Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NeoCortex

Verkleurde Plekjes Plant

Recommended Posts

Hallo kwekers,

 

Sinds kort (half jaar/jaar) ben ik begonnen met een plantje of twee. Mijn eerste plant kwam uit een autoflower zaadje en dat was allemaal leuk en simpel. Kon hem bij het raam laten staan, en dat ging helemaal goed. Had nooit vreemde kleuren.

 

Sinds een paar maanden heb ik een 'echt' zaadje gekocht.

Om deze te verzorgen heb ik een wat sterkere lamp gehaald. Deze die ik nu heb is geloof ik zo'n 1400 luminescence, want dat was het sterkste wat m'n huislamp kon trekken. Daarnaast heeft ze een timertje gekregen die haar 18/6 licht geeft om mee te groeien. Elke dag geef ik water. In het water zit een beetje pokon (voor extra N tijdens het groeien).

 

Nou heeft ze sinds een week of 2 wat paarsige takjes. Ook op de stam komen plekken bij de oksels die wat zwart/donkerpaars lijken. Dus ik ben op zoek gegaan naar wat het kan zijn.

 

- Hier lees ik iets over een stikstof tekort:

http://www.wietforum...ele-nutrienten/

Maar ik zie geen chrlorose of en houtige stam.

- Hier gaat het over een te hoge PH waarde:

http://www.metrop.nl..._problemen.html

Mijn goedkope analoge PH-metertje zegt dat de grond nu een PH heeft van 7.

- Ik zag ook al wat staan over de temperatuur (het is nu zo'n 30 graden in m'n kamer).

 

Maar mijn vraag is eigenlijk of dit wat uitmaakt. Mijn plant groeit nu al een paar weken door ongeacht d'r vreemde kleurtjes. Is het iemand hier wel eens gelukt om een moederplant een budbazin te laten worden terwijl de stengels nog paarsig waren? En is het verstandig om van deze plant nog stekjes te maken?

 

Voor het gemak heb ik wat foto's ge-upload't. Hier is mijn plant van bovenaf. Ze ziet er zo gezond uit:

 

SAM 1482

 

Een dingetje is dit bij de bladeren:

 

SAM 1477

 

En hier plekjes op de stam:

 

SAM 1470

SAM 1469

SAM 1468

 

Alvast bedankt voor advies!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie dat je bladranden omhoog willen krullen

beetje te warm in de kast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja daar is weinig aan te doen. Het is nu buiten rond de 25 en in m'n kamer is het altijd een paar graden warmer. Dus dat zijt zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...