Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

"Baekelandt Rijmde die dag niet"

- Uit: "Dat valt teeghen", Eugéne Dubois, 1856

 

 

Allereerst het volgende:

gallery_33521_16462_1680866.jpg

SCHOL!

(DW tinctuur in water)

 

 

Op zondag 06/07 3X FRUIT SPIRIT zaden te kiemen gelegd.

vandaag even een kijkje genomen.

gallery_33521_17266_719216.jpg

 

gallery_33521_17266_663020.jpg

 

Wuif eens allemaal goeiemorgen naar de pasgeboren meisjes?

:wave:

 

gallery_33521_17266_2170068.jpg

 

Grootste FS:

gallery_33521_17266_2486659.jpg

 

...en toen was de batterij op...

Planten staan momenteel onder 2x18 watt T8 865 met reflectoren.

23.5-26 °C

 

HET PLAN:

 

Deze 3 dames mogen hier even voorgroeien in de nieuwe kast. Het afbloeien zal in de oude kast zijn, binnen 4 weken ofzo. De oogst van de huidige ronde mag dan in deze kast komen te drogen.

 

De 3 FS Dames krijgen grotere schoenen als hun voorgangers omdat het medium té klein is om speelruimte te hebben voor fouten en nalatigheid. Ze krijgen elk 7.5 L ter beschikking. Ik heb nog een mooi truukje waarbij heel het oppervlak een pot wordt en de planten toch allemaal hun eigen pot krijgen.

 

Of ik voor 12/12 ga stekken nemen en in de nieuwe kast ga afbloeien weet ick nog niet.

Dat er in de nieuwe kast na deze FS gaat worden gebloeit is een feit, maar of het stekken zullen zijn...

 

Wie Baekelandt goed gevolgd heeft weet dat dit de eerste ronde zonder herrieschoppers zal zijn. En ik heb er NU al spijt van ;) nee echt waar, het zal raar doen om eens te oogsten en geen ultra zware hazelnoot-kush te hebben die elke doorwinterde roker tegen de vlakte slaat. Dus de kans is groot dat ik na deze FS opnieuw herrie + godweetwat ga zetten.

 

Waarom geen 3X Herrie nu dan?

 

OMDAT FRUIT SPIRIT EEN HEERLIJK WIETJE IS EN IK WIL MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Deze ronde geen ongemakken aub :doctor:

 

Baekelandt de Rijmloze

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn weer twee dagen verder.

 

Planten in dit stadium hebben geen water nodig tenzij de grond uitdroogt door lampen. En de FS het meeste rechts staat wat droger als de rest. Dit komt doordat mijn uitblaas rechts zit, en de luchtstroom daar dus sterker is. Het is de bedoeling dat de uitlaat mbv een luchtslang de lucht van in het midden van het hok gaat afzuigen.

 

Ze hebben het goed naar hun zin momenteel, 24-26°C, 55-65 % RLV.

 

gallery_33521_17266_1542484.jpg

 

FS 1

gallery_33521_17266_330221.jpg

 

FS2

gallery_33521_17266_373287.jpg

 

FS3

gallery_33521_17266_964093.jpg

 

Zondag krijgen ze een aspirinetje als wortelstimulator.

EDIT: Ik doe geen 18/6, ik doe 24/0

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke wijfies. Vind ze schattig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een wijze les van Meester Sniper

 

Aangezien we de educatieve toer opgaan zal ik eens een Baekie-tutorial maken:

 

 

Baekelandt's Beginners Begeleidend Boek

"Hoe verneuk ik de dames pas wanneer het mag"

 

Hoofdstuk 2: WATER

 

Water. Dorstlesser en leven, of wurger en dood?

Er is niets dodelijker voor planten als water. Teveel = dood, te weinig = dood. Een dagje het ene of het ander kan, maar zoals we geleerd hebben in de 6e Legende van Baekelandt (p203-207): "Een dag nalatigheid voor de mens is het equivalent van een jaar miserie voor de plant"

 

Ziehier de Fruit Spirit Zaailingen. Wie goed kan tellen herinnert zich dat ik het zaad 7 dagen geleden in de grond heb gestoken.

 

gallery_33521_17266_444396.jpg

 

Sinds de ontkieming hebben de planten geen behoefte gehad aan water. TL lampen worden immers minder warm en hebben een belachelijk lagere dieptestraling als bv HPS, waardoor de grond minder vlug uitdroogt.

