Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hazertje

20 X Amnees Onder 800 Watt. Ervaring Op Doen.

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na een lange tijd stil te hebben gelegen, ben ik eindelijk weer begonnen met een binnentuin. De vorige ronde was 4x600 watt met PP's eronder in een 300x150x200 Silverbox.

 

 

Nu heb ik ook de oude spullen gebruikt zoals de afzuiger en inblaas van mijn vorige ronde. Hier ga ik later wat meer op in want ik denk dat ik van deze beslissing nog heel veel kan leren ..

 

 

Accessoires :

 

2 x Adjust A wings

 

7 x Biobizz Light mix Aarde van 50 liter

 

20 x 15 liter potten

 

1500m3 softbox Afzuigert

 

2500m3 softbox inblasert

 

3000m3 koolstof filter

 

2 x Philips Son-t Pia 400 watt

 

2 x Philips Evsa's max 1000 watt ps

 

1 x Cli-mate KC2011-T serie

 

1 x Mammoth tent 150x150x200

 

1 x Hurricane clip fan

 

En we kunnen niet beginnen zonder de amnees dames zelf van 20 stuks.

 

Ec en Ph pen van bluelab

 

En een tensio meter ( Alleen die goedkope groene versie weet je wel :whistling )

 

We gaan voeden met DutchPro.

 

 

2 x 1 liter Original Grow Groeistimulator A + B

1 x 1 liter Take Root Wortelstimulator

1 x 1 liter Multi Total Bodemverbeteraar

1 x 1 liter Ph - Bloom

1 x 1 liter Explode Booster

2 x 5 liter Original Bloom stimulator A + B

 

 

Nu zal ik terug komen op de inblaas en uitblaas. De growshop heeft me verteld dat ik best de 1500kuub kon gebruiken om af te zuigen, zowaar ik hem op ongeveer 30% laat draaien. Na dit te hebben opgevolgd, trok mijn tent uiteraard vacuum )_( omdat de ventilatie gaten te klein of niet lichtdicht zijn. Wat een probleem is, omdat de ruimte waar de tent zelf in staat niet lichtdicht is.

 

Daarom heb ik de 2500m3 aangesloten op mijn oude klimaat regelaar om er voor te zorgen dat ie in ieder geval niet )_( trekt. Afijn, mijn probleem is nu, dat het alsnog veelste warm wordt. En harder afzuigen helpt niet, zoal inblaas omdat de lucht die ik inblaas te warm is.

 

Weet iemand een makkelijke oplossing hier voor ? De ruimte is een beetje lastig ingedeeld helaas waardoor ik niet makkelijk van buiten kan afzuigen ( wat waarschijnlijk ook te warm word wanneer het 's avonds warmer wordt ) Of zou het toch een oplossing kunnen zijn ? <_<

Of kan het zo zijn dat ik nog een fan erin moet plaatsen ?

 

 

Ook heb ik een probleem met mijn LV, maar dat is hoop ik op te lossen met simpel weg natte handdoeken voor even.. Desnoods gaan er plastic zakjes over de dames heen, wat de vorige keer me erg heeft geholpen.

 

 

 

Lampen aan Temp : 31.1 / LV 50% ( nog )

 

 

Ik hoop dat ik niet meteen met de deur in huis val, maar als iemand mij zou kunnen helpen, graag :verrygood !!

 

 

Hier een paar pica's. Betere zijn in aantocht :whistling

 

Lamp uit

gallery_41926_17277_473340.jpg

 

Lampie aan

gallery_41926_17277_221097.jpg

 

Net nadat de lampen aan zijn gegaan..

gallery_41926_17277_1107297.jpg

 

De volgende foto's worden beter, i promise :rolleyes2:

 

 

Mijn dank is alvast groot.

 

Hazertje :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500m3 softbox Afzuigert

 

2500m3 softbox inblasert

 

??

 

zou je deze niet ff omdraaien

 

heb zelf ook tent in ruimte waar in aanzuig, als je je kamer koel en donker houd door de ramen goed af te schermen met warmte werende gordijnen of wat ever moet wel lukken.

wel controller op min 30 % houden, anders komt t je tent uit.

 

Edit:

 

voor je RV kan je er een bevochtiger voor je inlaat zetten.

dan kan je de eerste weken als ze nog klein zijn de controler op 20% min zetten, zuigt ie niet alles weg

 

gallery_29028_17142_1412298.jpg

Edited by Baze020

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is de juiste opstelling , dat snap ik, ik dacht alleen omdat ik toch niet alle capaciteit nodig had, het wel kon afstellen met de regelaar.

 

En bedankt voor het idee om een luchtbevochtiger tegen me inlaat te zetten, die onthoud ik. Als me portemonnee het morgen toe laat, zal ik er een aanschaffen. Anders wordt het een ander keertje.

