Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

doompie

Low Budget Kweekruimte

Recommended Posts

Hallo ik wil messchien van buiten naar binnen gaan kweken maar dit mag niet al te veel geld kosten het liefst met tl balken en een budget tent kast heeft iemand een voorbeeld of een idee hoe groot het moet zijn voor 4 planten.... alvast bedankt

 

Als er al een topic over is gestart hoor ik het graag ik kon het niet zo snel vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 4 planten heb je aan 60x60cm genoeg met een hoogte van 1,60 mtr zot je goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wat gaan lezen in de micro-bouw-hoek en er staan ook vast veel voorbeelden in de bouwdoos

 

En ja wat is low-budget, een paar 100 Euro ben je zomaar kwijt als je nog helemaal niets in huis hebt.

 

Ik zou eerst het soort verlichting kiezen, dat is medebepalend voor de afmetingen van de kast. Als je BV met T8 buisjes wilt beginnen is de 18 wat al rond de 60CM en gaat dan weer net niet in een kast/tent van 60 CM

en goed nadenken over een afzuiger filter enz..

goedkoop is vaak duurkoop omdat het gedurende de kweek regelmatig voorkomt dat je toch wat anders nodig hebt.

 

Ik verplaats je topic ook even naar de micro bouw sectie, voorlopig lijkt het daar beter op z'n plaats.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met tl licht hoe hoog bover de plant mpeten ze hangen en welke tl llbalken heb ik nodig voor de groei en welke voor de bloei..?

 

Dankjewel....^-^

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf houd ik voor T5 ca. 8 á 10 CM aan, maar T8 eigenlijk zo dicht mogelijk erboven.

 

Hier bijvoorbeeld staat over de buiskleuren enz. al veel informatie, 2700 / 3000K voor de bloei en 6500 / 4000K voor de groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb lang genoeg T8 gebruikt i n een kastje met 3-4 planten per keer.

als je in SOG wil werken moet je kast hoog zijn en hoogte en t8 zijn niet de beste vrienden. Dan ga je voor t5 of liever nog TNeon.

Als je in SCROG wil werken kan je t8 gebruiken maar houd wel rekening met de afmetingen van de kast om een optimale belichting te voorzien.

 

tentjes komen kant en klaar, kasten kosten meer tijd maar kan je betere optimaliseren PLUS: tentjes zijn tentjes, en iedereen die 'em ziet staan weet wat erin staat. Een bijzetkastje ergens in een hoek van het huis is altijd meer under cover.

 

een 60x60 tent is net te klein om deftig te werken met 18 watt T8 of met TNeon trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga eerst maar eens klein beginnen 4 plantjes kijken welke tl balk past daar pas ik de ruimte wel op aan wat is een goede afzuiging voor zo kleine kast ik doe het boven dus het kan op de afvoer van de droger is nog een gaatje vrij.... bedankt voor de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 2 vragen 1. Welke planten voor de kast kan ik het beste kweken laag en vol het liefst, makkelijk in verzorging.... 2. Welke planten zijn het beste geschikt voor buiten waar een mooie opbrengst afkomt het liefst een femenized autoflower.....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowryder NR1 of 2 Blijven laag.

Voor buiten raad ik de Royal AK auto aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

een mooie opbrengst afkomt het liefst een femenized autoflower.....

 

dat is wat men noemt een contradictio in terminis

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...