Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Amnoesghe

Ghe Schema

Recommended Posts

flora nova tot 7e week bloei .

dan een week spoelen

en vanaf 8ste week rippen kan dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee.

Nadat je stopt met voeding Ripen inzetten, niet gaan 'spoelen' en dan Ripen.

Ripen is een voeding en niet iets van een enzym of spoelmiddel.

 

Als dit je allereerste keer is met GHE zou ik schema blijven volgen en zo min mogelijk additieven, laatste 10 dgn tot week alleen maar water en dan volgende ronde eens die Ripen proberen, met Ripen geef je ze het seintje: sterf en zsm. De basisvoeding van GHE is heel erg compleet namelijk, je mag ernaast dingen gebruiken maar is echt niet nodig.

 

Ik gebruik het altijd in week '7' een keer (hangt van aantal bloeiweken af die 7) op halve dosis en de laatste week geef ik aan begin van die week nog een halve dosis en daarna alleen maar water, op hydro gebruik ik het eigenlijk niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flora nova en bio bloom tot welke week geven jullie die, en houden jullie gewoon de schema aan 14 ml op 10 liter water ( flora nova)

en bio bloom 2 ml op 10 liter water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit je allereerste keer is met GHE zou ik schema blijven volgen en zo min mogelijk additieven, laatste 10 dgn tot week alleen maar water

 

Ik gebruik de Nova nog niet, doe het nog met de 2 andere minerale lijnen momenteel dus of je met 14ml overdone zit weet ik niet, check PH_Donner zijn Amnesia kweekverslag voor wat meer info want die heb ik niet voor je, elke lijn is anders (heel anders) van GHE qua werken met.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot welke week je het geeft hangt er vanaf hoe lang de strain moet. Je moet aan het eind wat tijd overhouden voor het spoelen/Ripen verhaal. Bij een plant die 12 weken bloeit ga je langer door met bloeivoeding dan bij eentje die met 8 weken bloei klaar is.

 

Ik had even geprobeerd de volle dosis FloraNova te geven, maar dat was wel wat te heftig. Ik kwam daarmee uit op een EC van 1,7. Ben daarna toch maar gegaan voor 10 tot 12 ml FloraNova bloom per 10 liter water.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten drinken gaan zuipen en vallen weer terug naar drinken in de cyclus.

Geef ripen ,en eindig er mee op het moment dat ze nog zuipen :)

Spoel ook nog 7/10 dagen afhankelijk hoe groot en wat je medium is.

Zie hier het belang van de Tensio op aarde en, ken je genetica.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je dit nog ff wat beter uitleggen PH, ik snap je maar denk de TS niet (zet Ripen zelf soms ook zo in op de s5).

Mis halve dosis geven advies: volle mep is killing in de zuip periode maar ook op het einde, door die mep zwavel loop je, helemaal in de zomer, zo tegen guteren op met alle narigheid vandien.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt van je medium af waneer je moet ripen

Als je op hydro kweekt dan rip je in de laatste week. En aarde niet staat allemaal in de eerdere verslagen van PH, ik zal zeggen leer deze verslagen goed dan leer je hoe je moet kweken.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...