Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mymedicine

Mijn Kweekruimte

Recommended Posts

Hallo

Ik wil een kweekruimte gaan bouwen in mijn schuur. Het nadeel is deze is van hout en niet goed geisoleerd.

Ik wil het achterste gedeellte ombouwen tot kweekruimte deze is dan 1.65 lang 1.00 breed en 2.00 hoog.

 

De wanden wil ik dan issoleren met 8 cm dik steenwol dan weer dampwerende folie en dan 18 mm underlayment tegen de wanden en dak. ook wil ik platen op de vloer leggen ivm met de kou en daarop wat piepschuim als isolatie en bekleden met vijcerfolie.

wat ik met de wanden doe weet ik nog niet zwart wit folie of witkalk. Denk zelf eerder zwart wit folie ivm met de stoffen en geur die er in de verf zitten wil ik niet bij mijn plantjes.

 

Ik wil op aarde gaan kweken en met zaad Northen light feminized volgens de omschrijving ruikt deze bijna niet tijdens de kweek en is een sterke en makkelijke plant om mee te beginnen.

 

hier een opstelling zoals ik de kweekruimte wil maken.

 

http://img.photobuck...0/Tijdelijk.jpg

.

 

Ik wil op de apperatuur niet bezuinigen wil een veilig en stil hok waar ik lang plezier van hoop de te hebben.

 

1) Electronische balast van lumii 600 watt

Zijn er mensen die ervaringen hebben met lumii of electronische balast?

 

2) 750 of 100 kub softbox

Wat is het beste vooor deze ruimte?

 

3) Fan controller

graag advies welke is echt stil

 

 

 

Graag zou ik wat advies willen hebben waar en hoe ik het beste de af een aavoer punten van lucht kan plaatsen. en het beste inkomde lucht verwarmen zodat de platen het niet gelijk de koude lucht van buiten krijgen.

 

mvg

Ed

Edited by mymedicine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou heel goed nadenken over je climaat beheersing. Heb zelf in een houten schuur gekweekt en kan ke vertellen dat de temperaturen daar zomers flink oplopen en swinters tegen vriespunt zitten. Je hebt een flinke kachel en airco nodig. Wat aardig in de kosten gaat lopen kwa energie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lokatie is niet ideaal dat weet ik maar heb geen andere ruimt. daarom gan ik het ook goed issoleren en evt kanaal verwamer en olie gestookte radiator in de ruimte plaatsen.

 

Heb jij tips voor mij om de temperatuur onder controlle te houden?

 

thnxs

Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk persoonlijk als je niet wil besparen op de kosten dat je best gewoon een kweektent plaatst in de schuur, dit gaat je zowiso al pakken geld besparen en hiermee kan je wel de nodige tijd doorbrengen !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas zou ik toch de boel iets moeten issoleren om dat het hele dunne plankjes zijn en moet ook aan het geluid denkenzit vlak bij een brandpport en schuur grenst aan die van de buren,

maar idd afwerken met gips bespaard een hele hoop geld ivp hout en makkelijker bewerkbaar. en een paar goede dikke gordijnen aan de binnenkant van de schuur om het klimaat een beetje te kunnen sturen.

en kan daar binnen dan een tent plaatsen.met paar plantjes

Edited by mymedicine

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Ik wil op aarde gaan kweken en met zaad Northen light feminized volgens de omschrijving ruikt deze bijna niet tijdens de kweek en is een sterke en makkelijke plant om mee te beginnen.

...

 

Wil je zonder filter gaan kweken dan?

Dat lijkt me niet verstandig!

 

Als isolatie zou ik glaswol pakken en dan zo dik mogelijk.

Als je er ook in de winter wilt kweken zal je niet al te veel moeten gaan afzuigen, anders komt er veel te veel koude lucht binnen, daar kun je niet tegenop stoken lijkt me.

Je zou dan beter een (deels) gesloten systeem kunnen doen, dan houd je zo veel mogelijk warmte in je hokje.

 

En met gordijnen je klimaat een beetje sturen?

Denk ook niet dat je daar veel mee gaat bereiken, enkel dat het wat wind tegen kan houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isolatie moet je steenwol nemen. Rc waarde van steenwol is hoger dan van glaswol en steenwol werkt brand vertragend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij was het toch echt andersom, voor geluid is steenwol beter dan glaswol.

De isolatiewaarde van steenwol is goed (HR+), maar lager dan de isolatiewaarde van glaswol (HR++). Steenwol heeft wel een betere geluidisolerende werking dan glaswol. De hoge massa m3 bevordert de geluidsisolatie. Geluidsoverlast van buiten naar binnen en andersom wordt sterk verminderd. Op brandveiligheid scoort steenwol net als glaswol uitstekend. Steenwol of glaswol zijn beide brandwerend en onbrandbaar. Het heeft de brandklasse A1 status

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt maar ik zit zelf in de isolatie wereld en als wij panden brandwerend isoleren is het altijd met een harde persing steenwol van 13tot15 cm dik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik wil niet zonder filter gaan kweken maar is een extra voordeel van de plant.

 

ga het idd issoleren en afwerken met gips platen die zijn 5€ per plaat en hout 30€

maak een goede tussenwand met deut in de schuur zodat ik een gesloten ruimte heb om tentje te plaatsen

 

wat bedoel je met een deels gesloten systeem is er een topic over die ik kan lezen.

of kan je het beschrijven hoe ik dat het beste kan maken?

 

mvg

Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na veel passen en meten is het niet mogelijk een tent te plaatsen in het hokje van 100x100x200. Ga zelf een hok houwen eerst issilatie glaswol tegen de kou dan dampwerendefolie plaattsen daar weer tegen underlayment en dat dan weer van binnen issoleren met issolatie folie.

 

Het kost een paar centen maar heb dan wel een degelijk keweekhok waar ik hopelijk lang plezier van zal hebben.

 

Ook wil ik een soort verhoging maken met een plaat met gaatjes erin en daaronder een verwarmings matje plaatsen

 

ook wil ik de verse lucht uit de schuur pakken en niet rechtreeks van buiten en lichtjes voorverwarmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...