 

Maar vandaag mogen ze wat water hebben! Hoe zie je dat nu?

 

Wel, ten eerste zie je dat de grond droger wordt en langzaam aan wegtrekt van de zijkanten.

 

Op de eerste foto zie je goed hoe de rand is opgeschoven, op de tweede foto zie je dat deze aarde nog iets vochtiger is.

gallery_33521_17266_2144363.jpg

 

gallery_33521_17266_1646318.jpg

 

 

Dus als je de binnenrand van je pot kan zien weet je dat het droog is. Maar wat is te droog en wat is te nat? Dat kan je zelf opmaken, maar elke plant heeft een andere waterbehoefte (en elk stadia van de groei en bloei idem). Dus je kan het zelf best aan je planten zien:

 

Foto 1, de te droge grond, toont een plantje dat haar bladeren laat hangen als het ware.

gallery_33521_17266_953202.jpg

 

Dit plantje heeft dorst! Een goede waterbalans zal een plant tonen door haar bladeren in een V-vorm te gaan plaatsen, in een mooie hoek op de stam, als kleine groene zonnepaneeltjes.

 

Zo hoort het eruit te zien:

gallery_33521_17266_332406.jpg

 

Dit plantje staat al veel meer in een V-vorm.

Echter schijn kan bedriegen. De V trekt zich niet 100% door, de bladpunten staan niet meer in een rechte lijn op de rest.

Dit plantje begint dorst te krijgen

 

Hebben grote planten dorst geef je ze een grote slok water.

Hebben kleine plantjes dorst geef je ze een kleine slok water.

 

gallery_33521_17266_1582991.jpg

 

en dan kunnen ze er weer een dagje of 2-3 tegen aan!

 

Baekelandts Beestige Tips

  • Groei je in grote potten onder HPS? Dek dan de toplaag af zodat die minder snel uitdroogt.
  • Staat je water stil op de toplaag? Door uitdroging vermindert de wateropnamecapaciteit van de grond. Ook is niet elke grond even luchtig, en sommige goedkopere gronden zullen veel sneller samenklitten als andere grond. Bodemverbeteraars die de bewatering helpen zijn een goede manier, maar het blijft belangrijk in het begin een goede grond te kiezen en niet te laten uitdrogen.
  • Je kan additieven in het water doen, maar houd er rekening mee dat zaailingen heel gevoelig zijn voor al die chemie.
  • De waterbehoefte is steeds verschillend per stadia en per plant. Probeer zeker in het begin kleine hoeveelheden water te geven. Al snel zal je elke dag water moeten geven en dat hoort zo. Elke dag op hetzelfde moment (1-4 uur nadat de lampen aangaan lijkt optimaal) water geven is niet alleen goed voor de plant maar ook voor de grower, zo kan je sneller vaststellingen maken en ingrijpen.
  • Als het echt niet optimaal kan of gaat: Liever te weinig als te veel!

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie toch licht paarse stelen bij 2 van de 3 dames

Freeflow van Bionova is een uitvloeier op basis van Yucca dewelke goed helpt.Snaaip is zeker niet tevreden van Atami Growmix.

Snaaip vindt dat buiten een juiste vochtbalans bij ukkies, de aarde samenstelling ook een niet te verwaarlozen punt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atami is chemische klootzooi ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snipie, paarse steeltjes bij kiemplanten komen zeer vaak voor.

Bedenk eens hoe stresserend het is om geboren te worden... ;)

 

wat betreft Atami daar weet Baekie niets over. Ik doe niet aan "wietpotgronden", ik ga liever universeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Universele potgrond vermeid ik juist liever ,Dat word opgewaardeerd met Osmocotekorrels en die zijn niet volgens Cupp0's Boekje .. BIO !!

Edited by cupp0

Share this post


Link to post
Share on other sites

alhoewel ik niet BIO kweek moet ik wel zeggen dat mijn potgrond BIO is

plus ik gebruik universele zaai- en stekgrond... zitten die korrels daar ook in want ik dacht dat dat voeding was?

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: 2 WEKEN SINDS ONTKIEMING

 

gallery_33521_17266_1137742.jpg

 

 

Plantjes doen het goed!

