Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

8 X O.g. Kush In Potten In De Tuin

Recommended Posts

Een tijdje terug heb ik stekken gesneden van mijn O.G. Kush binnenkweek. Hiervan zijn de negen mooiste geselecteerd om in de tent af te bloeien, waarmee ik nu doende ben. De niet geselecteerde stekken zijn buiten blijven staan en ik heb het groene licht gekregen om ze daar ook af te laten bloeien. Aangezien ze er ondertussen minstens zo mooi bijstaan als de stekken in de tent maak ik maar al te gaarne gebruik van de gelegenheid. Zodoende leek het me wel leuk om hier ook een verslag van bij te houden.

 

Om van een binnensoort buiten nog enigszins wat af te halen, is verduisteren natuurlijk een must en hiermee begin ik volgende week.

 

gallery_6495_17175_11880.jpg

Een mooie avond na een productieve dag.

 

Vandaag heb ik de stekken verpot naar hun uiteindelijke potten. Ik ben naar de growshop gegaan en heb twee zakken special mix light gekocht die ik verdeeld heb over drie potten van respectievelijk dertig en tweemaal veertig liter. In de twee veertig literpotten heb ik ieder drie stekken geplant en in de kleinste pot twee. Hierover heb ik weer wit zand gedaan waar ik iets te weinig van had. Voorts hebben de planten 10 liter water met alg-a-mic gehad.

 

gallery_6495_17175_77637.jpg

gallery_6495_17175_97219.jpg

 

De planten moeten nog even bekomen van de schok van het verpotten en de snoeibeurt, maar ondanks dat staan ze er nog prima bij. Ik heb ze flink gesnoeid, om de kans op een microklimaat zo klein mogelijk te houden.

 

gallery_6495_17175_48300.jpg

gallery_6495_17175_97192.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met heb ze gesnoeid om een micro klimaat te voorkomen als ik vragen mag. En waarom meerdere planten in 1 pot?? Ik mis persoonlijk de logica daarvan een beetje.

 

Maar anyways ga je volgen was zelf al nieuwschierig naar de og kush.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mod, ik heb per abuis twee keer hetzelfde topic gepost, die andere mag wel verwijderd worden.

 

@ Ozzoes, meerdere planten in een pot is uit budgettechnische redenen. Bij een ophoping van blad kan een microklimaat ontstaan. Door de plant goed te snoeien krijg je dat niet en wordt de kans op rot wat kleiner.

 

Leuk dat je m'n topic volgt. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butienkweekje van jou ben ik ook wel benieuwd naar... :) die volg ik ff.. :)

 

Grtz Smell

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezellig! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hoop je dan!! bij mij de volgende ronde in voorbereiding..laatste paar fotos bij mijn verslag staat mijn bouwwerk.. hahaha

 

Succes met je buitenkweekje.. hoe gaat ie binnen? De davin controller was niet echt een succes geloof ik?

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met een mirco klimaat bedoel je een ophoping van vocht door transpiratie??

 

Dat van budget matig kan ik (helaas) begrijpen.

Hoop dat je er veel lekkers vanaf mag halen, maar als ik begrijp dat je normaal binnen kweekt komt dat vast goed. Wie weet leer ik nog wat, naast over een micro klimaat haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hoop je dan!! bij mij de volgende ronde in voorbereiding..laatste paar fotos bij mijn verslag staat mijn bouwwerk.. hahaha

 

Succes met je buitenkweekje.. hoe gaat ie binnen? De davin controller was niet echt een succes geloof ik?

 

Grtz Smell

Binnen gaat het verder prima, moet alleen even wat aan het rumoer doen. Ik heb de Davin fan controller teruggestuurd omdat die te veel geluid maakt voor de locatie, maar ook de afzuiger moet vervangen worden voor een softbox.

 

@ Ozzoes,

 

Doordat er ophoping van blad ontstaat kan de wind er niet doorheen blazen en dat kan leiden tot rot. Alle delen wegsnoeien die geen licht krijgen kan dat meehelpen te voorkomen. Zoals je weet spelen er ook andere factoren mee, zoals het dauwpunt en de LV, maar alles om de kans op toprot te verkleinen is meegenomen.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dilago

 

ok dan, soft-box was er niet dus..ik heb wel een 500 soft-box.. maar betwijfel of dat voor jou het geluid zodanig reduceerd dat heb fluisterstil word.. hier zit ik ook nog te kijken welke fancontroller ik moet nemen... anders knutsel ik op mijn werk wel wat in elkaar.. regelaars zat!! hahaha

 

als ik zo kijk staat dat ding in een schuur ofzo? en tjsa, daar kan je echt geen geluid hebben!! hier staat de pc ernaast met meestal de muziek hard aan.. hoor het toch niet.. al staat ie bij mij nou toch wel continu 100% te draaiien..

