Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mymedicine

Digitale Balast

Recommended Posts

Hallo

heeft er iemand ervaring met de 600watt digitale balast van lumii? of andere digitale balasten? graag zou ik jullie mening horen.

 

mvg

Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de zin van in de fik vliegen of bulb problemen Starter?

Hier nu al 6jr Lumatek in gebruik en heel erg tevreden over de aanschaf, nooit gedoe met de Lumateks gehad behalve dan dat buizen die niet geschikt zijn om te gebruiken met de frequentie van een EVSA (50Hz strak) heel snel door de mand vallen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

heb alleen maar ervaring met de lumi's dus over de andere merken kan ik niet oordelen , ik vind het fantastische dingen.. je kan gewoon je hand erop leggen niks aan de hand, heeft een superlumen stand en is terug te dimmen naar 400 400s of 600w (in mijn geval dan, heb de 600w uitvoering)

binnenkant is volgekwakt met een soort niet geleidende rubber, t.o.v. bijv een BAL zijn ze een stuk zwaarder hierdoor.

ik ben eeens een topic van Whazzap tegen gekomen hier op wf , was wel de hele nacht bezig met het topic helemaal te lezen (ongeveer 100000 posts :likken: )

hier stond een foto op van een BAL EVSA half weggesmolten, die had ik bijna besteld toendertijd... na het lezen van het topic toch voor luma gegaan. kost wat meer maar brand is ook zo wat.. heb er nu onderhand 10 en bevallen icm son t plus bulben uitermate goed, geen enkele fail tot nu toe. het enige is dat je de stekker moet afknippen om ze aan te kunnen sluiten aan je hamerslagkappie

even strippen kabelschoentje en klaar. succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekkers zwart zien branden?

Wat moet je met een stekker bij de Lumatek?

Snap het even niet Starter.

 

Ik heb ook wel idiote dingen gehad (kortsluiting op kroonsteen in afgesloten compartiment, 2 kappen door torderen) en de Lumateks deden wat ze moesten doen:

opstart poging.. detectie klopt iets niet dus we doen helemaal niks meer, kan er ook niks in de fik vliegen en ik heb het echt letterlijke malen geprobeerd om op te starten voordat ik toch eens dat kapje verwijderde en zag wat er echt aan de hand was.

Lumateks zijn beide nog in gebruik, er is zelfs een derde bijgekomen 2jr geleden, 250W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bekend met Lumii.

 

KLIK

 

Die aansluiting waar jij nu zo over opgeeft (PC connector) is nu net het 1e wat je eraf knipt om je kap VEILIG aangesloten te blijven houden.

Als je de kap nu nooit verhing was het niet zo'n probleem maar dat doe je dus wel en kan de aansluting gaan storen met alle gevolgen van dien.

 

Lumatek had die optie ook, nu nergens meer te krijgen, knip er maar af was advies :innocent:

 

Daarnaast hebben veel kappen een kroonsteen aansluting en met alle kleuraanduidingen op een EVSA is dat echt geen hocus pocus qua aansluiten, check ook hoe de Lumii kap aangesloten is bij Greensell op de foto.. draad gaat bij kap uiteen in delen naar kroonsteen op de kap.

 

Mijn Lumatek 250W was ook plug & play, nu niet meer, toegegeven: het niet aan hoeven sluiten van draden op de EVSA scheelt best maar een Diamond kap omdat die ook die aansluiting had, nee dank je, mijn kap heeft kroonsteen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke vreemd dat je dal af moet knippen maar ik geloof je je hebt er meer versand van als ik maar wel misleidende verkoop tactiek. product zal vast goed zijn alleen strings gevoeling met die kabel zo

Edited by mymedicine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...