Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Si.

Bladeren Vallen Eraf

Recommended Posts

Dag,

 

Ik ben weer met een kweekje bezig. Eerste 5 weken geen enkel probleem

Gehad alles ging goed maar nu ineens krijgen ze kuren.

 

Ik geef ze genoeg water en water erbij doen maakt ook heen verschil in de effecten, het blijft net zo erg. Ventilatie is minder goed geregeld maar ik zou ook niet weten hoe dat os op te lossen ik ben al blij dat je niks ruikt.

 

Het probleem is nu dus dat de bladeren volop slap gaan hangen en afbreken. En behoorlijk snel ook. Gisteren had ik iets van 5 of 6 verdorde/afgevallen bladeren van een plant afgehaald, nog ff wat water gegeven, en nou kijk ik vanochtend, zijn er alweer 6 of 7 bladeren zo goed als verloren en zelfs al bruin.

 

Iemand die weet wat dit is en hoe te verhelpen????

 

Het gaat van onder naar boven dus de slechte slape bladeren zitten vooral onderaan, boven staat het er veel acceptabeler bij. Kan het puur door gebrek aan licht komen? Gaat wel snel dan.

 

Graag jullie reacties ik heb niks verder gedaan alleen ze laten groeien en me aan het schema gehouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je wat foto's posten van de planten?

 

Luchtcirculatie is erg belangrijk, als je dat niet in orde hebt wordt het niks en oogst je niks dan rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan nu geen foto maken maar luchtciculatie is niet het probleem denk ik er staat een ventilator op te blazen. Wat wel goed mogelijk is is dat er te weinig verse lucht bij komt maar waarom is dat dan alleen onder een probleem en boven veel minder??

 

Als dat het inderdaad is is dat best wel kit want er is niet echt een manier om nog verse lucht aan te voeren vanaf buiten ofzo.

 

Als ik weer thuis ben maak ik wel een foto trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde weet ik niet gewoon van praxis net als vorige keer toen gaf het geen problemen. Voeding geef ik ook van hy-pro ook zelfde als vorige keer.

 

Enige echte verschil met vorige keer is dat er 2 lampen hangen ipv 1 en de temperatuur natuurlijk zo in de zomer is het soms behoorlijk warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mess moet jeje aarde wat luchtiger maken en als je planten slap gaan hangen kan je teveel water gegeven hebben controleer je grond ook op de bodem zprg dat dit niet nat is maar iets vochtig ten tweede conrroleer of je ze niet teveel voeding hebt gegeven.... zet ze als je er ruimte voor hebt 1 of 2 dagen met goed weer buiten kijken wat ze dan doen verwijder alle gele bladeren want die pakken energie af van al het goede en probeer even de ph waarde van je water te controleren.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdord..

Alszijnde dat het verbrost in je handen of zit er nog vocht in?

 

Teveel voeding is het niet, dan stond het bovenin er ook wel geel bij, helemaal gezien klimaat.

 

Je geeft zelf aan dat het klimaat mogelijk niet in orde is: hier zit je een heel eind in de richting, als dit inderdaad zo is dan is alles wat je aan water & voeding of weet ik veel wat doet een extra duit in het zakje om ze nog harder aan het werk te zetten om te overleven waardoor ze zichzelf kapot draaien.

 

Zowat stilstaande lucht onder een dicht bladerdek nekt je plantjes, zet dan die ventilator onder het dek neer licht naar boven blazend en dief en buig wat blad om dat te verbeteren en zorg in ieder geval voor voldoende aanvoer van verse lucht want ze vrete co2 als ze hard aan het werk zijn.

 

@doompie

geel blad heeft helemaal niet de functie om energie af te pakken, de bladeren zijn de motor vd plant en geel blad gebruikt de plant oa om afvalstoffen maar ook tijdelijk voedingstoffen in op te slaan, best complex gebeuren.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_39006_17325_12920.jpg

 

hier zie je het.

 

ik heb een ventilator die eronder staat te blazen maar het maakt nog niet echt verschil de enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat ze te weinig licht krijgen want zoals gezegd heb ik nog nix eraf geknipt

 

of ze missen een voedingsstof ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_39006_17325_1853699.jpg

 

gasten het ging allemaal zo goed maar het wordt volop snel erger bovenste bladeren worden ook al helemaal geel met bruine spikkeltjes

 

wat moet ik doen?

 

help!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt meerdere dingen.

Dat onderin is toch echt iets van ventilatie en water geven.

 

Bovenin beetje lastig te bepalen omdat ik de bladranden niet kan zien, alleen wat roest spikkels die meerdere dingen in kunnen houden.

