Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jainderdaad

Gele Bladeren, Wordt Steeds Erger

Recommended Posts

IMG 20140729 201407


IMG 20140729 201400


IMG 20140729 201342


IMG 20140729 201335


Hallo,

Zoals op de bovenstaande foto's is te zien heb ik last van gele bladeren op mijn wietplanten. Het zijn passion1 en AMS planten.
Normaliter zie ik dit niet als een groot probleem bij mijn planten maar ik heb het gevoel dat het steeds erger wordt. Ik ga overigens een week op vakantie en dan worden mijn planten door iemand anders in de gaten gehouden die er minder verstand van heeft dus ik wil het probleem snel oplossen.

De planten krijgen genoeg water en licht. Daarnaast zitten ze in potten van 20 liter, dus het lijkt me dat redelijk aan hun voeding kunnen komen. Een van de planten zit in een iets kleinere pot van ongeveer 15 liter en bij deze plant zijn de gele bladeren het ergst.

Iemand enig idee over mogelijke oorzaken van dit probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

te weinig info

 

geel blad beginnend vanuit onder in is meestal een N (stikstof gebrek)

 

kan meerdere oorzaken hebben...

 

dit geval ga ik gokken... ze staan Te Nat?

 

zie op de bovenste foto dat je ze in emmers hebt staan? misschien vergetengaten te boren aan de bodem voor drainage?

 

anders staan ze misschien al heel lang op goedkope pokon potgrond van de tuincentrum en kunnen ze wel een hapje planten voeding gebruiken ;)

 

verder blijft het gokken...

 

wat voor aarde gebruik je?

hoe groot zijn de potten?

hoe vaak geef je water?

wat voor voeding gebruik je?

staan ze binnen of buiten

enz enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

20ltr 3/4 max gevuld, flinke planten

 

Ga ze eten geven, komt het weer goed, zit niks meer in die aarde en van alleen zon&licht&water kunnen ze niet leven.

 

Nu niet meteen volle mep voeding gaan geven, rustig aan beginnen dan breekt het lijntje niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reacties.

 

Ze staan niet te nat en hebben gaten onderin de emmers. De aarde was vrij goedkoop en ik heb ze maar 2 of 3 keer wat voeding gegeven, dus ik ga nog even wat groeivoeding kopen. Ze zijn inderdaad relatief groot kijkend naar de emmers, dus dan zullen ze ook meer voeding nodig hebben dan normaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flesje Alga Grow halen (Plagron) en iedere waterbeurt 1 ml / liter meegeven dan gaat ze binnen een week als een speer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...