Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Insdealer

Weer Aan Het Werk

Recommended Posts

Hallo,

 

Mijn naam is Ins. Ik heb zes jaar lang gekweekt tot ik gepakt werd. Maar dat is toch een jaar of 10 geleden.

Nu wil ik weer beginnen met kweeken. Maar mijn systeem is een betje veroudert denk ik.

Ik heb altijd in 7 liter potten gekweekt, onder 6 lampen van 600 watt met 100 plantjes.

Gewoon pot ground en voeding van Ferro.

 

Maar nu heb ik hier gelezen, dat als je met Goldlabel Specialmix kweekt, heb je geen voeding nodig at all.

Ik will 18 liter potten gebruiken met dus niks anders dan Goldlabel Specialmix en water.

 

Is het echt mogelijk, om goede resultaat te halen alleen op water en Goldlabel Specialmix?

Of heb ik toch wat voeding bij nodig?

En ik heb altijd 7 liter potten gebruikt, hoeveel potten kan ik onder een lamp zetten van 18 liter? Of kan ik ook kleinere pot nemen met Goldlabel Specialmix?

 

Kan iemand mij raad geven?

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je dat gelezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb t hier ook al vaker voorbij zien komen hoor bosrand special mix of bat mix voor de hele run.

 

maar k zou toch gewoon voor een light mix gaan en voeden al dan niet bio ....kijk eens bij sannie s starter set ben er geen liefhebber van maar het werkt voor velen

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 liter met specialmix, 5 tot 9 onder een lamp en misschien een beetje bac bloei toevoegen als je het simpel wil houden lijkt me een strak plan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel jezelf anders even voor zoals het hoort in de juiste sectie.

en fijne schermnaam heb je, jij bent duidelijk een hobbykweker...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ben niet wijzer geworden, maar toch bedankt.

Hobbykweekr?

Waarom zijn jullie geen hobbykweekers?

Doen jullie het voor beroep?

 

Thanks ik denk dat ik het toch ga proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thanks dat ga ik doen.

Maar kan ik 11 liter potten ook gebruiken? Of is dat te klein? En als ja hoeveel kan ik onder een 600 watt lamp?

En wanneer moet ik het bloei voeding megeven?

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gold label special mix heb ik ook gebruikt en is zware bemeste grond,maar bijvoeden is zeker een noodzaak na een aantal weken (kies dan voor een PP,succes gegarandeerd)

Misschien als je de aarde in een speciekuip gooit dat je dan niet hoeft bij te voeden ,maar op 18 liter 100% zeker wel.

En het is ook wel belangrijk wel soortje je wil gaan kweken met het oog op hoeveel je er op een vierkante meter je wil zetten.

Als je bv bubblegum neerzet moet je er volgens mij 20/25 per vierkante meter neer zetten en als je bv amnees wil zettenis het beter om 9 neer te zetten,maar top ze dan wel.(zou met AM wel light mix gebruiken)

Als je het simpel wil houden koop je 1 component van H&G en deze kan je zowel in de groei als in de bloei gebruiken en voor de rest knallen maar.

In ieder geval succes man.

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn systeem is een betje veroudert denk ik.

Ik heb altijd in 7 liter potten gekweekt, onder 6 lampen van 600 watt met 100 plantjes.

Gewoon pot ground en voeding van Ferro.

 

Maar nu heb ik hier gelezen, dat als je met Goldlabel Specialmix kweekt, heb je geen voeding nodig at all.

Ik will 18 liter potten gebruiken met dus niks anders dan Goldlabel Specialmix en water.

 

Is het echt mogelijk, om goede resultaat te halen alleen op water en Goldlabel Specialmix?

 

Het kan maar wat ik me afvraag is waarom je een gouden formule in gaat ruilen voor ongewis...

Dat je ander medium wilt ok, maar waarom geen kokos dan ipv weer slepen met aarde?

 

Makkelijk hergebruik, goed te sturen aan voeding en perfecte waterhuishouding op 7ltrs.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thanks dat ga ik doen.

Maar kan ik 11 liter potten ook gebruiken? Of is dat te klein? En als ja hoeveel kan ik onder een 600 watt lamp?

En wanneer moet ik het bloei voeding megeven?

 

Thanks

 

 

denk dat hier je antwoord inzit lostchild :whistle:

als je 100 planten hebt gehad op 7 liters met gewone "pot ground" weet je denk k wel wanneer je een plant zou moet bijvoeden

 

lijkt me idd een strak plan om voor die specie kuipen te gaan k denk een stuk of vier goede grond eventueel een starter setje van sannie en lekker bomen kweken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo dat dan agent... Ferro voeding werdt ingezet.

Kende er meerdere die al jaren zo draaiden, niks moeilijk doen:

6.5ltrs, schema en pompen die handel.

 

Bio.. euh wat was dat 10jr terug, er was wel wat Eco shite maareuh, dat meurde als de hel en moest je aanlengen en doen (Guano shit in fles was er net) en wat bio tov mineraal doet is toch wel erg groot verschil op gebied van als je iets verkeerd doet, mineraal is nog te redden (en is ervaring mee) waar bio maar afwachten is of de schade niet te erg is inmiddels.

 

Grotere opzet: kleine potten en zo mineraal mogelijk.

 

KISS anders kan je jezelf nog aardig in de nesten werken als je zowat elke plant individueel mag gaan benaderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ging mij om de vraag wanneer de bloeivoeding te gebruiken als je op zo n klein medium hebt gekweekt dan lijkt mij het ecentieel dat je wel ziet aan je plantjes wanneer ze honger hebben het kan heel goed gaan op zo weinig medium maar ook heel snel fout als je niet je plantjes kan lezen...

 

en 10 jaar geleden was er wel al gewoon vleermuizen poep en andere toevoegingen die voor toen al erg bio waren sterker nog toen we op de zolder zaten met een gepikte straatlantaren lamp en een zeiltje om het een beetje licht dicht te maken kregen we de plantjes ook zover dat we er wat te roken af konden halen...

 

absoluut niet te vergelijken met wat we nu doen natuurlijk maar het lukte wel en eerlijk is eerlijk ook toen werden we stoned en smaakte het heerlijk....alhoewel k t nu niet meer zou roken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...