 

Kun je een foto maken van midden en boven gedeelte vd planten?

Aantal problemen doorgaat stadia en om dat beetje te herkennen heb je een betere plantindruk nodig (tip vh gele en strepen in de foto: zet de foto instelling op de bloemetjes stand en belichting op gloeilamp).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_39006_17325_1313357.jpg

hier het is niet de beste, tenminste, deze is er niet zo ernstig aan toe, maar hij staat ook aan de zijkant en heeft het meeste ventilatie maar er zijn inderdaad meerdere problemen dat ben ik nu al wel met je eens.

 

voor je goede indruk: deze plant staat op de hoek, dus niet echt recht onder de lamp, dus hij is ook iets slanker dan die in het midden zeg maar waar de problemen ook erger zijn. Maar als ik die ga bewegen breekt de helft eraf vandaar een foto van deze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te straf klimaat in combi met te nat staan.

 

Je moet echt met de verse lucht aanvoer in de kast aan de gang, de planten aan de kanten doen het nog redelijk, de rest dichter naar de lamp toe heeft zware verdampingsproblemen die je over de hele plant wel terug ziet en daardoor natuurlijk ook problemen met voeding waar ze om schreeuwen lijkt het maar als je geeft verbranden ze waar je bij staat. Als je verdamingsproblemen hebt staan ze altijd dagen achtereen vel te nat, dit is ook wat dat afvallen van het blad onderin de plant ipv af en toe een blad soms wel 10 bladeren per keer laat zijn en ze rollen dan ook op wat ze bij gewoon afvallen, na opgebruikt te zijn, niet doen.

 

Lastige dit, kun je de lamp niet een stuk hoger hangen dan de 'ideale' afstand zodat je wat milder klimaatje maakt tussen top planten en lamp?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn onderste bladeren vallen altijd af halverwege bloei.. vooral bij indica soortjes (breed blad) rijkt het licht niet tot onder. De plant stoot deze bladeren dus af nadat de plant alle voeding eruit heeft gehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij jouw ook in tijd van zeg halve dag een blad of 10 per plant spacefrog?

Dat er blad afvalt gebeurt altijd wel, hier gaat het van kwaad tot erger, hangt genoeg licht boven en niet al te bossige planten en zelfs bovenin de plant beginnen er nu problemen op te duiken.

Lijkt ook wel alsof het steeds een node opschuift, die grotere fanleaves op laatste foto onderin aan de bladpunt.. bah, die zijn ook zo weg.

 

@Si

Las net nog ff terug: tov vorige keer hangen er nu nog steeds 2 lampen boven?

Dit lichtgeweld tezamen met mindere klimaat kan killing zijn, ze zijn aan een marathon bezig op de Himalaya en dat houdt niemand vol.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een herhaalend probleem waar ik ook last van heb en maar niet uitkom. Heb er ook caluim van bio nova bij gegooid en merk geen verbetering. Word we helemaal para van aangezien de vorige draaien het zelfde was alleen bij mij worden ze ook geel een bruin verdoren ze onderin maar ook echt met een rap tempo vallen ze er af zo het ook niet dat het in sommige genetica?

 

Bij mij hangt de lamp aardig hoog en verse aanvoer van buiten is er vol op max temp is 34 alleen bij magt de meter in het volle ligt op top hoogte mestaal geeft die 30 aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

In genetica zit het niet, zou wat zijn zeg als je plant vanzelf afsterft voordat ze de opgegeven weken haalt.

 

Wat zou die calcium in jouw geval moeten doen denk je?

Ik denk eerder dat extra calcium andere stoffen weer verdrukt en zorgt voor onbalans, als het calcium zou zijn had je eind week 3 al de 1e roestvlekjes tussen de nerven zitten.

 

34C en 30C is best hoog als je lamp hoog hangt en hoe doe jij het met water en voeding geven?

Bij mij was het eerder toen ik 'groot' kweekte (240W 1200W) een aan- en afvoer probleem qua lucht, ze konden als het ware amper adem halen.. op de temp meter klopte alles wel maar de planten gingen steeds kapot, voeding geven was helemaal een drama ook, zelfs voorbemeste aarde was kut.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

18L potten elke dag ongeveer 1.5 liter week 5 bloei ec 1,6 ph 6,3 en heb een inblaas vanaf onder. die temp dat is in volle licht blad temp is stabiel 24 graden boven in gemten met zo een lazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga eens naar om de dag water geven (zelfde hoeveelheid) en verplaats de inblaas een stukje, op de kop warm en aan de voetjes stuk kouder kan voor vage dingen zorgen, ze komen dan als het ware niet op gang bij de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...