Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wasabi

Problemen In De Droogbak, Spint Of Toprot (Of Beide?)

Recommended Posts

Zo, na 12weken arbeit was het dan eindelijk daar. Kniptijd!

Allemaal heel leuk en aardig, in een bak gehangen om te drogen maar nu :

 

Na een week dacht ik, laat ik even de bak open maken (tussentijds wel 2x al laten luchten)

Ik kijk naar de hangende top en denk.. Wtf, een spin heeft heel dat ding ingebonden.. Laat ik de rest even bekijken.

 

ALLES zit onder, alle topjes die er in zitten, en een top lijkt wel toprot te hebben. Nu vraag ik me alleen af, als jullie de fotos hieronder bekijken; heb ik dan spint (of een overactieve spin die 3 van deze toppen op dezelfde manier ingepakt heeft) of heb ik dikke toprot ertussen zitten ? Of misschien wel beide ?

 

Ik hoop dat iemand me aan de hand vd fotos kan vertellen wat er mee mis is; maar nog belangrijker... wat moet ik nu doen?? niet weggooien mag ik hopen toch ?

 

ofdhjd.jpg

 

34ipu6w.jpg

 

2eealv7.jpg

 

seodna.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je van wegpleuren ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je van wegpleuren ?

 

Mja, daar was ik al bang voor...alleen dit is het enige dat ik heb :'( Dus als ik eht kan behouden op de een of andere manier zou ik wel verdomd blij zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde man!

volgens mij ver gevorderde toprot,

zware schimmel durft ook wel eens op een dicht gevlochten spinnenweb lijken....

 

hoe heb je gedroogd dan?

in een afgesloten bak en af en toe luchten?

 

gewoon na het knippen terug in je hok/tent ophangen, lichten uit, afzuiger aan en een zwenk ventilator voor wat luchtverplaatsing in je hok is de boodschap!

 

valt er nog wat te redden? ik vrees er voor als ik de foto's zie

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad als alles er zo uit ziet zoals op de foto is het heel spijtig maar dit is niet te roken erg zonde maar zoals sensi life al vraagt hoe droog je het ? of zag het er al zo uit voordat je ging drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde man!

volgens mij ver gevorderde toprot,

zware schimmel durft ook wel eens op een dicht gevlochten spinnenweb lijken....

 

hoe heb je gedroogd dan?

in een afgesloten bak en af en toe luchten?

 

gewoon na het knippen terug in je hok/tent ophangen, lichten uit, afzuiger aan en een zwenk ventilator voor wat luchtverplaatsing in je hok is de boodschap!

 

valt er nog wat te redden? ik vrees er voor als ik de foto's zie

 

Pff kut om te horen :(

Heb zelf geen kweekhok of iets, had gewoon op de vensterbank 3 plantjes staan.

 

Had het gedroogd in een grote bak, daar touwen in gespannen om het aan te hangen en zodat het niet tegen elkaar aan hangt. Daar zat zout en rijst in om te ontvochtigen, afgeplakt tegen licht enzo. Ik had (oa hier) verslagen van mensen gelezen die dat gedaan hadden waar alles goed gegaan was, dus ging er eigenlijk van uit dat het hier ook wel goed zou gaan.

 

Heb nu nog wel halve plantjes te drogen hangen aan een lijn met een vuilniszak eroverheen.. maarja daar zitten nog amper toppen aan, had 2 goede colaflessen hangen in de droogbak... wat nu dus allemaal weg kan zo te lezen :'(

 

 

Is er echt niets tegen te doen, weet ik het.. eraf zuigen met de stofzuiger ofzo? :')

 

inderdaad als alles er zo uit ziet zoals op de foto is het heel spijtig maar dit is niet te roken erg zonde maar zoals sensi life al vraagt hoe droog je het ? of zag het er al zo uit voordat je ging drogen.

Nee t zag er heel mooi en groen uit voor het drogen.

 

Zal ff een foto zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

degene die je met t zwart op de foto ziet:

 

voor:

spgk7l.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fout gegaan met drogen waarschijnlijk, heb je wel geventileerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fout gegaan met drogen waarschijnlijk, heb je wel geventileerd?

mja 2x ff een kwartier laten luchten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja.....je dient de hele dag gewoon te ventileren, deze zijn gaan schimmelen door die fout.

