Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leon911

Stroom Uitgevallen....graag Advies..

Recommended Posts

Heren van het groene leven,

 

Vanmorgen om 10 uur kreeg ik berichtje van de heer K. Vanger dat ik zsm naar locatie moest komen.

 

...dus kom ik aan , ik maak de deur van het gezamelijk portiek open ...en....ja hoor .de nachtmerrie van elke kwekert,,. wietgeur in de hal ...en nie o'n beetje ook.

...

Wel had de heer K. Vanger de aardlek weer omgezet omstreeks 9 uur ofzo vanmorgen, dus het zonnetje scheen in men hok. niet goed....

dit komt natuurlijk door de ontregelde schakelkasten. normaal gaat het om 15:00 aan en om 03:00 weer donker.

 

Ik heb, de lampen weer uitgezet (stekker uit de muur) en ben van plan om om 15:00 langs te gaan om alles weer goed af te stellen.

nu mijn is mijn vraag. 1 hoeveel last schatten jullie dat ik met dit geintje gaat krijgen? afgeZien van de geur op de trap, puur de plantjes bedoel ik , kan het veel kwaad ?

was het beter om gewoon de lampen te laten draaien en dan om 21:00 alles uit? of maak het geen reet uit..en maaak ik teveel druk hierom ..mot geen herma's !! :thumbsdown:

 

vraag 2 .. kan het zijn dat ik de groep heb overbelast ?

ik heb 6x600w waarvan 4x600 op een eigen groep en 2x600 op een algemene groep.Gisteren heb ik wel de lampen van 400w naar 600W super lumen gezet. is dit de mogelijke oorzaak van de uitval. ? ik heb 4 van de 6 Lumateks aangesloten op een schakelkastje waarop staat dat het is voor 6x400w, dus lijkt mij geschikt., maar....met die superlumens trekttie net wat meer dan dat. zou dit de ooraak kunnen zijn?\

 

de hoeveelheid evsa per groep heb ik gebaseerd op onderstaande som.

230V x 16A = 3680W , met 2400w safe dacht ik,

 

wie weet wat hier gebeurt of moet gebeuren... alvast dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de aardlek is uitgeslagen heb je normaal gezien een aardlek ergens. Of waren ook de stoppen van de betreffende groepen eruit?

 

Normaal bij overbelasting gaat niet je aardlek uit maar de zekeringen.

 

Die 2400 W op 1 groep zou geen probleem moeten geven, maar nu houd je alleen maar rekening met de lampen. Waar zit de rest op? (afzuiger, inblaas pompen, weet niet wat je allemaal gebruikt. Met die superlumen zou het verbruik wel omhoog gaan maar hoeveel durf k niet zo te zeggen.

 

Wat betreft je planten zou ik zo snel mogelijk weer alles in het normale ritme laten doorgaan. Daar verander je toch niets meer aan. Als je Fem zaden hebt gebruikt loop je wel wat meer risico om herma's te krijgen, met stekken neem ik aan dat het wel mee valt als deze van een reguliere moeder komen.

De planten de komende tijd goed blijven inspecteren op prob's.

 

Misschien voor de geur eens nadenken over een back-up dat de afzuiger blijft werken.

 

Succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x 600 met boost kan wel problemen geven op 1 groep

 

met een beetje logisch nadenken, wetende dat je de boost gister hebt aangezet. zal dat het probleem wel zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie, ik ga het ritme hervatten.. ik heb amnees stekken geen fem zaad dus hopelijk val het mee!

 

en z'on backup afzuiger is idd wel lekker voor de gemoedsrust, kost alleen wel 1000 geloof ik, ik heb wel eens een post gezien hiero op wf

van een gast die er zelf 1 flanste met maak/breek relais en een accu liet hij dat ding 8uur standalone draaien... voor geloof ik 1/5 van wat het apparaat kost in de winkel. en je heb geen extra softbox nodig scheelt ook..

 

eens kijken of ik die nog boven watër kan toveren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je nog lang, anders zou je de komende 10 weken er beter ananassen onder kunnen zetten.

 

Wat jij ruikt, ruikt een ander ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

phoe dat wordt billen knijpen de aankomende weken .... als idd het hele trappen hal heeft gestonken heb je ook grote kans dat de lucht bij mensen naar binnen is gekomen

 

En dan maar hopen dat ze niemand gebelt hebben ... nou kan je natuurlijk denken van ach anders waren ze dr al geweest maar dat kan best een poosje duren hoor

Wel tof dat je K vanger jou heeft gebeld k denk dat als ik mhr K vanger was geweest dat k snel alles had opgeruimd en je dan had gebeld of je ff je zooi zou willen ophalen

 

en wat je licht regime betrefd ja t is nu toch al gebeurt dus zou k gewoon terug gaan naar je ritme en heel goed in de gaten houden voorlopig

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

opruimen

Share this post


Link to post
Share on other sites

twee lampen op de algemene stroom, dus je liet alle bewoners voor de stroom van die twee lampjes opdraaien als ik het goed begrijp...

