Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Djordos

Vragen Over Hps 70W

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb nu een klein kastje waar 1 plantje in staat en ik kweek onder meerdere Tornado spaarlampen.

Ik zou nu graag overstappen op een 70w HPS lampje met e27 fitting. Het probleem is, mijn fittingen

zijn allemaal verticaal gemonteerd, dus kan ik dit gebruiken met een HPS lamp? En mijn fittingen hangen vlak naast mijn koolstoffilter (spaarlampjes worden niet warm). Maar een HPS word wel warm, dus hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al gelezen over cooltubes, maar dit is niet voor verticaal gebruik?

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

En bestaan er een soort spiegelkappen voor horizontaal gebruik van een HPS lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv die 70W HPS ga je beter voor een 2x 55W TNeon (Mammoth is zelfde) setje.

Setje groei en bloeilampen en je bent de man ipv met 70W HPS en cooltube plannen aan te komen die heel veel gedoe vragen en nog niet eens wat opleveren op het einde.

 

Klein HPS spul is best wel lastig om te krijgen, bulb lukt nog wel maar (E)VSA en passende kap wordt al een heel stuk lastiger vaak en kom je op Ali-babba terecht met vage chinese shit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat kan ik toch ook niet verticaal hangen?

Ik zoek eigenlijk lampen (maakt niet welke) die verticaal in e27 fittingen kunnen, en niet hoger dan 70-80w tesamen zijn.

Ik gebruik die 23w tornado lampjes, en zoek eigenlijk iets in de genre van 2 lampen van 35w per stuk ofzo? Ik

weet het, ik ben een moeilijk mens he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn deze niet perfect voor mij? JDD-6 Fluorescentielamp E27 220V-35W

Edited by Djordos

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel te koud om onder te bloeien, gaat wel voor de groei.

 

doe nu eens niet zo koppig en ga voor t-neon en hang ze gewoon horizontaal zoals iedereen.

Je kan niet het wiel heruitvinden en verwachten sneller te gaan als de "ordinaire" wielen...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

TNeon kappie kan je net zo goed vertikaal monteren, hoeft niet horizontaal, lampen vallen er echt niet uit of geven minder licht dan.

Voordeel van Tneon is dat je goedkoop en makkelijk de juiste kleuren lampen kunt scoren en dat het overal verkrijgbaar is.

 

Ga je zelf op zoek naar TL achtig is het een hele zoektocht naar juiste kleuren etc etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaaaah, heb net armatuur en lampen gevonden (T Neon Mammoth) van 2x 36w.

Zou ik deze bestellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt ervan af:

dimensie van de kast? afzuigcapaciteit?

 

reken op 1000 watt per m² en dan komt het goed, zolang je afzuiger genoeg warmte kan buitensleuren (die TNeon worden warmer als je zou denken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt ze worden zels heet! ik blaas 200m3/u af en daarmee kan ik net aan 2x36watt draaien,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze sjarel zuigt 92m³ af en kan zo net 2x75 watt TNeon 'op het randje' houden, het mag altijd iets frisser...

 

Groene Mug zou dat niet trekken in zijn kast omdat die in kubieke meter groter is.

 

Dus dat is nog iets dat je moet inrekenen, niet alleen je oppervlakte maar echt de inhoud van de kast. Want als je groene mug zijn nieuwe moederhok naast mijn ouwe getrouwe kweekkast zet zie je dat de oppervlakte hetzelfde is maar de hoogte verschillend.

 

mijn 92/uur zou te weinig zijn voor groene en zijn 200/uur zou teveel zijn voor mij

 

daarom: dimensies van de kast???

 

te belangrijk om te negeren in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

220W in een DR60 beneden in de woonkamer: 40% van 385M3 buis

220W boven in de 'kweekkamer' 60% van de 385m3 benodigd zelfde tentje en het is boven en beneden 26C momenteel, alleen in de winter meer verschil.

 

Volgens mij heeft Groene een luchtdruk ding iets gaande waardoor zo geforceerd bezig moeten zijn?

Heb ook zoiets gehad hier in grote tent en duurde 3jr voordat Torsti dit opmerkte, heb er echt heeel veel aan proberen te doen toen: ik moest ook altiid zwaar afzuigen want.. ??

waar ik nu echt never nooit meer aan zoiets moet denken, 1200m3 buiskrengen herrie.

 

Heb er geen kaas van gegeten hoe dat precies zit maar een weermeter zou uitkomst kunnen bieden, kan best dat je een Mistralletje hebt in je hokkie/tentje omdat er 1 ding niet klopt of voor zelfde geldt zet je ze boven op de Himalaya :jump:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...