Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hazertje

Dutchpro Vraag A&b

Recommended Posts

Hallo, ik heb een vraag over het schema van dutchpro ( http://www.dutchpro.nl/pdf/dutchpro_kweekschema_hydro.pdf )

 

Bij original grow en bloom staat er aangeschreven 'min 250ml Max 350ml. Geldt dit voor A & B of 250 voor A en 350 voor B. Ik ben een noob in schema's lezen echt.

 

 

Bedankt alvast. ( kon geen foto zelf linken, ipad liet me niet toe om de bbcode te kopieëren .. )

Share this post


Link to post
Share on other sites

A 250-350

B 250-350

Dus per component voeg je tussen de 250-350 ml toe.

Niet blindelings maar wat toevoegen, goed naar je planten kijken wat die zeggen.

Van beide componenten altijd even veel toevoegen.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk naar de waardes van je ec meter!!

 

Ik werk nu zelf met de voedingslijn van gold label,als ik hier het aantal ml van het schema aanhoud heb ik nooit de gewenste ec waardes.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top ! Bedankt jongens, beter maar vragen dan kloten. Weer een stuk slimmer geworden :P !

Share this post


Link to post
Share on other sites

En eerst A en dan B. Dus de juiste volgorde aanhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1st B en dan A toch Al (maakt geen drol uit namelijk, je mengt in vat)

Maar net welke fles of can je in je handen hebt.

 

Altijd gelijke hoeveelheden bij een A&B voeding, ze zijn zo op elkaar afgestemd.

Doe je teveel van het ene tov andere krijg je al snel gipsvorming, leuke van A&B lijnen is dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

Maakt wel degelijk verschil tussen de volgorde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt echt geen donder uit of je eerst a of b in je vat gooit.........

Edited by pietje wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeg per 100 liter water tussen de 200-300 ml Orginal Grow Soil toe, afhankelijk van de gewenste EC-waarde. Meng de componenten nooit puur met elkaar, altijd eerst component A, water, vervolgens component B in gelijke delen. (Spoel altijd de maatbeker.) Indien nodig pH afstellen met pH- Grow van Dutch Pro. Optimale waarde pH 5,8 - 6,5.

 

(info site dutchpro)

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het staat idd op hun site..... het enige wat ik daar mis is het antwoord op de vraag waarom.........

 

Ik heb een aantal jaar met dutch pro gewerkt en er nooit op gelet of ik eerst a of b in het vat gooide.

De opbrengsten waren prima,dus voor mij blijft het nog steeds niks uit maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou te maken kunnen hebben met de verbindingen van elementen, scheikundig verhaal schat ik in..

Het feit dat jij vindt dat je altijd goed draaide vindt geen grondslag voor de uitlating 'maakt geen donder uit'

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou kunnen......

 

ik zei dat het MIJ dus geen donder uit maakt als de resultaten goed zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zei je niet...je zei;

 

Gepost Vandaag , 20:01

Maakt echt geen donder uit of je eerst a of b in je vat gooit.........

 

Maakt verder niet uit.

 

@Hazertje

eerst A dan B

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat er in schema staat.. dus.

Hoeveelheden en andere aanbevelingen die in schema's staan nekken over algemeen je plantje: groeivoeding aan een ontkiemde zaailing, echt helemaal toppie wat erin staat en een wet van persen of meten met die ph en ec waarden ook.

 

Als de B voor de A was gekomen in het alfabet had je als 1e de B gedaan.

 

@hazertje

wat jij wilt, je zult geen verschil bemerken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Nu begrijp ik hoe je aan het aantal posts komt met dergelijke onzinnige opmerkingen en Pietje gaat ook al aardig

Top mannen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom dan eens met een antwoord wat je onderbouwd met (wetenschappelijke) feiten, tot nu toe doe je precies hetzelfde.

Het zou te maken kunnen hebben met de verbindingen van elementen, scheikundig verhaal schat ik in..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde van m'n energie\ en begrijp je toch niet.

Als jij aan iedereen gaat vragen: waarom dan? en geef wel een wetenschappelijk onderbouwing.....doeiii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde van je energie zal het zeker niet zijn.

Er zijn vast anderen hier die het wel kunnen begrijpen, en ik beloof je ik zal mijn best doen het ook te gaan begrijpen als je het uit legt.

Mocht ik het toch niet snappen is er misschien wel iemand anders die jou uitleg aan me kan verduidelijken zodat ik het alsnog kan begrijpen.

 

Ik kan er niks aan doen, ik wil nou eenmaal graag weten waarom dingen zo zijn als men zegt dat ze zijn, daar hoop ik dan weer van te leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Nu begrijp ik hoe je aan het aantal posts komt met dergelijke onzinnige opmerkingen en Pietje gaat ook al aardig

Top mannen!

 

Kom op man, Ik ben het met je eens dat het duidelijk op het schema staat.

Ik heb een aantal jaar met deze voedingslijn gewerkt en daarbij altijd eerst de toevoegingen in me vat gegooid.

vervolgens gewoon a of b,maar net welke fles ik het eerst in mijn handen had in het vat gegooid.

De opbrengsten waren prima dus maakt het voor mij niks uit.

 

Ik vind jou reactie een beetje jammer en totaal onnodig ( zal vast wel door de hitte komen ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al_g

Apart dat het zo opgevat wordt.

Ik probeer duidelijk te maken dat 1st A of B niks uitmaakt, het gaat erom dat de ratio's kloppen omdat anders inderdaad er op scheikundig nivo veel zal gebeuren zoals je al aangaf.

 

Additieven 1st of A&B is en ander verhaal enne postcount is errug belangrijk hoor :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...