 

Ik heb nog een vraag, omdat jij ook met een tent werkt, hoe jij je lampen erin hebt hangen.. Foto misschien ? ( als je het niet erg vindt ) Ik heb een beetje moeite gehad om ze steeds op te hangen in de tent. Dan heb ik meteen een goed overzicht erover.

 

Bedankt alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens, is het niet schadelijk om de vocht door je softbox te laten gaan ? Water zit kalk, is dat niet schadelijk voor de moter ? Laat staan de vocht die er misschien achterblijft.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees me laatste topic ff na, zie je opstelling.

 

nevelt rustig naar binnen. niet meer dan dat je van buiten zou zuigen nu met dit vochtige weer.

 

bevochtiger was koopje, 49,75, 6L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk project man!!

Grappig dat er weer eens dutch pro voeding voorbij komt!

Mijn eerste paar rondjes die ik draaide deed ik ook met dutch pro.

Goede voeding!! je krijgt er echt super vette toppen van!!

 

 

Veel plezier en succes deze ronde!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@baze020, ik ga nu de softboxen omdraaien, ook heb ik een lv bevochtiger aangeschaft. Foto's komen over een paar uurtjes. Ook ga ik je verslag even lezen, bedankt voor de tip, ik ga hem precies zetten zoals jij doet.

 

 

@ pietjewiet, top dat je even langs komt kijken ! Eerste keer dat ik dutchpro gebruik, ben erg benieuwd. Heb er veel over gelezen, en het doet me goed dat de meeste er zo positief over zijn. We gaan het zien !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@baze020, ik ga nu de softboxen omdraaien, ook heb ik een lv bevochtiger aangeschaft. Foto's komen over een paar uurtjes. Ook ga ik je verslag even lezen, bedankt voor de tip, ik ga hem precies zetten zoals jij doet.

 

zet m wel voor j inlaat, als j binnen zet gaat alles je afzuiger in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ baze020 , heb hem inderdaad voor mijn inlaat gezet, bedankt. Verslag gaat verder nadat de lampen aangaan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met hoeveel liter per pot heb je de potten ingewaterd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liter of 3, ph afgemeten tot 6 met multi-Total. Ik wou eerst eigenlijk niet inwateren, maar heb me meer ingelezen en toch alle advies opgevolgd. Volgende dag gingen de dames erin.

 

Wat zijn precies de risico's als je niet inwatert ? Ook denk ik dat een liter of 3 niet genoeg is, maar ik had erge start problemen met mijn vorige ronde toen ik teveel inwaterde -_-.

 

Achja.. Beter nu fouten maken dan wanneer het wat serieuzer wordt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo eindelijk een nieuwe update even.

 

 

Met foto's hoop ik om mezelf een beetje de weg te wijzen met jullie advies.

 

 

PH 5.8 EC 1.6.

 

Zou iemand misschien een richtlijn kunnen geven hoe hoog/laag ik mijn ph en ec moet houden gedurende de kweek ? Of blijven de waardes het zelfde ?

 

 

Heb nog niet echt veel te melden. Alleen dat mijn temperatuur iets is gedaald van 33 graden naar 30... LV blijft jammer genoeg nog het zelfde nadat ik Baze020 advies had opgevolgd ( zie foto ). Ook heb ik een beetje gespeeld met fans en mijn inlaat in de tent iets veranderd. En ik heb een luchtslang laag gehouden waar ik koelere lucht inblaas.

 

 

gallery_41926_17282_590604.jpg

 

Ik heb mijn inblaas links aangesloten van mijn fan controller en recht mijn uitblaas. Weet niet precies of dit iets uitmaakt welke kant je hem aansluit eerlijk gezegt..

een beetje spelen helpt zodat hij niet in elkaar trekt, maar mijn afzuiger heb je raar maar waar wel op 100% staan..

 

Ook is het zo dat ik mijn temperatuur hoog heb gedraait. Stel ik hem op de juiste temperatuur af, en wordt het te warm, blaast hij te veel lucht naar binnen zodat mijn tent te bol komt te staan. ...

gallery_41926_17282_389211.jpg

 

 

Amneesje

gallery_41926_17282_638392.jpg

 

gallery_41926_17282_563387.jpg

 

gallery_41926_17282_633170.jpg

 

Klote kwaliteit foto's.

