1 maal tegengekomen in de jaren, maar op je eerste en zevende foto....but i see lot's of balls.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apart dat je ballen kan herkennen in die slechte foto's 1 en foto 7 waar er geen top close up op staat en er daar sprake is van eerder afbloeien omdat ze zwaar in de problemen zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het tuurlk ook mis hebben.

 

sorry hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou best kunnen dat jij ze wel ziet en ik niet, planten die zo op hun donder krijgen kunnen...... :mobile:

Kan je aangeven waar je ze ziet, heeft de TS ook weer een reden om met zijn plantjes bezig te gaan (inspectie) en mogelijk nog meer rampen te voorkomen :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info heren, maar het is niet meer nodig.. vanmiddag tot me schrik me planten helemaal kaal geknipt gevonden in de schuur.. die flikkers hebben gewoon een raam eruit geschroefd en alles meegenomen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff.. Wat een flikkers zeg.. gecondoleerd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg dat je ze zo aantreft!

 

topicstarter geeft aan zijn verslag te willen sluiten.

bij deze...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...