Jammer en vooral zonde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen hok hebt is het iets anders natuurlijk.....

 

als je droogt moet je altijd zien dat het verdampte vocht weg kan, dus nooit in iets gesloten steken, eigenlijk is dat logisch... toch?

je droogt je kleren toch ook niet in een doos of zak

nu heb je nog iets dat te drogen hangt met een vuilniszak erboven?

weg die zak!

hang het gewoon ergens binnen in een kamer, gewoon zo, niet in een doos, niet met een zak erboven, gewoon zo

 

als je dat van in het begin had gedaan was er niets fout gelopen,

gewoon op kamertemperatuur ophangen met wat luchtverplaatsing werkt altijd

ik zet er meestal(in men hok dan) een klein verwarming in op thermostaat 20g. vooral de winterperiode dan en als het erg vochtig is

 

het is de afgelopen weken ook xtreem vochtig geweest!

 

hopelijk houd je van de rest toch nog iets over want dit is echt zeer k*t!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen hok hebt is het iets anders natuurlijk.....

 

als je droogt moet je altijd zien dat het verdampte vocht weg kan, dus nooit in iets gesloten steken, eigenlijk is dat logisch... toch?

je droogt je kleren toch ook niet in een doos of zak

nu heb je nog iets dat te drogen hangt met een vuilniszak erboven?

weg die zak!

hang het gewoon ergens binnen in een kamer, gewoon zo, niet in een doos, niet met een zak erboven, gewoon zo

 

als je dat van in het begin had gedaan was er niets fout gelopen,

gewoon op kamertemperatuur ophangen met wat luchtverplaatsing werkt altijd

ik zet er meestal(in men hok dan) een klein verwarming in op thermostaat 20g. vooral de winterperiode dan en als het erg vochtig is

 

het is de afgelopen weken ook xtreem vochtig geweest!

 

hopelijk houd je van de rest toch nog iets over want dit is echt zeer k*t!

mja ik dacht; ik gooi t vol met vochtvreters (rijst en zout in dit geval)

 

dan kan t vocht ook weg.

Had tesnlotte al wat dingen gelezen waarbij dit bij mensen goed gegaan was....erg domme fout dit. Ben nu aan t knippen om te zien wat er nog te redden valt... maar ik vrees t ergste

 

heb ik een stomme vraag, die meuk met spint, valt daar nog wel hasj van te maken ?

 

ik heb zn bubblator staat hier *-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt geen spint anders had je dat wel gemerkt voor het oogsten. Die witte pluis is schimmel (boytrytis). Valt niets meer van te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is watercuren nog een optie met de stukken die NIET he-le-maal onder zitten, dus waar je dus eigenlijk niets aan ziet.

 

Volgens google was dit te doen maar ik vraag t liever aan de 'experts' hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerel wil je dit echt gaan consumeren...

nah, maar vind t zo zonde ;(

 

heb t net weg geflikkerd.. om te janken dit, door een stomme fout 12 weken werk grotendeels weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stukken die echt meevallen kun je proberen te watercuren, weggooien kan altijd nog mocht het tegenvallen het resultaat. ;)

 

Ohh je hebt het al weg gepleurd, je hebt er in elk geval wat van geleerd. ;)

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet even nieuwe plantjes je hebt nog zeker genoeg tijd. koop gewoon wat goeie autoflowers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek op water curen, misschien valt er nog er nog iets te redden anders bho of hash maken. Wel zonde zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is geen spint maar schimmel, niets meer aan te doen. Gelukkig was het geen 10kg. Misschien hasj van maken via ice-olater manier, zeker niet oproken, je hebt kans dat je daarmee je longen beschadigt.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water curen helpt maar voor een deel, beschimmelde toppen is jammer dan :execute

 

Botrytis is huis voor veel meer schimmels.. 1 daarvan is de aspergillus (als ik het goed heb) en daar wil je niet mee fokken (lees gaat niet weg met water curen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...