Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dutchope

Beginneling

Recommended Posts

 

Dit jaar voor het eerst, voor de lol, een plantje aan het groot brengen. Mijn in het verleden opgedane kennis op het gebied van tuinbouw helpt mij hierbij. Ben benieuwd wat het eindresultaat is. Hier een foto van mijn plantje.

Edited by dutchope

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn mooie struikies die je daarzo hebt! Wat voor soortje is het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleinere is een White Widow en de grotere is Snow Bud waarvan ik er twee heb.

Edited by dutchope

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's zijn twee weken oud dus nu al weer een stuk groter. 4 weken geleden bemest met organische meststof en 1 keer per twee weken spuit ik met knoflooksap (gekookt en gekoeld natuurlijk) tegen ongedierte. Verder strooi ik mijn cigaretten en as op de bodem.

 

De Snowbud is gevoeliger voor luis dan de white widow.

 

Iemand nog tips i.v.m. de voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soorten die je heb, al gedacht aan verduisteren? Dan zou nu ongeveer de juiste tijd zijn denk ik zo.

 

Kwa voeding geef ik zelf gewoon de bloei en groei voeding van canna, maar gezien je al bio voeding heb gegeven en je as uit gestrooid ( wat doet dit als ik vragen mag?) Durf ik je er geen concreet andword op te geven. Misschien iemand anders met wat minder groen achter de oren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant!

Zou alleen geen sigaretten as op de bodem doen daar zitten allerlei stoffen in waarvan ik me afvraag of dat bevorderlijk is voor je plant.

Zelfs met hout as moet je voorzichtig zijn heb Ik begrepen. Hoeveel voeding je heeft is sterk afhankelijk van de voorbemesting van de grond waar de plant in staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kun je beter aluminium tape aan rondom de pot maken daar komen ze niet langs.

Heb ik goede ervaringen mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien toch maar stoppen met die as dan.

De grond is voorbemest en 4 weken geleden wat extra gegeven DCM Mix 3 9-3-6 + 3 mgo

Zit mij af te vragen wanneer eventueel ik extra kali en fosfaat geef op natuurlijke basis. Heb ergens gelezen een paar weken nadat de bloei is gestart?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slakken dan hè

 

Ik kan je met die voeding niet helpen gebruik zelf canna lekker makkelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update foto van 28 juli snowbud



Foto van mijn snowbud op 28 juli

update foto van 28 juli white widow



Foto van mijn white widow op 28 juli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beiden zijn feminised zaadjes. Kan niet struktureel verduisteren dus ik laat de natuur haar gang gaan. Opbrengst persoonlijk voor mij minder van belang aangezien ik op twee handen kan tellen hoeveel wiet ik rook per jaar. Afwachten ok ik echt opbrengst krijg.

 

De White Widow is kleiner maar staat ook in een speciekuub (met gaten), de Snowbud staat in de volle grond. Echter vanaf opkomst groeide de Snowbud sneller. Heb nog een Snowbud en deze was veruit de grootste maar helaas wegens een te kleine pot is deze af en toe te nat en te droog geweest. De reden was omdat ik de grootste Snowbud wat in de groei wilde remmen. Helaas geen goede keuze. Heb nog ruimte voor de vollegrond eventueel. Ben namelijk soms een paar dagen weg en dat is van invloed als het dan net heel heet is. De fysieke toestand van die dame is beduidend minder. De White Widow heeft wormenmest uit mijn eigen tuin als extra voor de rest is de samenstelling van de grond hetzelfde (ook die van de volle grond).

Edited by dutchope

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie jaar geleden ook een paar zaadjes gekocht en een speciaal grondmedium voor zaadjes. Helaas voor mij niet geschikt heb niets kunnen groot brengen.

 

Dit jaar mijn zaadjes bij Dutchpassion besteld (wilekeurig gekozen). Dit jaar gewone zaai en stekgrond gebruikt voor de eerste weken. Dat ging uitstekend. Drie zaadjes en intussen ook drie volwassen planten. Na het overzetten in grotere potten een eigen mengsel gemaakt. Heb vrouwelijke zaden besteld en het zijn ook drie vrouwtjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel een vrouwtje op de foto, als er witte haartjes verschijnen is het een vrouwtje :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

P8070142   kopie



nieuwe foto van mijn white widowplantje

P8070143 kopie   kopie



nieuwe foto van mijn snow bud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn mooie bomen man! Hoop dat ze het natte weer voor blijven! Een paar rookbare toppen hou je er zo ie zo wel aan over denk ik maar zou zonde zijn als het meeste weg rot. Als verduisteren geen optie is voor je misschien volgend jaar is kijken in de autoflower richting? Kunnen leuke planten worden in de vollegrond en zijn mooi op tijd klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad denk ik nu ook dat autoflower volgend jaar beter voor mij is , kleiner en sneller klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik probeer volgend jaar is wat bestendige auto's.

 

6e week verduisteren voor mij, vrouw boos, maar die andere 5 staan te bloeien.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

New   kopie




Helo I am back. Bloeien gaat redelijk goed nu heeft alleen 1 plant bladeren die geel worden. Het onderste deel is nog goed groen maar boven geler. Na de vele regen gezien dat de bladeren wat lichter werden. Na de regen weer bemest. Ik merk nog niet echt verbetering. Heb ik nu toch teveel bemest of te weinig? Ben benieuwd naar de reacties. Plant is 2,30 meter hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snowbud plant 1



Dit is de Snowbud in bloei. Moet nog wel doorbloeien. Hopelijk blijft het nog even goed weer. Was oorspronkelijk qua grootte mijn kleinste plant. Ik wilde niet zulke grote planten hebben en deze als eerste in de volle grond geplaatst. Is uiteindelijk 2,3 meter hoog geworden, de grootste en zeer breed, haha.

