Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jack white

Welk Middel Kan Ik Het Beste Gebruiken Tegen Spint?

Recommended Posts

Hallo Growers, ik wil weer eens een ronde Amnesia gaan kweken na een tijd met zaad gekweekt te hebben, nu vraag ik me alleen af

welk bestrijdingsmiddel is nu eigenlijk het beste om bijv het stekje in te dompelen waardoor die spint vrij blijft?

in het verleden heb ik altijd massai van bayer garden gebruikt wat altijd goed werkte maar helaas niet meer verkrijgbaar.

 

mvg. Jack

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe altijd dompelen in vertimec dan na 1 week goed besproeien met floramite dan 1 week later weer vertimec en bij begin van de bloei roofmijt uitzetten desnoods later nog eens dan geen last van spint !!

 

Succes

 

Gr Just made it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb heel lang lopen sukkelen met allerlei middeltjes en roofmijt, maar had nu vertimec en nissorun gecombineerd en 1x bespoten, wou de week erop herhalen, maar alles is morsdood, dus niet gedaan. ben nu 3 weken verder en nog steeds NIETS te zien, en de temp. is 30gr dus ideaal voor spint, maar helemaal niks meer te zien,.

 

Wat info over die combinatie is dat vertimec vooral de mijten zelf dood en dat nissorun de eitjes en larven het leven onmogelijk maakt.

Er wordt altijd geadviseerd om herhaling toe te passen, maar was bij mij totaal niet nodig.

 

Zou graag roofmijten pakken, echter is mijn klimaat niet geschikt voor ze, hele lage lv en hoge temps, waarbij de spint dat super lekker vindt.

 

Echter niet spuiten als er toppen in zitten, het is tenslotte gif.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koppert spical plus kan wel tegen dat klimaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dompel nu in Floramite.

 

Verder kan je dan nog spuiten met Apollo en 1 maal Flora.

 

Alle stadia gaan eraan, succes gegarandeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier houdt neemolie de spint goed weg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem olie, juiste interval en je bent zo bio als ik weet niet wat zowat elke bug aan het uitmoorden en je geeft je plantjes nog wat extra ook.

 

+1 Unpredictable

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem olie, juiste interval en je bent zo bio als ik weet niet wat zowat elke bug aan het uitmoorden en je geeft je plantjes nog wat extra ook.

 

+1 Unpredictable

nee Lostchild bio begin ik niet meer aan verleden ook vaak bio producten geprobeerd werkt allemaal van de klote niet, nee geef mij maar puur gif!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De term bio is in dit geval heel wat anders dan jij denkt.

 

KLIK

 

en nog 1

 

KLIK

 

beide in ENG want in NL is het een ondergeschikt kindje.. waarom?

veel te goedkoop joh :innocent:

 

Deze stof is de killer en zit in Neem olie in hoge concentraties, door de werking van dat Azadirachtin pak je de hele cyclus aan en wel op zo'n manier dat je niet tegen een resistentie oploopt: jij wil gif om ze plat te spuiten en maar hopen dat het gif van je de lading dekt.. Vertimec resistentie hebbie zo maar als je vaak moet spuiten ipv ze te laten kotsen en steriel worden door Neem goed in te zetten, ieder zijn ding natuurlijk.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt neem olie bv ook verkocht door `intra tuin?

 

De plaatselijke growshops kijken alsof ze water zien branden als je om neemolie vraagt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neemolie klinkt leuk, Maar werkt heel vaak niet.

 

Ken genoeg mensen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Also, do not use neem oil in extreme temperatures, either very hot or very cold.

Do not apply neem oil on plants that are stressed, either due to drought or over watering.

Apply your neem oil insecticide about once a week to kill pests and keep them away.

Apply neem oil like you would other oil based sprays in that you should make sure that the leaves of the plant are coated, especially where the pest problem is the worst.

 

Stekken--> aanslaan en ramme, dan kan je niet anders dan gif en is Neem ook niks voor je.

 

Staat die manier van werken je niet zo aan dan doe je een prima zet met Neem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem olie moet je sowieso herhalen, totaal geen zin in met getopte/geknakte amnesia's. Dat is na 2 weken echt niet leuk meer om alles te sprayen. Persoonlijk wil ik iets wat gewoon in 1x werkt, geen gedoe met herhalen. (iets wat me met vertimec en apollo/nissorun perfect is gegaan)

 

Koppert spical plus kan wel tegen dat klimaat

In de winter kom ik er mee weg, maar zit nu tegen de 25%/30% LV en temps boven de 30. Misschien kunnen ze wel overleven, maar houd de spint bij mij echt totaal niet bij. Om er maar niet over de prijs en beschikbaarheid te praten, ik kon hier zeer moeilijk aan komen. Terwijl je vertimec en apollo zeeeeer eenvoudig en goedkoop kunt bestellen hier en daar.

