Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dracula

Waarom Lees Ik Zo Weinig Over Het Gebruik Van Split Unit Airco's?

Recommended Posts

Hoi beste forum leden,

 

Ben toe aan een betere manier van klimaat beheersen/toepassen. En ik vraag me af waarom ik zo weinig lees over het gebruik van de zware standaard split unit airco's. Met alle respect voor Hollands grootste opticlimate. Maar wat maakt deze zo anders als bvb een hele beste Lg,Mitsubitsi,Daikin enz enz!

 

Ben erg nieuwsgierig omdat ik op het punt sta mijn vakantie geld uit te geven.

 

Grow it green!!!

Edited by Dracula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk zijn deze machines net zo goed alleen is de firma airsuplies zo slim geweest om voor deze branche waar wij in zitten een programma te schrijven in samenwerking met de afstandsbediening dat alle factoren te regelen zijn koelen verwarmen en ontvochtigen in 1 dus perfect voor onze dames .

 

De andere airco's kunnen meestal alleen goed koelen dat is de reden als je het mij vraagt en ja voor ons is het jammer dat die opti's in verhouding duur is .

 

Ach ja wat is duur geen gezeik is ook een hoop waard voor een alles in een oplossing dus denk goed na voordat je je vakantie centen uitgeeft.

 

Gr Just made it

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit zelf in de airco's, dit punt snap ik dus ook niet!! een split kan voor de kleinere kwekert net zo goed werken, voordat je je geld uitgeeft, neem een goed merk!! niet die goedkope chinese bende!!

 

Grtz Smell

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil alleen een split unit versie of van opticlimate (6000 pro 3) of van Mitsubishi heavy (type SRK....)

 

Nu is het zo menig fabrikant kennis heeft met split unit en Opticlimate net uit komt. #denken/afvragen/keusmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

srkzm##-js.. hoeveel Kw denk je nodig te hebben?

of beter gezegd, hoe groot is de ruimte waar die in moet komen?

 

Grtz Smell

 

DE heavy is btw echt topspul!! superstil!! en kan ook alles wat je maar kan bedenken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 kW voor 3600 hitte in 30kuub (5*3*2) huisvesting.

 

Draai graag op 50% van de totale capaciteit.

 

 

Edited by Dracula

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan kom je wel op 7kw ja. beter neem je dan 2x srk35... draaien ze alleen beide als het echt nodig is.. (de 35 toert door tot 4,1kW) als dat een optie is uiteraard!! miss heb je de winter niet zoveel koeling/ verwarming nodig?

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat alleen om de koeling. Afkoelen doet het bijna niet. Jou optie om 2 units te gebruiken zou mooi zijn. Gaat slecht lukken ivm beschikbare ruimte. Ben al heel blij dat ik respons krijg en info heb van "lotgenoten" ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnenruimte niet genoeg beschikbaar? volgens mij zijn de 35ers 79x25... en de 71er is 100+x34! ivm diepte units zou je ze zelfs boven elkaar kunnen hangen... de uiblaas-louvre van de heavy blaast omhoog. (klep gaat naar beneden open als je em aanzet)

 

Grtz Smell

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuigt de bovenste dan niet de koele lucht aan van de onderste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de mitsubishi heavy zit de uitblaas van de airco vrij ver naar voren... daarbij blaast ie ook naar boven.. dus met gemak eroverheen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een split unit in gebruik gehad, te veel herrie en te weinig rendement vond ik, was wel hartje zomer met flink wattage, maar ook evengoed een flinke inblaas en afzuiger.

Ik vond hem te luidruchtig, en vergeet niet dat die dingen stroom vreten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar komt dus het belang van een goed merk te pas... precies op alle punten die krasi noemt... zit zoveel verschil in!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn... 3,2 ampere.. daar zou ik ook niet blij van worden nee... opzich wel goed.. maar niet als je em natuurlijk in onze hobby miss wel 24 uur per dag aan hebt.. :) voor de rest niks mis mee..

 

Eer;ijk is eerlijk. wel een prijsverschil met bv een mitsubishi... maar dat profijt heb je er zeker van!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft het eigenlijk wel zin om een airco te gebruiken als je verse lucht aanzuigt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt.

Je blaast steeds warme lucht naar binnen, en de eventuele gekoelde lucht zuig je ook weer af.

Daar kan een airco niet tegenaan koelen, dan werkt een airco ook niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee precies, daarom lijkt het mij vrij lastig om er met een te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, gesloten kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je dat je de airco in een kamer aanzet waar je de lucht uit afzuigt en de verse toevoer zolang even dicht? En heb je de afvoer van de airco naar buiten?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant heeft geen "frisse lucht" nodig. Alleen co2 tijdens de licht-aan periode. De airco zuigt aan in de ruimte en blaast uit in de ruimte.

 

Met een airco heb je dus geen of bijna geen afzuiging. Dit heeft voordelen mbt co2 verhoging, uitblaasgat, aanzuigen ongedierte enz

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je plaatst of hangt de airco in de kweekruimte?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Split-unit: je hoort er zo weinig over omdat het best opvalt.

Als ik in bepaalde steden kom en ik loop door een woonwijk kan ik precies zien waar er gekweekt wordt :search:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...