 

Ze hebben helemaal niet te klagen gehad door het warme weer want er hangt maar 36 watt T8 boven hun hoofdjes en dat wordt helemaal niet warm.

 

gallery_33521_17266_1045226.jpg

 

één voor één:

 

gallery_33521_17266_863327.jpg

 

gallery_33521_17266_502868.jpg

 

gallery_33521_17266_2092538.jpg

 

ze hebben de potjes goed beworteld en mogen verpot worden. Hun nieuwe schoenen zullen niet de balkonbloembakken zijn die ik op het oog had want die staan... welja... op mijn balkon... met geraniums erin... en munt...

 

hun potten worden 5 liter potten van het merk cheap-ass-pots

;)

 

gallery_33521_17266_2131402.jpg

 

dan heb ik iets meer speelruimte.

Ick wou ze vandaag al verpotten maar heb te weinig aarde dus het zal voor morgen zijn. We mogen zeker niet te lang meer wachten hiermee, ze zullen de extra grond goed kunnen gebruiken want plantjes als deze gaan ondergronds als een speer

 

Geen voeding, net genoeg water

26-29°C

55-65% RLV

24/0 36 watt (2x18) TL - T8 (865) @ 6500 Kelvin

 

Baekelandt de nog steeds wietloze

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verzorgd weer en lekkere dikke bladeren.. gooooooo baekie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Miami, Baekie gooooooooeeeeees! ;)

 

De dames zijn hun schoenen ontgroeid...

gallery_33521_17266_701911.jpg

 

ze zijn groter en breder als de potten dus hoog tijd voor het verplanten (wat een kl*tewerkje is me dat toch altijd...)

 

Fruit Spirit heeft nu 5 Liter grond per plant,

2/3 univ. en 1/3 kokos,

verrijkt met een handje calcium,

hydrokorrels op de bodem en ze komen ook op de toplaag binnenkort

 

gallery_33521_17266_2259666.jpg

 

 

en ze mogen nu nog 2-3 weken ff flink doorgroeien om daarna onder 4x zoveel watt metteen te gaan bloeien

:)

gallery_33521_17266_1259991.jpg

 

 

ze zijn blij, Baekie niet want die zijn GPU blijft crashen en dat gaat weer een hoop geld kosten...

 

B

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oude GPU nu... geen update wegens niet veel gebeuren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's niet waar. Geen update wegens plantenmishandeling, gele planten fotograferen zo goed niet. ;)

 

Baekie weet waar 'ie mee bezig is, al lijkt het soms zo niet.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gadverdamm Ludo schattebol, moe toch niet telkens om een update zeuren he. Die kleine ukken zijn vast de kast al uitgegroeid???

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarstraks met onze goede vriend baekelandt aan de :phone: gehangen....

ik moest even meedelen dat zijn goede oude pc het heeft laten afweten, momenteel kan hij geen update's doen.

 

uiteraard zal hij er alles aan doen om ze snel mogelijk terug up-to-date te zijn :whistle:

 

met de dames gaat alles uitstekend, met een beetje baekie-zeik komt alles goed zei hij :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

je had ze wel wat dieper mogen poten baekie

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed voor naar het containerpark te doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij zal nog geen nieuwe pc hebben...ik zal straks eens even polsen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baekelandt zijn PC werkt weer naar behoren! Houzee, Houzaa!

 

Ik moet veel inlezen dus ik maak het kort:

 

Planten zagen er zo uit:

 

gallery_33521_17266_1853357.jpg

 

Daarna terug zo:

 

gallery_33521_17266_1676553.jpggallery_33521_17266_1698058.jpg

 

 

 

Daarna gestekt en nu staan ze 12/12

 

gallery_33521_17266_1937585.jpg

 

 

Stekken moeten nog even wortelen.

gallery_33521_17266_752172.jpg

 

Ze hebben ook een doos knipafval over zich gekregen... vraag me niet hoe en waarom - ik weet het zelf ook niet meer.

 

Wanneer stekken aanslaan maken we selectie van elke moederplant 1 stek die de nieuwe moeder gaat worden. Daarna kiezen we de lekkerste pheno en behouden enkel die moeder in een scrog in de voorgroeikast.

 

Ik zie er alvast naar uit, die FS was toch iets bijzonder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...