Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
snitzel27

Eerste Kweek, 9X Special Queen 1.2X1.2 600W

Recommended Posts

hallo,

 

ben nieuw hier en wil mijn eerste kweek met jullie delen, en hoop op opbouwende kritek en tips.

 

mijn setup:

 

growbox 120x120x200

buisventilator 355m3/h + fancontrol (ruck 125)

canfilter 450m3

cooltube+hagelslapkap

600w hps phillips son pia

 

9 x 11 literpotten

plagron lightmix

goldlabel wortel stimulator

hy-pro terra

hy-pro spraymix

 

heb de zaden in aarde ontkiemt, na 2 dagen kwamen ze al boven de grond.

daarna onder 2 tl lampen gezet. Daar hebben ze anderhalve week onder gestaan.

en alleen om de 2 dagen wortel stimulator toegevoegd aan het water.

zo zagen ze eruit toen ik ze in de tent zette.

gallery_41679_17279_31068.jpg

 

zo stonder ze erbij toen ik ze net verpot had.

gallery_41679_17279_107486.jpg

 

ze staan er nu 4 dagen in op 18-6 en krijgen 600/700ml om de dag met een ec van 1,6

gallery_41679_17279_80642.jpg

 

gallery_41679_17279_34101.jpg

 

 

dit was het tot nu toe, ik hou jullie op de hoogte.

 

gr snitzel

Edited by snitzel27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee hallo man welkom,,,

 

 

Beetje licht van kleur die bladeren van je de nieuwe groeischeuten blinken.er tussen.uit daar gaat de voeding als eerst heen dacht ik je gebruikt ook ook een lichte substraat aarde iets meer voeding wat minder water mischien .of zo verdelen dat je elke dag water kan gefen.

 

je kan beter foto's plaatsen zonder het licht van de hps is een beetje lastig om te zien ziet er onnatuurlijk uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi cannabisdmt,

 

 

ik zal vanavond even een paar foto's maken met de lamp uit,

maar iedere dag water is beter dan om de dag?

Edited by snitzel27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet perse als je, maar goed doseert maar met het te nat staan van je medium kunnen je wortels gaan rotten en je stam plant gaat slap hangen en dan gaat je plant achter lopen stil staan,,,

En je verzuipt dan je wortels ze kunnen slecht tegen te nat staan zeker onder in de slurpers,,liever meerdere keren als in een keer heel veel water dat doe je al Om de dag,,

maar ik doe het eigenlijk voornamelijk zo omdat, dit op de voedings fles staat,, bij voedingsarme bodems geef dan dagelijks mee met het gietwater van daar dat ik het zo doe en tot nu geen problemen geef zo per dag 100ml en naarmate de plant groter word voer je het op meer water met iets meer voeding en als de plant naar uitbloeien toe gaat na de explosiefe topvorming zo week 5 6 en7 voer je het geleidelijk wat af tot alleen water in de laatse 1a2 weken,

Dat is wel meer werk moet mijn weg hier nog in vinden is ook mijn eerste keer dat ik kweek! btw

succes deze ronde!!

liever dus ietsje te wijnig dan te veel water het moet vochtig tot licht vochtig zijn.

Voel het gewicht van je pot voor en na de water gift en na een dag geen water te hebben gegeven voel,,,

knijp is wat aarde tussen je vingers plat als er een beetje water uit geperst komt is het wel goed, niet soppig

Oja omdat je niet makkelijk onder in je pot kan komen kan je een vochtmeter tensiometer tot aan de onderste. Wortels plaatsen wel goed gelijkmatig je water gift verdelen heb je toch een beetje een indicatie.

En Koop een fles enzymen

Die bevorderd het opruimen van dood plantmateriaal op en opgehoopte zouten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een paar fotootjes gemaakt met de lamp uit,

 

gallery_41679_17279_459295.jpg

 

gallery_41679_17279_995386.jpg

 

gallery_41679_17279_769545.jpg

Edited by snitzel27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man lekker groen als je niet weet hoe je een foto in het groot post kijk dan ff bij mijn post daar staat het uitgelegd kon het in het beging maar niet voor mekaar krijgen lag aan internet explorer gebruik nu chrome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer zou ik de lamp op 12-12 kunnen zetten, hij heeft nu 5 dagen op 18-6 gestaan. ze hebben naar mijn idee wel iets te lang voor gegroeid onder de tl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik over ging naar 12uur regime na 3 weken waren ze zo 20 cm hoog met minimaal 3a 4 internodes en dus 5 nodes node is waar de vertakkingen uit komen internode het stuk er tussen in maar de 1ste x gebruik je om te zien hoeveel voorgroei je moet gefen wat weer moeilijk word als je telkens andere soort wiet gaat kweken, zodat je vooruit kan kijken. En ze dan zo groot worden als jij dat dan wil..heb ergens gelezen dat die special queen best groot wordt met een best wel hoge yield lekker hoor ,,,dus wacht niet te lang met in de bloei zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn schakelbord is in de maak, met een davin dv-12 schakel relais kast, en een auto poeder blusser :whistle:

vanavond als de lamp uit gaat gaat de vsa en stekkerdoos erbij opschroeven.

