Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hazertje

Te Warm In De Tent. 2X400 Watt

Recommended Posts

Hallo iedereen. Ik heb net een mammoth tent gekocht, 150x150x200. Ik heb er 2x400 watt in zitten. Nu, heb ik mij laten vertellen ( growshop) dat ik mijn vorige inblaas ( 1500m3 ) kon gebruiken als afzuiger op 30%. Probleem is dat me tent uiteraard te veel vacuüm trekt. Daarom heb ik ook mijn oude afzuiger gebruikt ( 2500m3 ) als inblaas nu staan. Probleem is nu, dat het veelste warm word in m'n tent ( 36 C ) ( lv 42) als ik te veel inblaas, word hij veelste bol (_) en als ik te veel afzuig word hij weer veelste klein )_(..

 

Ik heb een cli-mate klimaat kc2011- T serie regelaar erop staan.

 

De ruimte waar de tent zelf in staat, kan niet 100% lichtdicht worden gemaakt, daarom kan ik de tent ook niet een stuk open laten staan. Ook pak ik mijn lucht van de ruimte zelf, maar ik blaas uit via een 3000m3 filter onder een raam.

 

Wie o wie kan mijn een stuk advies geven ?

 

One love

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inblaas en afzuiging beter op elkaar afregelen zodat je tent niet hol en niet bol trekt en dat er wel genoeg lucht verplaatsing is om de temperatuur op orde te houden, of eventueel meer luchtgaten openzetten indien mogelijk en dan met de 1500kuub als afzuiging (gedimd).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem zo ingesteld zoals je zegt. Hij staat niet bol, en ook niet hol. Ik kan geen lucht gaten meer openen helaas. Ik heb een hurricane clip fan, die er nog niet in zit. Dit doe ik als de lichten zo aangaan, wie weet dat het dan wat beter wordt. Maar ik ben bang dat het op z'n minst een graad of twee verschil zal maken.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kast bouwen

Wil een fan wel eens een houten balk van 8 op 8 zien hol trekken

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent staat er alleen voor 1 ronde. Kast wordt em niet. Maar bedankt voor de aandacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtgaten toch openen en een labyrint er voor zetten of koolstofmat er aan vast maken zodat er geen licht naar binnen kan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen. Ik heb net een mammoth tent gekocht, 150x150x200. Ik heb er 2x400 watt in zitten. Nu, heb ik mij laten vertellen ( growshop) dat ik mijn vorige inblaas ( 1500m3 ) kon gebruiken als afzuiger op 30%. Probleem is dat me tent uiteraard te veel vacuüm trekt. Daarom heb ik ook mijn oude afzuiger gebruikt ( 2500m3 ) als inblaas nu staan.

 

De ruimte waar de tent zelf in staat, kan niet 100% lichtdicht worden gemaakt, daarom kan ik de tent ook niet een stuk open laten staan. Ook pak ik mijn lucht van de ruimte zelf, maar ik blaas uit via een 3000m3 filter onder een raam.

 

inblaas en afzuig sowieso omdraaien, inblaas max50% van je afzuig ivm onderdruk houden en overdruk voorkomen.

eventueel vacuum trekken van de wanden vd tent los je op met latten oid, de wanden trekken op standje 1 vd controller ook al naar binnen toe.

 

momenteel is de lucht die je aanvoert ruim boven de 20C in dat kamertje en je blaast er ook nog eens in af?

dan is het onbegonnen zaak, je bent warme lucht aan het rondpompen en pas als het in dat kamertje verder af kan koelen/ kan ventileren zal het in de tent ook minder warm worden.

 

hoe meet je met je mix/max meter?

onder een afdakje toch wel of zo recht in het zonnetje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild Ik ga de inlaat en afzuiger omdraaien. En je advies opvolgen. Ik meet de temperatuur onder een afdakje inderdaad. Ik blaas inderdaad de lucht uit in de kamer, maar hij staat onder een raam. Ik heb net ook een luchtbevochtiger maar aangeschaft. Growshop raden het me eigenlijk af, Maarja ik ben maar op mijn gevoel afgegaan.

 

 

Updates komen later in mijn kweekverslag.

 

@aquar ik ga dus de softboxen omdraaien, hopen dat het daarbij lukt. Bedankt voor de tips ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat mijn tip oorspronkelijk van lostchild afkomstig is. We leren allemaal van elkaar hè. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtbevochtiger? In mijn eetkamer heb ik nu een lv van 71%

Zie dus het nut niet van een bevochtiger met warm weer..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat allemaal niet werken, wat lost child ook al zegt je kunt wel warme lucht extra hard gaan aan/afzuigen maar als de aangevoerde lucht warm is wordt ie daar niet kouder van.

 

Het is zomer, hoort er bij. Kun je je lampen niet dimmen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al green , ik kreeg mijn lv niet omhoog, ik bleef steken op 50%. Zelfs met het warme weer. De lampen zijn uit, dus het percentage kan ik je nu niet vertellen, en ik ben zelf erg benieuwd of het nut heeft. Ook pak ik mijn lucht nu van onder in de kamer inplaats van boven. Ook heb ik een sterkere fan erin geplaats om nog betere lucht circulatie te creëren. Ik vind die clip fans nu al niks eerlijk gezegt. Hoogste temp gemeten was 33c :/ , na de toepassingen kwam ik op 28.4, dus tot nu toe kan ik er mee leven. Ben wel benieuwd naar m'n nacht temperatuur, dat laat ik vanavond weten.

 

 

@johnny_sack, nu heb ik dus andere toepassingen gebruikt, dus de warmere lucht is nu kouder omdat ik van de grond af afzuig. Dat zie ik dus ook terug in m'n tent. Ik blaas inderdaad af in de kamer zelf, maar de afzuiger staat onder een raam. Niet de beste optie, maar het kan niet anders. Ter correctie, ik zuig af vanuit de woonkamer, en blaas alles uit aan het eind van de kamer naar mijn raam, dus het is simpelweg onmogelijk dat ik mijn ingeblazen lucht weer door circuleer terug naar me tent. Heel verhaal maar oke..

 

Bedankt alsnog hoor, daar niet van, ik probeer zoveel mogelijk te leren ten eerste van mijn eigen fouten, en van de mensen hier. Ik kan alle tips en trucs gebruiken. :)

 

 

One love

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens op marktplaats, of een nieuwe, voor een Venta. Dit is een luchtbevochtiger en luchtreiniger ineen.

Drie types qua vermogen. Heb je ook geen schimmel meer in je kamer wanneer je daar uitblaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal er eens op zoek gaan. Alhoewel de ruimte zelf hierna niet meer wordt gebruikt. Wel een goed idee. Bedankt. Top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...