 

gallery_41926_17282_559835.jpg

 

uitlaat. Lager krijg ik hem niet. Hangt hij wel goed zo ? ..

gallery_41926_17282_612380.jpg

 

 

En ik vond het wel geinig om deze er ook op te zetten. Ik kreeg 23 dames, waarvan 1 het niet heeft overleeft, en heb er twee buiten gezet.

gallery_41926_17282_1140916.jpg

 

 

Meer vragen heb ik op het moment niet. Graag hoor ik meer van mensen de me een beetje kunnen helpen met het een en ander :whistle:

 

 

 

One love

 

Hazertje :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je handdoeken echt languit ophangt, zoals je ze aan de waslijn hangt helpt het beste... Ik had hetzelfde probleem voor de groeifase en dat heeft mij goed geholpen... Alleen moet je wel 1 tot 2x per dag de handdoeken vervangen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is inderdaad ook een optie, moet alleen wel even een goed plekje vinden om ze op te hangen sinds de ruimte beetje klein is, anders druipen ze op m'n lampen. Kan ze langs de wand hangen.. I will try. Bedankt voor het idee. :tu :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de voeding zal het zeker niet gaan liggen, meestal als het mis gaat is het eerder de manier van voeden ;)

 

Ik las dat je je dames had ingewaterd met 3l per plant?? ik vind dit persoonlijk erg veel, 1,5 l per pot was voldoende geweest.........

 

Een hoge lv is eigenlijk alleen echt nodig tot de dames zijn aangeslagen,als ze zijn aangeslagen kunnen ze drinken via de wortel,

dus is een hoge lv geen must. De plant past zichzelf aan,aan naar de omstandigheden.

 

Ik zie ook dat je er een paar fannetjes in hebt staan.... deze moet je in dit stadium nog niet aan zetten.....

Dit staat volgens mij ook op je voedingsschema.......

 

Ik zeg dit alles niet om te zeuren maar alleen om je te helpen!!

 

veel succes man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke top, die lv hoeft me geen hoofdpijn te bezorgen dus :| Moet wel zeggen dat de stekken toch mooi zijn aangeslagen en groeien. Ik zie elke dag wel een verschil, en de potten zijn niet reuze zwaar, best normaal eigelijk.Ik geef een beetje op een rare manier voeding. Omdat het een slaapkamer is, heb ik geen kraan, dus sjouw in mijn 50ltr vat naar de badkamer en vul hem met nu nog 20 ltr water. Groei A erin. Roeren. Groei B. Roeren. Ph en ec meten. Tot nu toe heb ik nog geen vervelende waardes gehad. ( PH 5.8) (EC 1.5) ( Heb begrepen dat dit langzamer hand opgebouwd moet worden ? Iemand die me daar nog kan bij helpen ? Of moet ik gewoon naar mijn planten kijken ?

 

 

Ohja..dus na mijn groeivoeding te hebben gegeven en gemeten te hebben komt de Take root erbij. Mengen, en ec en ph meten. Daarna is het sleuren geblazen naar de tent ( Valt ook wel mee )

 

 

Dit moet makkelijker -.-.

 

 

Fannetjes zal ik uit zetten dan. Heb deze aangezet vanwege de te hoge Temp. Uit zal denk een graad of 2 schelen misschien ... even aankijken zometeen. ( Staat niet op het schema )

 

Zeuren doe je zeker niet. Iedereen die commentaar of/en advies heeft, ik hoor het graag. Ik bedoel, ik leer er van. Enorm. Dus bedankt. Je moet ergens beginnen... :wOOt

 

tijd voor een :icecream:

 

 

Hazertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom vul je je watervat niet met een tuinslang?? of je zet je vat op wieltjes.....

 

Ik gooi zelf altijd eerst de toevoegingen in het vat en vervolgens gooi ik er a en b bij tot de gewenste ec waarden.

 

Een ec van 1.5 in deze fase met amnees vind ik wel wat aan de rijke kant! met amnees zou ik niet hoger gaan dan 1.0 in dit stadium.

Helemaal met deze tempraturen buiten!

 

Het voedingsschema wat je aanhoud is een algemeen schema. een indica heeft andere voedingsbehoeften dan een sativa.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste, bedankt voor de tips, hiermee ben ik erg blij man haha. Ik heb een tuinslang, alleen is ie niet lang genoeg. Ik kan hem op wieltjes zetten inderdaad. Zal ik morgen doen. Ik zal mijn ec verlagen zometeen en eerst mijn take root toevoegen aan mijn water. Ec zal ik langzaam elke week opbouwen.

 

Je moet dus erg spelen met de voeding, ook weer een tip. Zal er zeker aan denken deze keer. Bedankt man ;)

 

 

Mensen die nog andere tips/advies of opmerkingen hebben, graag, laat je horen. :)

 

 

One love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, kan, ik hield gewoon het schema aan, vandaar 5.8.

 

houden zo. Haze houd van tot 6.0 is mijn ervaring

nemen ze beter voeding op ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed. Waarschijnlijk vanavond laat water geven weer. Wie nog meer vragen of advies kan geven, graag.

 

 

One love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph rond de 5.8 houden inderdaad.

 

Als je wat wilt testen wat je ph doet na een tijdje.

Maak je je voedingsoplossing aan en zuur aan tot 5.8, laat dat staan, meet na 1 dag je ph weer, dan na 2 dagen nog een keer meten, ik ben benieuwd wat je ph doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin altijd op ph 5.8 en naarmate de kweek vordert ruistig naar 6.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...