Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Undying

400Watt 1X Bubblegummer 1X Lemon Haze Dr90Ii

Recommended Posts

Hoi medegrowers

Mijn verslagje begint helaas al in week 3 bloei,ik was aan het her opfrissen hier op het forum en kreeg zin om een verslag neer te zetten.

Bij deze gaan we van start :jump:

De setup:

Secret jardin dr90II 90x90x180

Gavita digistar 600 (gedimd naar 400watt tot ik zwaardere afzuiger heb)

Lummi heavy duty schakelklok geschikt voor 600watt

Philips 600 watt green.....(weet ik effe niet meer van buiten)

125mm buisfan ruck denk ik 500kub afzuiging

2x 110kub badkamer buisfans actieve inlaat

3x 18watt ventilators

koolstoffilter can

cli-mate frequentieregelaar 7amp

blumat tensiometer

milwaukee ph-meter

hygro/temp meter

smartpot 4 gallon en 1 gewone pot ik heb light mix gebruikt en bij de gewone pot terracotta bolletjes in vermengd voor betere waterhuishouding.

B.a.c schimmels

 

Voedingslijn advanced nutriënts:

 

b-52

bud factor x

big bud

bud candy

overdrive

a+b bloei

finale phase

 

we zitten nu aan week 3 bloei ik ben gegaan voor een scrog,heb men dames gefimmed en gediefd.ze krijgen nu bijna dagelijks 2 a 2,5 liters.hangt af van de smartpot en pot alhoewel ze door de bolletjes (die trouwens enkel in de gewone pot zitten)wel bijna even veel en even vaak drinke vragen.ik geef ze nu enkel afgezuurd water 6.2 ph met b-52 4ml op 5l,Big bud 5ml op 5l,Bud candy 5ml op 5l,bud factor x 6ml/5L en de a&b geef ik niet altijd maar telkens 8ml/5l

Helaas kan ik mijn gavita digistar niet op de 600 of zelfs de 660watt stand zetten het wordt anders 30+ graden, hier komt volgende ronde een zwaardere afzuiger zodat dit mogelijk wordt.

De temp is tijdens de licht aan periode 28° en 45lv en licht uit 21° en lv 65-70 wat niet zo tof is.

oke wat beeldmateriaal maakt het vast duidelijker.

gallery_29903_17281_1642950.jpg

dit zijn de voedingsstoffen en de ph meter

gallery_29903_17281_1096712.jpg

dit is de rechterzijde van de tent met op de muur in de verte het stekkerblok dat op de cli-mat aangesloten is voor alle fans de in en uitvoer, de digistar 600 mooi verticaal een ver genoeg van alle andere elektronica.en dan de cli-mate 7 amp en hygro/temp station erboven.er hangt een rookalarm(ik draai 's nachts kzou graag wakker worden mocht er iets fout gaan)en er komt een brandblusser boven het geheel binnenkort.

 

gallery_29903_17281_355651.jpg

De cli-mate controller heerlijk ding dit wel prijzig maar doet zen ding wel

 

gallery_29903_17281_274223.jpg

De tent zelf met linksbovenaan de koolstoffliter, de kap uiteraard(spiegel) en de ventilatoren heb ik op gehangen het zijn eigenlijk tafelmodellen maar met softblades, relatief klein en 18watt.

 

gallery_29903_17281_1477462.jpg

Links in de gewone pot de bubblegummer was een stek ook trouwens.die bloeit al het best maar das normaal tegen over een hazeje.de rechter is lemonhaze en zit in een smartpot.allebei in een scrogje en allebei bovenkant afgedekt met korrels (terracotta)de tensio zit de smartpot, jammer dat ik er geen 2 heb zou wel eens leuk zijn het verschil te zien ook al zijn het 2 verschillende soorten.

gallery_29903_17281_2223048.jpg

close up van de bubblegummer nu morgen of overmorgen maak ik meer foto's van de beide soorten en een beter beeld op de lummi tijdsklok en de digistar.

Dikke greetz van undying tips en info zeker welkom

 

Sorry admin kzie dat de foto's niet goed geplaatst zijn los ik morgen op :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

effe een update met wat snapshots

 

Dag 25 bloei

Temp. uit

23° Lv 59%

 

Close up Bubblegummer

 

gallery_29903_17281_3186809.jpg

gallery_29903_17281_2694561.jpg

 

Foto van onder het netje geschoren benen en de bovenkant bedekt met argalex.(links bubblegummer recht Lemon haze)

 

gallery_29903_17281_858180.jpg

 

Nog effe een topje van de bubble

 

gallery_29903_17281_3448590.jpg

 

Top Lemon haze

 

gallery_29903_17281_2818338.jpg

 

Het veldje vooral rechter kant dan :jump:

gallery_29903_17281_2365319.jpg

 

De ventilator die ik met binddraad omhoog gehangen heb,doet perfect zen dienst

 

gallery_29903_17281_2745410.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoe ze bij jou gaan. Ik heb zelf ook wat Bubblegummers in de tent.

