Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Botsautobob

Fruitvliegjes Of Wat Het Ook Mogen Zijn

Recommended Posts

Goedemorgen al te samen,

 

Afgelopen weekend heb ik mijn ronde geknipt en hangt nu te drogen.

 

Maar het stikt ineens overal van de fruitvliegjes! Of tenminste, ze zijn ieniemiene en vind ze niet lijken op een varenrouwmug als ik kijk op google.

Zitten werkelijk overal! In de tent, buiten de tent, zelfs in huis (kweek niet in huis) Hell zelfs op m'n werk hebben we er last van.

 

Als ik nu de zaklamp van m'n telefoon aanzet in de donkere tent, vliegen er zo 15/20 voor het licht langs.

 

Wat zou ik hier aan kunnen doen, of is het niet schadelijk voor het gewas? Heb het tijdens de eindfase ook wel gezien, maar dat waren er slechts een paar en zag nergens plekjes ofzo aan het blad.

 

Groetjes Bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varenrouwmug, zo zie je er 1, week later heb je een wolk van die krengen bij ideale omstandigheden.

Ze zijn verzot op rottend organisch materiaal en algen, heb je nog potten oid binnen staan ergens (daar zitten de larven in) of iets van een bron in de buurt?

 

Wil je snel vd volwassen af in de tent dan hang je ff een vliegenzapper op toch?

 

Schadelijk zijn ze niet echt al weet ik niet wat een vastgeplakte in de top met je gestel doet, zeer vervelend zijn die fuckers echt wel.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH donner zand methode. Had vorig jaar in de zomer een plaagje in mijn woonkamer door de yucca die daar staat. Na 3 weken het zand erop te leggen en verder niets te doen waren ze allemaal verdwenen, dat zand ligt er wegens groot succes nog altijd op trouwens.

 

Ik had ook een beginnend plaagje in de laatste 2 weken van mijn vorige draai. Ik heb het onder controle gehouden met van die gele rechthoekige plakstrips op de aarde te leggen. De jonkies lopen daar zeer graag in. In de lucht had ik ook van die slingers maar daar vliegen ze niet graag tegen vind ik. Mijn volgende draai doe ik er ook zand op (mijn pot was te vol vorige draai om het toen al te doen).

 

Tijdens de groei had ik er ook een paar maar die zijn verdwenen na 3 keer puk spray. Ik denk dat ik de 2e plaag had door telkens 30 min te gapen met hok open in latere deel van bloei :).

 

Nog een tip van Ph donner dat voor mij heel goed werkte. Als het hps licht uitgaat, dan je hok/tent nog even openlaten en het licht in de kamer aanlaten, zodat ze daarheen willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn gek op Organische materiaal zoals voeding en rottend spul.

dit zoveel mogelijk verwijderen/schoonmaken.

 

Edit :

 

zijn ook bekend als de Latrine vliegjes

Edited by Baze020

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zat mijn huis paar maanden terug helemaal vol mee. Bleek dat er ergens in de afvoer buisen een plaag zat. Gelukkig nu nergens last meer van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijke vijanden.Nematoden. Werkt perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...