 

Zou graag bio willen bestrijden, maar er kleven voor mij te grote nadelen aan dan vertimec + apollo/nissorun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x in de 2 weken neemolie spuiten lijkt me niet een al te grote moeite. Beter 1x in de 2 weken spuiten dan je toppen vol met webben. Ik zou het liefst ook wel willen dat de spint in 1x weg is. Het liefst zou ik willen dat die plantjes helemaal geen voeding nodig hebben en ze gewoon direct grote toppen geven, lekker niks doen joh.

 

Maar nee, die planten hebben gewoon verzorging nodig als je ze binnen kweekt. Neemolie is erg goedkoop en makkelijk te maken en het werkt ook nog eens goed (op kleine schaal wel iig).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat eens per 2 weken neemolie spuiten een kleine moeite is, echter wilt TS van de spint af en zal ie ALLES goed moeten inspuiten iets wat in mijn geval geen kleine moeite meer is met 20 getopte amnezen in netten.

 

Buiten dat nog dat spint een ei-ei stadia heeft van 1week bij optimale omstandigheden. Dus eens per 2 weken schiet niet erg op.

En de filter vindt het ook niet fijn als je vaker moet sproeien.

 

Heb zelf neem olie geprobeerd, roofmijten 20m2 op 2.88m2, ivermec, foliar, Boerenbond spul, 3 component, brimex, deed geen van allen niks.

Combi van vertimec en nissorun 1x gespoten (met spintplaag) in week 2 nu begin week 5 niets te zien.

 

Hou mij liever met wiet bezig als met spint.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@brabogrower

Neem werkt compleet anders kerel, ze vreten niet meer en worden zo steriel als ik weet niet wat wat 10x langer werkt dan alles proberen te raken met gif, 2 totaal verschillende dingen vergelijken met elkaar en als je het goed toe past hoef je niet meer te spuiten na een keer of 2,3 want ze laten je planten links liggen als ze al niet allemaal loodje gelegd hebben vd honger de weinigen die er nog rondscharrelen omdat hun pappa en mamma geen naslacht meer konden verwekken.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal perfect dan voor TS, dan heeft ie in ieder geval de keus, ik twijfel ook totaal niet aan jullie ervaringen met neemolie.

Als jullie er succes mee gehad hebben, zal dit dan ook zeker zo zijn.

 

Voor mij werkt het niet, zal vast met het toepassen te maken hebben. Allang blij dat er dus meerdere middeltjes zijn die werken!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweek met zaad

kerel bespaar je de moeite om te reageren als je goed heb gelezen zie je staan dat ik niks anders dan alleen maar uit zaad heb gekweekt maar omdat ik de

amnesia kwaliteit die ik wil hebben alleen uit stekken kan krijgen ga ik een ronde met stekken doen. dus lees eerst eens de vraag voordat je zo maar in de wilde weg wat gaat neer kwakken, snap zelf ook wel dat ik uit zaad geen spint erin krijg pffffff

 

bedankt allemaal voor de super tips die ik heb gekregen over neem olie waar ik nooit van me leven mee zal werken pfffff wat een onzin!! ik kijk zelf wel even op internet!

 

Maar als nog bedankt!

 

Mvg.Jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onzin inderdaad ja:

Lees je topic titel nog eens een keer door zou ik zeggen.

 

Ga lekker met Verti en Flora aan de gang zou ik zeggen maar probeer toch vooral 1st de Masai.. als je toch de resistentie weg op gaat beter meteen maar goed doen ook dan, helemaal met al zga resistente stekken vd boer wel zaak om eea in huis te hebben.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onzin inderdaad ja:

Lees je topic titel nog eens een keer door zou ik zeggen.

 

Ga lekker met Verti en Flora aan de gang zou ik zeggen maar probeer toch vooral 1st de Masai.. als je toch de resistentie weg op gaat beter meteen maar goed doen ook dan, helemaal met al zga resistente stekken vd boer wel zaak om eea in huis te hebben.

precies lostchild helemaal mee eens ga ik ook lekker doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masai werkt voor geen meter.

 

Floramite en Apollo pak je alle stadia. Tevens te combineren mrt natuurlijke vijanden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...