 

Bevalt die AN voeding? Ik zat een paar dagen terug al even te zoeken naar die AN voeding in Nederland, maar dat is best lastig te vinden en ook erg duur toch? Ik gebruik nu GHE FloraNova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey wietefras

 

das interessant kunnen we beetje vergelijken,en zien onder welke omstandigheden hij het best floreert.

ik vindt het een lekker soortje,ik heb er al 1x maal een ronde met gedaan met Bubblegummer toen wel uit zaad.

En dat was toen ook met de AN lijn,heb toen wel wat moeten wennen aan het gebruik van deze lijn,qua hoeveelheden toevoegen ik had in de volle bloei (na de eerste weken bloei voorzichtig halve dosering gegeven dan aangegeven) eens de aangegeven hoeveelheid gegeven en dat kwam niet goed direct verkleuring.

Maar ik was wel tevreden tot op dat punt toen,Nu heb ik iets of wa men weg in gevonden kan altijd nog pointers gebruiken in de hoeveelheden.

Maar ik heb tot nu toe nog geen verkleuring dus das goed en de ontwikkeling gaat goed vindt ik.

Qua prijs is het inderdaad niet de goedkoopste lijn,ik heb er trouwens ook niet alles van en ook niet allemaal in eens gekocht.

gestart met de basis en zo uitgebreid.Gelukkig heeft men GS de gehele lijn op voorraad.

Hoe bevalt jouw voeding je?Kzou ook graag eens de bio kant uit willen gaan en de lijn van sannie eens gebruiken.

 

Mvg

 

Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook een heerlijk soortje. Heerlijke geur ook. Vorige keer ook uit zaad gedaan en dit keer een moeder gegroeid uit zaad en daar stekken van genomen.

 

Mijn Bubblegummers zitten op 31 dagen echte bloei en 41 dagen op 12/12. Al heb ik wel het idee dat ze nu iets achterliggen op de vorige kweek.

 

Ik kweek zelf op hydro, dus biologische voeding is aan mij niet zo besteed. Met de GHE FloraNova gaat ook prima. Al had ik ook eerst de volledige dosering gegeven volgens schema en dat was ook wel een beetje teveel. Kwam uit op een EC van 1,7, dus ik dacht ik probeer het gewoon, maar kreeg zo langzamerhand toch wat bruine bladtipjes. Ben er nog niet helemaal uit op welke EC ik nou het beste kan gaan zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey wietefras ja ze ruiken heerlijk kzou ze zo kunnen roken of zelfs mss uren aan ruiken.

Ik gebruikte de vorige ronde een deense bodem met een 90liters vat,het waren toen ook 4x bubblegummer.ik was vrij tevreden van het systeem maar ben nu verhuist van locatie en hier is het groter risco dus effe op hold zetten.nu merk ik dat men bubblegummer het beter naar zen zin heeft.komt wss door de aanschaf van een dergelijke ph meter en de nieuwe locatie die zich beter verleend er toe,nu nog een ec meter.heb effe in je verslag gelezen dat vindt ik een van grootste voordelen aan hydro snel kunnen corrigeren.ma aan de andere zijde 1 foutje kan je nek kosten (qua lekken of pomp die blijft draaien vb. )kzou heel wat advies moeten krijgen of me heel goed moeten inlezen eer ik me er aan zou durven wagen

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx triforceNl ze mogen beginnen aanzwellen die topjes al zal dit met zo warme dagen als deze week nog een hele klus worden.to keep them chilled

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

Hier effe terug een update

 

Aanpassingen de vorige dagen:

De vorige dagen waren voor ieder mens,dier en plant veel te warm en in onze tentjes een sauna.

de temperaturen swingde de pan uit,ik heb daar door de gavita digistar naar 300watt gedimd :angry:

en verder een 220Kub buisfan aangesloten op nog een kleine can-filter die ik gebruikte voor men drooghokje.

Alles toch proberen om de nacht en dag temp verder uit elkaar te krijgen.

Verder heb ik de tensiometer van de smartpot naar de gewone pot verstoken omdat ik deze beter wil kunnen controleren.

Van de smartpot weet ik dat ie beter water kan verdragen en beter kan verluchten.

 

Dag 29 Bloei

Temp:Licht aan 29° (stand 300watt van de 600watt) Lv: 49%

Licht uit 25° Lv: 59%

 

Ik heb de vorige dagen niks van water gegeven de potten waren nog nat genoeg en het bloeiproces vertraagde toch door de warmte.

vandaag heb ik 1,5 u na het aangaan van men zonnetje men Smartpot met de Lemon haze 2,5L water gegeven.