 

algemene groep is meestal een 10 of 16 a met daarop ook alle portiekverlichting, kelderverlichting, warmwater pompen, etc.etc. als jij daar ook je 2 lampen bij gooit tja....vragen om problemen...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat krijg je als je het maximale er uit probeert te persen..

3x600 op alleen op je eigen groep is een stuk veiliger.

en dan wat meer aandacht aan de plantjes geven om toch een goede oogst te scoren

je zou er maar naast wonen met 1 lamp en 5 planten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon door gaan joh is toch een k vanger nee heb je ja ken je krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor 't advies,

Op hooop van zegen ga ik door, die inschatting / afweging denk ik wel te kunnen maken.

 

"ze komen nu niet meteen dus komen ze vast helemaal niet meer" die veronderstelling heb ik niet..

voorafgaand onderzoek etc kost tijd , weet ik .... maar ja fuckit ... . ik ga door..zien we dan wel weer..

 

@ Dogbone, je begrijp me inderdaad verkeerd. waarom zou ik dat in godsnaam willen doen..

met de algemene groep bedoel ik de andere groep van het huis waar ook bijv. de tv op staat etc. en niet uitsluitend voor de lampies wordt gebruikt.

 

de stroom betaal ik netjes want stelen doe ik nie aan.

 

heb alles wat beter verdeeld en zit weer op de rit.

 

thx..en laterzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon door gaan joh is toch een k vanger nee heb je ja ken je krijgen

 

als je zo met ze om gaat is de kans groter dat jou naam voorbij komt mocht het gerolt worden.

Edited by amnees
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet wat voor een type die meneer k.vanger is, maar als hij past in de rest van de buurt en niet meteen iedereen zal denken dat het van hem af komt, zal het niet zo snel gebeuren dat er een meneer met een blauwe pet binnen komt stormen.

Hooguit zal er een deur aan deur onderzoek plaatsvinden.

Als diegene dan gewoon zegt dat hij het ook maar vond stinken, en de blauwe pet netjes te woord staat, zal het wel los lopen. EDIT: ik zou er wel vanuit gaan dat er iemand de politie gebeld heeft, waarschijnlijk meerdere zelfs!

 

Ik heb ook een keer gehad dat de stroom er totaal uit lag, maar na het hervatten van het gewone ritme niets aan de hand verder.

Gelukkig woonde ik in een rijtjeshuis, en de buren hadden achteraf gezien ook allebei groene vingers, dus de geur was geen probleem:)

Edited by kruipboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit je hok over de aardlek trekken, of iig niet je afzuiger. Aardlek springd er soms om de gekste dingen uit, hier bv als me vriezer met ijs zit en ik deze moet ontdooien. Gewoon aparte kabel vanaf groepenkast is beste dan heb je dit soort gezeik niet.

 

Grz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon door gaan joh is toch een k vanger nee heb je ja ken je krijgen

 

als je zo met ze om gaat is de kans groter dat jou naam voorbij komt mocht het gerolt worden.

ja als ze je echte naam weten hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor degene die het advies gaf op te ruimen.... stom dat ik dit niet gedaan heb ...nu hebben ze het vannacht voor me gedaan... ben gepakt dus..

 

Wat is de straf bij eerste keer gepakt met 80 planten? ben nog door niemand gebeld, ...alleen berichtje dat alles naar de klote is...

 

ben net wel binnen geweest en alles is kapotgemaakt de dure spullen en planten zijn weg .. ...kan niks doen dan afwachten..toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had nou maar naar amnees geluisterd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

soortgelijke "told u so"" berichten zullen de revu wel passeren,en terecht ..

 

wat nu? de heer k. vanger wordt heengezonden neem ik aan? lees zoveel verschillende dingen...

..

 

"if u cant do the time, dont do the crime"

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval geen slapende honden wakker maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

geloof dat jij in je 1e kweekverslag al schreef dat je in je huiskamer de wiet zat te knippen, blijkbaar ben je gewoon niet zo slim.

 

je vooral druk maken of de planten geen klap hebben gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu vooral bij de lokatie wegblijven ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob ik, een kweekverslag? . waar dan... ? heb zelf nooit een verslag gedaan..dus.. je lult maar wat ...aan je reactie heb ik geen reet aan ...

 

@ urban grower ... ja, ik blijf uit de buurt....dat zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo heftig.... ik zat er wel heel erg naast....

Hebben ze snel gedaan dan, mooi kut...

Ben zelf een x gepakt met 200 planten, en kwam ervan af met 100 uur taakstraf(los van de Nuon ellende)

 

Maar dat was jaren geleden, en volgens mij zijn die straffen omhoog gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...