Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
triforceNL

G Tool Kit 600Watt Cooltube

Recommended Posts

beste mensen ,

 

Na veel overwegingen heb ik me uiteindelijk een leuke g tool kit op de kop kunnen slaan voor een aantrekkelijk prijsje,

 

Ik ga eerst nog effe op vakantie en vervolgens wil ik van start gaan voor me 1e kweek,

 

ik wil beginnen met 5 planten op 20L bakken,

 

ben in het bezit van een PH meter, heb vernomen dat deze uitermate belangrijk is voor de groei en bloei van de planten,

 

mijn vraag is dus nu, hoeveel L kan ik het beste mengen met hoeveel voeding.. en hoeveel per plant gemiddeld water geven, hier is mij het een en ander nog niet echt van duidelijk :$ , ik hoop dat ik graag wat info kan krijgen over hoe je precies je PH meter kan gebruiken , ik heb ec en ph eijkvloeistof erbij gekocht, dus ben eigenlijk klaar om van start te gaan,

 

maar heb mij vernomen eerst overal goed kennis aan vooraf te doen, voordat ik daadwerkelijk begin, dit om teleurstellingen zo veel mogelijk te verminderen,

 

alle info en tips zijn welkom, tevens wil ik vermelden dat ik ze laat ontkiemen, maar hoelang moet ik ze zonder voeding water geven en wanneer vanaf welke week kan ik wortel stimulatie, etc.. gebruiken.. ( een goed kweekschema zou heel toeppasselijk zijn )) en dus ook zeer welkom ! haha

 

alvast hartelijkdank voor de reacties die zullen volgen !!

 

 

mvg

Edited by triforceNL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala je goede aarde van de growshop neemt. Canna pro of plagron. En dat inwaterd met ph6.0 dan hoef je de eerste weken geen voeding bij te geven. En zaailingen hoeven niet veel water. Ik gaf mijne 50 ml om de dag maar met 600watt kan 100 ml ook. Hoe je dr ph meter gebruikt zou ik even youtube voor gebruiken. Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi triforceNl

 

Leuke aanschaf :-D

Ik zou als je tijd hebt in je vakantie wat inlezen op de growguides van dit forum bevatten heel veel info waarop ik zelf vaak heb kunnen terugvallen.

En zo maak je foutjes gemakkelijker op te sporen en aan te pakken.

 

Mvg

Undying

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dankjulliewel voor de tips tot nu toe, ik zat dus idd te denken aan growaarde , hoeveel ml per plant gemiddeld per dag ongeveer? ik ga ze op 20L bakken zetten ik wou de laatste 2 weken bloei dan extra boost geven , hoeveel ml hierbij op het water? de verhoudingen hiervan zijn me nog niet helemaal duidelijk :( alvast dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kies een voedingslijn/merk uit en zoek het daarbij behorende voedingsschema en je weet hoeveel je toe moet voegen.

Appel zijn link is wel een van de makkelijkste.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou ik hier ff een kijkje nemen

 

http://www.sanniessh...rganic-kit.html

 

en ik zou ff het forum doorlezen, zoals de vragen over het water geven etc valt makkelijk terug te lezen.

 

greetz appel

 

 

waar is dit topic heb hier en daar gezocht but i cant find :( haha greetings thanks voor de hulpzame info! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is welk topic? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

over het water geven etc,, groeien ervan hoeveel L in een bak voor 5 planten, als iemand me hiervan een schema zou kunnen geven :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het water geven valt in bijna ieder growverslag terug te lezen dus een beetje meer lezen denk ik zo. Als je nou zelf een schema bij houdt van hoe en wat, maakt het voor jezelf wat makkelijker.

 

5 planten in een 1 bak van 20 liter of 5 planten in 5 bakken?

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensiometer doet wonderen of gewoon voelen met de vinger is het nat nat geen water voelt het droog aan water geven.

maar nogmaals tensiometer maakt het allemaal pak gemakkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten in 5 , 20L bakken, maar ik ga het gewoon beetje op gevoel doen , zoals eerder iemand zei hierboven, ik zal ook als ik begin ( na me vakantie ) een verslage bijhouden hoe en wat :)

 

 

thanks voor de qoute's ! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste leden, omdat het mijn 1e kweek is en dus voor mij nog vrij nieuw alles is , volgt er vandaag of morgen een aantal foto's van mijn setup, en alle informatie is natuurlijk zeer welkom, wat wel en wat niet te doen, ik heb ook nog een aantal vragen zoals, : ik werk met 5 potten van 20L ( 1 pot 20L ) en mijn vraag is dus hoeveel L water met voeding etc, ik het beste kan mengen, welke verhouding moet ik hierbij denkn? ik zal ook vandaag of morgen nog even een foto uploaden van alle voeding, bloei booster etc, merken die ik wil gaan gebruiken

 

 

Mvg ! ciaoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...