Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hallo allemaal

 

ik heb een vraag

 

als ik me oude co2 systeem van me aquarium, ( dennerle)

 

weer in een aquarium plaats, zodat het water |"verrijkt" wordt,

met co2.

 

dan, het water in me luchtbevochtiger.(medisana)gooien.

 

zou dat werken?

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boefje, simpel toch, lekker Co² kopen om dat enkele tellen in de tent te hebben en dan weer af te zuigen en uit te blazen.

Gewoon ouderwets geld verspillen joh, sommige kunnen dat nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg ingeneus. Ik verbaas me nog steeds hoe mensen het verzinnen soms.

 

Of het een wezenlijk verschil gaat maken(met een klein co2 popompje uit je acuarium en luchtbevochtiger) in je kweektent vol met planten? NEEN! Je houdt je luchtvochtigheid immers niet eens vast met zo'n luchtbevochtiger als je je afzuiger flink aan hebt staan!

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

slangetje wat naar je aquarium gaat in j inblaas box hangen (gaatje boren)

wel zorgen dat je co2 kan meten ( co2 meter) en dat je kan regelen (als goed is zit r doseer klep/ventiel bij je set)

 

werkt aardig, elk co2 ppm verschil is r 1. maar de ventielen laten t weinig door helaas. ook de druk is zo weg uit een 500gram flesje.

 

beter cylinder kopen van 5 - 10 L. met goede reduceer klep.

 

Edit: zat toevalig net zelf al te goooooglen daarover.

ook over co2 zelf maken....

Edited by Baze020

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je niet zelf maken, je hebt altijd een sensor nodig. De sensor bevat goud en is dus duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik stop kan ik het altijd nog naar d lommerd brengen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n CO2 sensor kost 2 tientjes :likken:

 

Which reminds me, ik heb nog wat te knutselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is het geen dure :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit wel goud en platina in. Als dat ding in een apparaat zit dan leg je er bij de growshop ook wel 200 euro voor neer. Is het dan wel duur genoeg? :likken:

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van dimlux heeft er 2. De dual-beam waarbij de ene sensor de andere ijkt elke dag.

 

Het lijkt allemaal hetzelfde maar dat is het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, dan stop je er twee sensoren in en als je wat meer nauwkeurigheid wilt dan koop je een dual beam NDIR sensor inderdaad in plaats van een elektrolytische. Kost 50 a 60 euro het stuk (of 25 euro in grotere aantallen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brand een paar kaarsjes in je tent heb je ook CO2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die van dimlux heeft er 2. De dual-beam waarbij de ene sensor de andere ijkt elke dag.

De nieuwe ja. Die van mij niet...

 

Tsja, dan stop je er twee sensoren in en als je wat meer nauwkeurigheid wilt dan koop je een dual beam NDIR sensor inderdaad in plaats van een elektrolytische. Kost 50 a 60 euro het stuk (of 25 euro in grotere aantallen).

 

Ik beschik niet over de kennis om te beoordelen of dit waar is. Maar ik geloof het wel. Alles wat 'bedoeld' is voor deze cannabis gerelateerde zaken gaat 20x over de kop.

 

Zijn er geen co2 sensoren te koop voor andere sectoren of gewoon de glastuinbouw waardoor het voor de prijzen kan die Wietefras noemt? Of je maakt ze zelf Wietefras...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het inderdaad over component prijzen. Dan doe ik er zelf een doosje om, een draadje eraan en sluit het aan op een datalogger (Arduino).

 

Als je daar een kant en klaar apparaat van maakt komt de prijs uiteraard hoger uit. Zeker als het verkocht wordt in een growshop. Nou is 20x wel wat veel, maar 5 tot 10 keer zie ik wel gebeuren ja. Is ook wel logisch, want de verkochte aantallen zullen toch niet al te hoog zijn. Maar goed, het geeft wel ruimte om het voor veel minder geld zelf te maken.

 

Die electrolytische sensoren (van 20 euro) zijn op 10% nauwkeurig en de dual beam NDIR sensoren (50 a 60 euro) op 2%. Of twee sensoren gebruiken nou echt zin heeft vraag ik me af. Dat zou juist alleen nodig zijn als je hele goedkope sensoren gebruikt. Goeie sensoren verlopen hooguit een paar procent per jaar.

 

Als je gewoon wat gaat zitten spelen met CO2 zoals bedoeld in deze thread dan leek die 10% nauwkeurigheid me wel genoeg. Of het nou 700 of 800ppm is maakt toch niet zo heel veel uit? Als je maar weet dat het ongeveer dubbel is van wat het CO2 gehalte buiten is.

 

Die CO2 dataloggers van 130 tot 180 euro hebben meestal een NDIR CO2 sensor van 5% nauwkeurigheid aan boord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...