Met daarin:

4ml Bud factor X

8ml A+b sensi

4ml Bud factor

4ml Bud candy

3ml B-52

 

Afgezuren was niet nodig mijn ph was 6,2

ec kan ik nog niet meten

 

 

De tensiometer bij de bubblegummer stond op 120 mBar dus die krijgt effe niks :likken:

Verder merk ik heel lichte verandering niet zoveel als de dagen voor onze hittegolf.

Ik wou in het begin op 600watt draaien zal niet nu lukken (hopelijk 400watt wel nu)mss deze winter maar voor de volgende zomer zeker een buisfan met meer debiet.

en een grotere koolstoffilter ( enige adviezen qua filters en Buisfans die van soler en palau http://www.ventilati...latoren-silent/ klinkt niet slecht.

wel de duurdere prijsklasse......iemand betere voorstellen?? SHOOT

 

heb nog wat foto's onder 300watt Hps momenteel.

 

gallery_29903_17281_3338044.jpg

 

De koolstoffilter stelt niet veel voor maar wat het is is het......

 

gallery_29903_17281_2732818.jpg

 

Overzicht van het veldje,het is nog relatief mooi dicht gekomen voor maar 2 plantjes vindt ik.

 

gallery_29903_17281_2356146.jpg

 

Beter overzicht van bovenaf

 

gallery_29903_17281_138408.jpg

 

Topje Lemon haze nog niet zoveel veranderd

 

gallery_29903_17281_1735759.jpg

 

Top Bubblegummer Links achteraan getrokken in de tent (Probeer telkens de zelfde topjes te fotograferen)

 

gallery_29903_17281_49127.jpg

 

Top Bubblegummer Vooraan tegen de ingang van de tent in het midden

 

gallery_29903_17281_367022.jpg

 

Top Bubblegummer links Vooraan

 

ZIezo alweer wat verder :jump: Mensen met adviezen Qua filters en Buisfans geeft u mening.

als er nog mensen zijn die ook met Advanced Nutrients kweken of tips hebben mag ook altijd he nooit te oud om te bij te leren.

 

Mazzel

Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, m.u.v. de laatste foto wat vanaf hier ook aangevreten blad lijkt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Missappel & Dilago

 

Ik heb het ook al opgemerkt en ben nu net terug gaan kijken en er zijn nog wel een paar blaren op de zelfde wijze aangetast,ik heb nog geen ongedierte gespot;

Enig idee waar de oorzaak zou kunnen liggen?

 

Mvg

 

Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik weet niet wat het is. Heb het twee weken terug ook gezien bij een blad maar sindsdien niet meer. Misschien heeft het wat met de hitte te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de ene kant hoop ik echt dat het iets is met de warmte,ongedierte plaag erbij zou het nu helemaal af zijn. :head_hurts_kr:

Ik toch preventief nog roofwantsen uitzetten,ze nu nog dichtbij vinden is wat anders.

Iemand die een vertrouwde en snelle site weet voor zo een dingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die aangevreten bladeren ook gehad. Het is waarschijnlijk een taxuskever en die is alleen actief in de nacht.

Overdag zit het verscholen in de schaduw of in je aarde.

 

Oplossing: Nematoden uitzetten.

 

Waarom 2 filters ?

Ze zijn best vies ook..

 

Gegroet, Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker!

 

Is 120mbar op de tensiometer niet wat hoog om geen water te geven? Ze zullen toch een hoop moeten verdampen nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Cum Laude & wietefras

 

Heb ze later op de avond toch nog een half Litertje geven de lemon haze :whistle: hij stond toen op 150 Mbar

Thx voor het advies Cum laude ga effe op tocht op internet om deze bestrijding te bestellen.

 

Cum laude zouden deze volstaan of beter uit een GS halen?

http://www.avevewinkels.be/nl/tuin/slim-tuinieren/producten/aaltjes-tegen-engerlingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die link van jou staat niet echt bij welke soort aaltjes het zijn.

Voor bestrijding voor meerdere soorten kevers moet je de Heterorabditis hebben: http://www.entocare....cten_kevers.htm

Het larvanem product waar ze in zitten is overal wel te bestellen.

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allright bestel jij op deze site of verder nog adviezen qua welke shop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik bestel daar niet. Als ik wat nodig heb ga ik langs de shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal doe ik dat ook maar men GS ligt helaas niet direct in men buurt,wat betaal je zo meestal voor jouw bestrijding bij jouw GS?

kan ik beetje uitpikken wat rip-off is.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...