Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
211Grow

Tot Wanneer Mag Je Spuiten

Recommended Posts

hallo beste medegrowers,

 

Na een tijdje in de canarische eilanden te zitten heb ik besloten om buiten een paar plantjes neer te zetten. we hebben namelijk een mooi klimaatje hiervoor. Maar dat maakt het ook mooier voor de beestjes ( moet hier bijna 2x meer spuiten) . nu ik een 2 tal weken in bloei ben met mijn oudste vroeg ik mij af of ik mocht herspuiten want de beestjes komen graag terug ( veel fruit bomen in de buurt ). ik heb nog neem olie over en een ander bio bestijding oleat bio.

 

 

het gaat om een 15 tal planten( GHS cheese,channel+, somango , en nog een paar uit stek anders alles uit zaad) in 30 liters potten met en biogrond

ze worden gevoed met advanced nuts en bio bizz plus om de week guano kalong liquid sea weed

ph word niet meer gemeten maar is aan 8.1 ec 100 aan de kraan ( maar word wel minstens een dag op voorrand getapt voor dat het chloor een beetje verdampt )

graag hoor ik het van jullie

 

 

 

greets 211

Edited by 211Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Buenos dias,

 

Ff laten borrelen het water dmv een aquariumpomp, gaat het wat sneller om het chloor eruit te krijgen.

 

Bloeien je planten & zo ja hoe lang al???

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola !

 

thx elmanito voor je antwoord

morgen naar de dierenwinkel voor een pompje :) maar ook een nieuw vat want men kleintje van 30 liter is ver van tekort te zijn.

de meisjes zijn een ongeveer 2 tal weekjes in bloei.

 

greets 211

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Vergeet de luchtsteentjes + slangetjes niet.Oja jezelf voorstellen kan je hier doen klik

 

Luchtsteen.jpg

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

is zojuist gedaan,

voor de luchtsteentjes geen prob. die staan er zoieso op mijn lijstje.

maar even terug on topic ? kan ik nog met een gerust hart even spuiten of zit ik in de penarie ?

 

greets 211

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten besproeien vind ik een linke zaak, maar als je beestjes hebt moet je wel. Zit hier met hetzelfde probleem en zal straks mijn planten in de vierde week bloei met Bugdeath behandelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem olie heeft 7wk nodig om afgebroken te worden, laat bittere smaak na (heb ik gelezen, niet zelf ondervonden).

Wel een cyclus afmaken (dus na 7-10dgn herhaling) om de keten aan te pakken.

Mooi spul, dat Neem.

 

Zolang er nog geen topvorming is, het spulletje bio is en voldoende tijd heeft om afgebroken te worden:

dood aan die etters :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus op sommige plantjes heb ik nog tijd zat… en ik heb neem en ook nog een mooi anders spul dat veilig gebruikt kan worden bij dieren ( zit namelijk ook erg in de vogelkweek ) omdat ze ook soms wat luisjes hebben. ( en als het mag gebruikt worden in kweek van dieren is het wel veilig genoeg voor mijn plantjes… denk ik toch )

 

Heb gisteren even gespoten en ga dit volgende week nog eens herhalen met het ander product. behalve mijn GS cheese die is all een beetje te ver in bloei en vrij bespaard van de beestjes zijn zoals enkele van mijn auto's (green poison van sweet seeds ) daar moeten ze blijkbaar niet zo van hebben .

ik hou jullie zekers op hoogte

 

greets 211

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb neem en ook nog een mooi anders spul dat veilig gebruikt kan worden bij dieren ( zit namelijk ook erg in de vogelkweek ) omdat ze ook soms wat luisjes hebben. ( en als het mag gebruikt worden in kweek van dieren is het wel veilig genoeg voor mijn plantjes… denk ik toch )

 

Dat denken dat kon je wel eens heel verkeerd bekomen en dan nog iets:

wat hebben beessies die je vogels pesten bij je plantjes te zoeken?

Heel andere tak van sport :innocent:

 

Als het peroxide is alla maar andere middeltjes alleen inzetten waarvoor ze echt bedoeld zijn, een plant is geen vogel.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geven jullie die neem olie met het voedingswater mee dan? Ik zelf bespuit ze hiermee had juist begrepen dat dit niet zo lang zou blijven plakken, dus geen na smaak zou achterlaten. I n de bloei spuit je het liefst nooit, hooguit de eerste paar weken nog. Maar goed als het echt moet zou ik wel doen, maar dan is de nood wel hoog.

 

Maar "neem olie" meegeven met het voedingswater hebben jullie daar goeie ervaringen mee?

 

sorry voor mijn vraag in jou topic :whistle:

 

gr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf spuit ik met neem en alle andere producten tegen de beetjes, dan maak ik ze mooi nat en onder de blaadjes ook eens een goede beurt geven.

erna volgt altijd een inspectie

heb dan ook vroeger nooit buiten mijn plantjes gehad en nooit echt een plaag gehad. Daar mag ik nu anders over hebben, pfff

 

@ lostchild het bio bestrijding dat ik ook bij de dieren gebruik is voor mijn houten volières te reinigen tussen de kleine kiertjes, daar kruipt een

gans leven in rond. Maar wel zonder de vogeltjes er in !! ik wil ook niet dat jullie denken dat ik mijn vogels nat spuit met een of ander product. :dribble:

 

 

greets 211

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Kokosmelk zou je ook eens kunnen proberen in je voedingswater met wat lecithine erin.

Edited by elmanito
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat heb ik neer geschreven en moeten we is uitproberen, maar even lecithine googlen want heb geen benul van wat het is.

 

En ter info heb mijn plantjes gespoten en ben bijna van mijn rotzooi af. :wave:

 

greets 211

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

In lecithine (fosfolipiden) zit ook ingebouwde fosfor in & kan als een bloeibooster werken, maar zorgt ook dat vetten oplosbaar worden in water.Een goeie kennis had de ervaring met kokosmelk dat de beestjes niet zo van je planten gaan houden.Hij zweert er iedergeval bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...