Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo mensen! :likken:

 

Hier is Cum Laude weer met een nieuw verslag in de Mammoth tent. :)

 

De stekken van de vorige ronde waren niet zoals ik gehoopt had. Het zou Amnesia moeten zijn maar wat voor soort het precies was is nogal onduidelijk! De identieke haze geur en smaak zoals je van een Amnees gewend bent zat er niet in. Haar smaak is wel heel kruidig en het effect is zeer high en voelt soms heel zwaar in het hoofd. Het neigt meer naar een g13 haze. Kwa opbouw van de plant was het net een Amnees..

 

Anyways, er staan nu nieuwe stekken in de Mammoth en deze keer wel echte Amnesia's :hug:

Ze ruiken nu al heel fruitig zoet en hoop dat het ondanks de warme dagen die nu aanwezig zijn dat het een goede ronde word.

 

De aarde van de vorige oogst is gemengd met B.A.C bio korrels en wat kalk. Toen nog 20/30% Gold Label Special Mix erdoor.

Aarde heeft 2 dagen ingewaterd gestaan met een wortel stimulator met een lichte dosis groeivoeding voor extra stikstof.

 

De stekjes hebben een paar dagen kunnen wortelen in plastic bekertjes onder tl met verse aarde waar ze onder 24 uur licht hebben gestaan. Toen ze sterk genoeg waren hebben ze 1 week groei gehad in hun bestemde 18 liters onder hps in de Mammoth tent.

 

Er hangt nu 2 x 600 watt op hun gericht wat al de max is met dit weer :thumbsdown: Maar als de ruimte straks volgroeid word komt er meer licht bij.

Ik denk dat het een paar Dimlux nanotube's worden. Het lijkt mij wel ideaal voor de zomer van die lampen met afzuiging. :)

 

Verder is er een irrigatiesysteem bijgekomen met korfstekers die bijna af is. Nu krijgen ze nog ff water met de hand.

 

Stats:

Temp max: 32 gr. / Temp min: 26 gr.

PH voedingswater: 5.8

EC voedingswater: 0.70

 

Dag 2 12/12 (2 dagen geleden)

gallery_41078_17300_2064473.jpg

 

Links staan de wat kleinere achterlopers. Deze zijn niet getopt of geplet zodat ze mee kunnen komen met de rest.

gallery_41078_17300_1037301.jpg

 

Vanavond zal ik even nieuwe foto's maken van dag 4 12/12 zonder hps :wave:

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Cum, misschien was je vorige wel een kruising van je bovengenoemde soortjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k schuif aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice skunkmonster dat je weer van de partij bent! :tu

 

@ Kraai, Het zou zomaar kunnen dat de vorige draai een amnees kruising was met een g13.

Het effect van die wiet is ook heel high en vaak zwaar in het hoofd. Soms heb ik het gevoel dat ik droom door die wiet en de beelden flitsen me dan door het hoofd. Helaas heb ik de moeder weg moeten gooien door veel spint en ondervoeding want ik was te laat begonnen met groeivoeding.

 

Update:

De mediums zijn nu anders neergezet voor de achterlopers want die zijn bijna alweer net zo hoog als de wat grotere lady's. Ze staan nu tussen de lampen in om breder te worden. Verder word er elke dag wel een plet gegeven in de hoofdstammen van de grootste. Maar het echte knakwerk moet nog beginnen. De strek zit er alweer lekker in met die temperaturen. ;)

 

Stats:

Temp max 31.2 gr / Temp min: 26.5 gr

PH voedingswater: 5.8

EC voedingswater: 0.70

 

Dag 4 12/12

gallery_41078_17300_1977228.jpg

 

gallery_41078_17300_2428750.jpgFoto zonder flitser maar met een kamerlampje.

gallery_41078_17300_58650.jpg

 

Tot de volgende keer maar weer. :wave:

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plet is geen overbodige luxe, zullen monsters worden.

Mooi groen verders.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaan zeker monsters worden. Deze keer is er ook wat lager geknakt zodat ze niet zo snel terug omhoog komt. Gelukkig is het mooi groen geworden want ik had mijn twijfels om de aarde te gaan hergebruiken. Maar het opwaarderen met de B.A.C bio korrels heeft volgens mij wel goed zijn werk gedaan. Nu nog hopen dat het mooi groen blijft. ;)

 

Update:

Het irrigatie systeem is klaar! Na een natte vloer werkt het eindelijk. :)

Binnen een paar tellen is elk medium met 1 liter bewaterd. In elke pot zitten nu 2 korfstekers die aangesloten zijn op een tyleen buizen systeem. Het bewateren gaat goed en volgens de tensio's word het ook goed nat onderin!