Snowbud plant 1



nog een foto van mijn Snowbud (heb er twee).

Snowbud plant1


White Widow



White Widow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweekverlag op hoofdlijnen

 

Zaaibakje met kunststofdeksel gebruikt voor het ontkiemen.

Vullen van het bakje met zaai- en stekgrond

Zaadjes 0,5-1 cm onder de grond stoppen

Nat maken en laten ontkiemen

Vochtigheid in de gaten gehouden niet te nat of te droog

In de slaapkamer geplaatst met raam op het zuiden

Derde week van april gestart met zaaien

 

Ervaring:

Geen problemen wel lange slappe stengels (te weinig licht en wind)

2 Snowbud zaadjes en 1 White Widow. De Snowbudzaadjes kwamen het snelste op en groeiden ook het snelste. De White Widow kreeg ik gratis erbij.

3 zaadje gebruikt omdat het de bedoeling was om 1 plant in mijn tuin te plaatsen en ik uitval had verwacht.

 

1 a 2 weken na opkomst plantjes deze overgezet in een grotere pot. 2 plantjes in een pot gezet van 6,5 liter en 1 in een pot van ca. 16 liter

 

Gevuld met een mengsel van:

- universele potgrond

- seramis

- beendermeel

- vinassekali

- hoornspaanders

Grondmengsel gemengd in een speciekuub in de volgende verhoudingen:

- 80 liter universele potgrond

- seramis naar eigen inzicht

- 0,4 liter beendermeel per 80 liter potgrond

- 0,4 liter hoorspaanders per 80 liter potgrond

- 0,2 liter vinassekali per 80 liter potgrond

Ik heb overigens 60 liter potgrond (gemengd in de speciekuub) gebruikt en de verhoudingen daarop aangepast.

 

Tussendoor nog een keer extra bemest (heel klein beetje) met beendermeel voor extra stimulatie van de wortels.

In april vele wormen gevonden bij het klaarmaken van mijn tuin en deze heb ik verzameld en in een emmer gedaan. Later gebruikt voor de pot van ca. 16 liter.

 

Ervaring

- de twee plantjes in de pot van 6,5 liter groeiden het snelste door (misschien warmer)

- niet handig in een zaaibakje, beter direct in een pot van 6,5 liter

- de volgende keer gebruik ik gewoon zaai- en stekgrond voor de potten van 6,5 liter en bemest ik eventueel bij met beendermeel.

 

Naar buiten

Omdat de stengels toch en beetje iel en lang waren ze naar buiten gezet in 2 een klein plastic kasje (voor 15 euro te koop) en 1 gewoon in de tuin. 1 zijde open gelaten voor de wind en met de dag zag ik de stengels dikker worden. Met heel slecht weer deed ik ze naar binnen en dan stonden ze daar gewoon een dag.

Na een tijdje zag je de plant in de grootste pot (16 liter) zich sneller ontwikkelen.

 

Omdat ik ze niet te groot wilde hebben pas eind juni:

- 1 plant (Snowbud) in de volle grond gedaan

- 1 plant (White Widow) in een speciekuub

- 1 plant (Snowbud) laten staan in de pot van 16 liter

 

Omdat de plant in de pot van 16 liter overduidelijk de grootste was en ik niet te zulke grote planten wilde hebben deze in de pot laten staan wegens voorgaande reden.

 

Niet direct bemest maar wel regelmatig water geven.

 

Na een tijdje bemest met DCM MIX3 en dit tijdens de groei nog herhaald. Let op je hebt maar een minimale hoeveelheid nodig. Goed berekenen anders bemest je teveel.

 

Voor de volle grond heb ik hetzelfde grondmengsel gebruikt als hierboven aangegeven.

 

Problemen:

De plant in de pot van 16 liter is regelmatig uitgedroogd en daar stond dan mijn meisje met hangende lokken. Zware klappen gehad en lag bijna tussen 6 houtjes. Lang volgehouden omdat ik niet te grote planten wilde. Uiteindelijk ergens in augustus in de volle grond gezet omdat mijn meisje het anders niet zou overleven. Wel nog snel een grondmengsel gemaakt voor haar.

 

September

 

De Snowbud 1die ik als eerste in de volle grond heb gezet en die bij het begin het kleinste was is nu 2,3 meter hoog en zeker net zo breed. Maar goed dat ik niet de grootste plant in de volle grond heb gezet hoe hoog was die wel niet geworden, hahaha.

 

De White Widow in de speciekuub is ca. 1,6 meter hoog en een mooie volle plant

 

De Snowbud die bijna het loodje had gelegd is flink beschadigd. Aantal takken weg maar is toch nog 2,1 meter hoog nu en heeft op dit moment de gezondste bladeren en bloeit uitstekend.

 

Al mijn meisjes zijn nu ongesteld. De Snowbuds bloeien intensiever maar wat mij wel is opgevallen is dat de White Widow veel minder last heeft van luis.

 

Regelmatig tot eind augustus gesproeid met knoflookwater tegen luizen. Dat helpt goed.

Tijdens de bloei spuit ik niet meer.

 

Intussen de planten verstevigd met bamboe en lint om brekende takken e.d. te voorkomen.

 

Nog extra bemest tijdens de bloei met beendermeel en vinassekali.

 

Als het nog even dit weer blijft dan kan ik met de oogst wel 10 jaar vooruit. Ik rook immers heel weinig. Daar moet ik nog een oplossing voor bedenken.

 

Iemand ervaring met Snowbud hoe smaakt ie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas, helaas hebben de harde stortbuien flinke schade veroorzaakt. Diverse takken afgebroken. Druk met knippen geweest hangt nu te drogen. Gelukkig nog genoeg gezonde takken over want ze moeten nog effe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...