 

Grtz Smell

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop maar dat die softbox fluisterstil is want anders had ik 'm niet hoeven aanschaffen. Sowieso hoor je niks tussen 11u en 23u, want dan is het donker in het hok en volstaat halve kracht en dat scheelt al een (politie) jas. Nee het is geen schuur, ik kweek in een berging midden in de drukte. Om in mijn hok te komen moet ik altijd maar afwachten hoe de situatie is en soms gebeurt het dat ik niet naar binnen kan omdat er mensen bij de deur staan.

 

Aangezien ik op een nogal freaky buurtje woont komt er hier regelmatig politie langs en is het volk op de buurt brutaal genoeg om zomaar de deur open te trekken mocht ik die niet op slot hebben. Recent nog wandelden twee vrouwelijke agenten pal langs mijn kweekruimte omdat ze een burenconflict moesten oplossen. Als op zo'n moment mijn afzuiger voluit had geblazen waren hun haren gratis geföhnd. Nu is ingerekend worden door twee vrouwelijke agenten het beste van dat rampscenario, maar toch, ik ben liever vrij man.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze sluiten je niet zomaar op hoor!!:) of je moet 1 van die vrouwelijke agentes ff je eigen tensio inbrengen.. :jump:

 

maar hoop voor je dat je soft wel stil is dan ja.. :) hier zat 2 weken geleden een pet op de bank terwijl de afzuiger stond te loeien.. hahaha

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah dan knijp je hem wel even, maar in een huis kan het altijd nog een afzuigkap zijn, op mijn locatie is het veel verdachter als tante agent ineens wat in haar nek voelt blazen. Tegenwoordig is een kwekerij het eerste waar ze aan denken en hoewel ik weet dat ik niet hoef te brommen, moet ik er niet aan denken gepakt te worden want dan moet ik alles overnieuw kopen en dan wordt het voorlopig geen kweken.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ook klote zijn ja.. dan zouden het een hoop tripjes naar de shop worden!! :likken:

 

van mij mogen ze hier volgende week langskomen... als het een beetje meezit is het dan geknipt.. eens zien wat deze onzin van de eerste keer me gaat brengen.. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken zijn goed aangeslagen in hun nieuwe potten en zijn flink gegroeid ook al was het de laatste dagen niet echt zonnig. Even wat kiekjes van eerder op de avond. Of eigenlijk, wat kiekjes van gisteravond, rond de klok van 22.00u.

 

gallery_6495_17175_61523.jpg

gallery_6495_17175_30707.jpg

gallery_6495_17175_11723.jpg

gallery_6495_17175_89928.jpg

gallery_6495_17175_34209.jpg

 

De planten houden van de buitenlucht, dat is er aan af te zien. :)

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je verduisteren?

 

Zou ik daar nu zo een beetje mee beginnen, ben je ruim voor oktober klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ga verduisteren. Zal volgende week beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit nog even te denken wat een handige methode is om te verduisteren, want de hele tijd met die zware potten rondsjouwen voel ik weinig voor. Verder doen de platen het goed, er zit zelfs eentje bij wat wel een Siamese tweeling lijkt.

 

gallery_6495_17175_73642.jpg

gallery_6495_17175_83840.jpg

Zouden de blauwbroeken deze ook dubbel beboeten?

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote vuilniszakken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er weer goed uit man !

lekker bezig !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met verduisteren heeft hier altijd killer wiet opgeleverd.

 

Op een mooie outdoor ride.

 

Kuro-neko

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook en dank! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die we weer nodig heb om de pijn te killen in de rug na al dat gezeul met die killing zware potten haha

Edited by Ozzoes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zware krengen heb ik gister voor het laatst door de handen gehad (hoop ik). :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de planten nu een paar dagen aan het verduisteren. Ze hebben net nog een bouillon van groeivoeding, met alg-a-mic en fishmix gehad. Afgezien van wat beschadigd blad door het verduisteren staan ze er kiplekker bij,

 

gallery_6495_17175_138340.jpg

gallery_6495_17175_156737.jpg

gallery_6495_17175_132585.jpg

gallery_6495_17175_32698.jpg

gallery_6495_17175_5304.jpg

 

Fijne avond. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...