 

Stats:

Temp max: 30 gr / Temp min 26 gr

PH voedingswater: 6.0

EC voedingswater: 0:70

 

Dag 9 12/12 Na het knakken, komt het vertakken.

gallery_41078_17300_1563612.jpg

En na die pret komt later nog een net. :lol:

gallery_41078_17300_3992628.jpg

 

gallery_41078_17300_1493056.jpg

 

Planten hebben er zin aan en reiken mooi naar het licht.

gallery_41078_17300_3587433.jpg

 

De pomp voor het irrigatiesysteem.

gallery_41078_17300_2047751.jpg

 

De pomp aangesloten met een PE filter aan het tyleen.

gallery_41078_17300_654823.jpg

 

Het tyleen in de tent. 2 slangen per medium. 1 loopt uit de tent in een maatbeker zodat de giften gemeten kunnen worden.

gallery_41078_17300_383994.jpg

 

En nog ff een kliekje van de andere hoek.

gallery_41078_17300_2827548.jpg

 

Tot de volgende keer. :tu

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoet er goed uit, welk irrigatiesysteem is dat of heb je dat zelf gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een zelfbouw pakket dirkie123.

 

Wat bedoel je met 1 hoekje supernoob? kwa vulling?

De meeste amnees zijn wel getopt. Het is niet ipv.

 

Een gedeelte is getopt en een andere gedeelte niet. Sommige liepen wat achter met de groei, vandaar.

Misschien kwam dat wel omdat een gedeelte gemixt was met gold label en de ander met canna aarde.

 

Het knakken pas ik altijd toe omdat ik daar altijd de beste resultaten mee heb behaald.

De onderste nodes zullen sneller naar boven komen en doe het ook om een gelijk veld te krijgen.

 

Dit allemaal in de strek periode.

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel met 1 hoekje dat je de potten tegen elkaar aan hebt gezet en dat er op een groot gedeelte niets staat, of ga je ze nog verdelen?

 

Ok dan had niet gelezen dat ze getopt waren, loop 1 weekje achter op je in dezelfde tent, ben ook van plan om de hoogste uitschieters nog een knak te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt dat de potten nog tegen elkaar staan. Ze zullen straks over de gehele tent verdeeld worden als alle lampen aan kunnen.

 

Helaas houdt de temp me nu nog tegen. Er brand nog steeds 2x600.

 

Vouwen en lezen wil hier ook niet vaak tegelijk. ;) Mooi tentje vol wel met lemon. Die uitschieters knakken of een plet geven is aanbevolen met zon hoeveelheid. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap em Cum, je geeft ze zo meer licht, slim.

 

Heb het net met 5 lampen geprobeerd dat werd 35 graden. met 4 lampen zit ik op 31 op planthoogte maar hangen de lampen aan het plafond.

 

Nu de planten elkaar gaan raken zou ik wel oppassen voor strek.

 

Zijn 18 liters niet? Zuipen zeker als een gek straks als je met 25 planten de tent vult?

 

Gr

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef idd meer licht op deze manier. Lampen hangen nu ook wat lager om wat strek te remmen. Ze staan nu ook wat natter, 40mbar.

De mediums zijn 18 liters.. Vorige ronde schikten ze 2,5 liter in volle bloei per stuk. Zal straks met 25 planten ongeveer 60 liter per dag zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Dames gaan nog steeds lekker op een hele lage ec. Vandaag hoeven ze niets te drinken want de tensio's staan nog 60 en 70mbar.

Gisteren een paar emmers water in het vat erbij gegooid en plotseling begon het irrigatiesysteem te lopen.. Er zat nog geen eindstop op.. :)

 

Stats:

Temp max: 31gr / Temp min 27 gr

PH voedingswater: 6.0

EC voedingswater: 0.70

LV: 70%

 

Dag 12 12/12

gallery_41078_17300_1407391.jpg

 

En ja,. ze staan weer recht op. ;) gallery_41078_17300_2023518.jpg

 

Helaas zag ik ook spint kruipen op de buisjes tyleen, op weg naar de Amnees..

Ook geen wonder want er staat ook nog een Green Room vol met spint hiero. :td

 

Vaak loop ik ook van tent naar tent..

 

Alleen die in de Green Room tent staan 8 weken en deze kleintjes nog geen 2 weken bloei. Ze kunnen nog behandeld worden anders trekt de bloei er straks in.

 

Omdat Cum Laude nu ook wel eens klaar is met de ongenodigde gasten staat er nu een dik kanon klaar voor deze tent.

Het is een electrishe sprayer met een super fijne nevel en je kan eventueel 15 meter ver spuiten met dat ding.

 

Het is niet zo dat de planten omver worden geblazen als de sprayer goed word afgesteld.

Ik heb het sprayen met water al getest op een maatje van mij. :D

 

Ik zal de tent van boven en van onder goed nat spuiten want er is nog een hele rit te gaan.