 

ik wil alleen weten of ik t goed heb gedaan en vooral veilig?

 

gallery_41679_17279_1471747.jpg

 

gallery_41679_17279_1095576.jpg

Edited by snitzel27

Share this post


Link to post
Share on other sites

problemen in het tentje, gister zag ik al 1 dame met in verbrand blad, nou trek ik vandaag de tent los, en hebben meerdere dames er last van, het zijn alleen de onderste bladen, de bovenste zijn mooi donker groen.

wat kan het zijn, en vooral wat moet ik er aan doen?

 

gallery_41679_17279_80267.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
"ik wil alleen weten of ik t goed heb gedaan en vooral veilig?"

 

- Kijk eens naar de stekker van je afzuiging

- Sluit de aarde aan op je VSA ( 2 kabels

- Gebruik adereindhulzen bij je VSA

 

 

En heb je soms water (met voeding erin) over die bladeren geen gegooid tijdens het water geven?

Ik krijg dan namelijk ook altijd zo'n kleur bladeren.

Edited by Wesleyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje wesleyy,

 

aarde is op de vsa wel aangesloten kun je net niet zien op de foto,

moet ik alleen bij de vsa adereindhulzen gebruiken dan?

 

en de bladeren heb ik nu besproeit met water+bladvoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het is het beste als je zoveel mogelijk adereindhulzen gebruikt, maar bijvoorbeeld bij de stekkers gaat het vaak lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou dat bij stekkers lastig zijn?

 

Een een stoeptegel onder de vsa.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die draad die naar je lamp toe gaat vast zetten, die hangt nu aan de schroefjes waarmee die aan je vsa vast zit volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog steeds last van de gele bladeren, vandaag de ec gemeten en die was 1,92.

op t forum gezocht en t lijkt op calcium tekort? wat kan ik hier aan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me geen calcium tekort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt heel veel op mijn mislukte Jack Widow run.

 

Dat kwam (waarschijnlijk) door te lang, teveel water, zijn uiteindelijk allemaal in de vuilnisbak beland.

Zaten bijna geen wortels aan, waren allemaal weggerot. Na omschakeling 12/12 gebeurde er ook bijna niks meer.

 

Hopelijk voor je trekken ze zich erdoor! Maar ik zou het alvast in m'n achterhoofd houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoppen met water gefen denk ik zie dat je puntjes van je bladeren naar beneden wijzen thumps down voel je pot hoe zwaar die is en de dag erna erna erna heb bij mijn wwa ook hangende puntjes lichtjes dan maar heb mijn lamp iets hoger gehangen en gestopt met wateren ff afwachten hoe het uitpakt,,prima hoogte voor je 600w

Had ergens.gelezen.dat als je medium te nat of te droog staat er minder voedings stoffen kunnen worden opgenomen mischien daarom die verkleuringen de tekorten aan stoffen omdat ze niet opneembaar zijn,,en te droog is natuurlijke logisch het.water is het transport middel voor.de plant om voeding binnen te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thx, de grond voelt idd nog vochtig aan vanavond.

Hopen dat t nog goed komt :innocent:

En heb de lamp trouwens op +- 55cm hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update,

 

heb nu na 3 dagen de plantjes 100ml water gegeven met een ec van 1,38.

de gele bladeren is iig niet meer geworden de afgelopen dagen. en ze zitten ook allemaal onderaan.

kan ik deze gewoon weg halen of moet ik ze laten zitten?

 

Zo staan ze er nu bij in de tent, dag 4 bloei

gallery_41679_17279_1784298.jpg

 

gallery_41679_17279_1973413.jpg

 

gallery_41679_17279_765827.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 5 bloei,

 

even snel een paar foto's gemaakt voordat de lamp aan gaat

 

gallery_41679_17279_135242.jpg

 

gallery_41679_17279_5889.jpg

 

gallery_41679_17279_147826.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn dame die buiten staat, even over gepot naar een grote pot.

 

gallery_41679_17279_143462.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...