Jammer maar het is niet anders want het kan mal gaan als ik kijk in de Green Room tent..

 

De Nubulizzatore Electric Spray

gallery_41078_17300_787226.jpg

 

Morgen gaan de andere lampen ook aan en zullen ze meer ruimte krijgen en ook de EC zal wat verhoogd worden.

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, alleen jammer van de shit spint. Hoe ga jij de kleine klootzakjes aanpakken?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een biologisch gif. Dan roofmijt en aaltjes.

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt effectief, helaas zijn mijn planten al wat te ver in de bloei voor het biologische gif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo man, ik zie dat je een veelste dure elektrische sprayer hebt gekocht....

 

 

meen dat krasi super tevreden was over zn elektrische verf-spuit

 

zoiets:

 

 

 

3_1.jpg

 

 

druppel-groote is het belangrijkste volgens mij als het op spuiten aan komt,

 

nadeel met die handmatige-drukspuiten is dat het verschil in druk na een minuut zo snel afloopt dat je na 30sec al een totaal andere druppel-grote hebt. en indd met elektrisch alternatief veel minder last van hebt :tu

 

verder alleen maar respect voor "the big cojones" om met 2 van zulke tentjes te knallen op de zelfde locatie..

 

maar ik ben dan ook een bange poepert die te snel tevreden is :)

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is idd een duur ding skunkmonster.. maar op korting verkregen van de gs want er is meer aangeschaft wat duur was.. :)

Het is geen extra tentje als je dat denkt hoor haha. Binnenkort meer erover in mijn andere topic.

 

Over een verfspuit heb ik nog niet over nagedacht. Lijkt mij dat zon ding ook wel goed zou werken. Het is wel een goedkoper alternatief idd.

Voordeel van elektrische sprayers is dat je op de kop kan sprayen, kan je met handsprayers vaak niet doen. Daarom leek mij zoiets als dit ook perfect. Nadeel is wel,. Geeft zon hard geluid net een beton boormachine.. :thumbsdown: Dus om te gebruiken voor een bladvoeding lijkt me wat lomp.

 

Druppel-groote is volgens mij ook wel belangrijk. Je druppen moeten niet te groot zijn zodat ze eraf vallen lijkt me.

 

Ik hoop dat me buurvrouw straks naar haar werk gaat en zal ik ff boren als het licht bijna uit gaat.. ;)

 

Thx!

 

Gegroet, Cum Laude.

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

das klote die spint, want ondanks behandelen blijf je ze waarschijnlijk over lopen.

 

denk je dat het vol komt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom niet meer in de kamer waar deze tent staat als ik in de kamer ben geweest waar de Green Room staat. Beide tenten hebben nu een irrigatiesysteem en zo maak bijna geen contact meer met de planten omdat ik er niet meer tussen hoef te kruipen om ze te bewateren.

Zo heb ik wat minder overloop en de Green room gaat ook met 2 weken ook af. Daarna word alles gedesinfecteerd en hoop dan spint vrij te zijn.

 

Gegroet, Cum Laude.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na lang gissen of het de moeite waard was deze amnees te laten staan (door spint en TMV), toch maar laten staan.. ;)

Ze kwamen maar niet op gang en er zat veel verschil tussen de planten kwa groei en na wat aftercare is het toch nog een beetje goed gekomen.

De spint is gelukkig nu weg en deze week komen nog wat roofmijten voor extra bescherming van het gewas.

De temperatuur is tegenwoordig ook beter dus vanaf nu branden er 3 lampen. Deze ronde word helaas geen topper door de TMV en slechte start maar ze zal wel lekker roken als het klaar is! Nu ruikt ze al heerlijk hazig! :icecream:

EC kunnen ze nog steeds niet echt verdragen, misschien komt dat door de opwaarderingen van de aarde met B.A.C bio korrels.. geen idee.

Watervat is deze week ook gebarsten,.. het was letterlijk dweilen met een open vat hier.. gevaarlijk! Dus een waarschuwing voor iedereen, gebruik geen opbergbox als watervat!! ;) Nu krijgen ze weer ff met de hand water tot het weekend.

 

Stats:

Temp min: 21 gr / Temp max: 28 gr

PH voedingswater: 6.0

EC voedingswater: 1.0

 

Dag 33

gallery_41078_17300_2659117.jpg

 

gallery_41078_17300_1652715.jpg

 

gallery_41078_17300_91032.jpg

 

gallery_41078_17300_2234085.jpg

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er echt super uit daar !

ze hebben mooie ruimte ook de onderste toppen krijgen genoeg licht

ik volg je zeker

suc6

 

//Green lee :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, jammer er schijnt veel te veel licht op de grond.

 

Zonde, dit ga je zeker merken qua opbrengst.

 

Dat tmv zorgt voor een geen top oogst moet ik nog meemaken, slap excuus :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...