Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweker1991

Gebruik Jij Ph- En/of Pk 13-14?

Recommended Posts

Voor zover ik weet kan je geen poll maken, maar ik zou graag jullie mening willen weten over deze 2 producten. De een zegt het verbeterd mijn oogst, de ander zegt troep...

 

Dus, bullshit of geld/oogst verspilling?

 

Of geweldig spul?

 

Ik weet dat het 2 hele verschillende producte zijn, maar ik lees dat sommige het nooit meer gebruiken... voordat er bijdehante reacties komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het gebruik van PK 13/14 is er laatst een gram de watt gehaald , of dat mede door de PK komt dat weet ik niet.

Heb zoiets van waarom zou je iets veranderen wanneer iets werkt.

Hoor wel mensen zeggen dat het met alleen A+B ook heel goed kan gaan en dat PK rotzooi is :)(als je teveel pk gebruikt dan kan dat je smaak beinvloeden)

PH - alleen groei gebruikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx, is er een reden waarom je ph- alleen in de groei gebruikt hebt?

Ik gebruik het alle 2 maar heb het idee dat na me weekje pk me planten allemaal kuren gaan vertonen, btw nooit meer gegeven dan voorgeschreven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet niet de aanbevolen hoeveelheid geven en je moet het rustig opbouwen(PK)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet zeker maar is pk niet alleen voor de bloei bedoeld om grotere en dikkere toppen te krijgen?

ik gebruik alleen water wat een paar dage gestaan heeft en af en toe 1x in de week een groei en bloei

van een universeel merk gaat best goed maar moet nog 9 weken is afwachten verklooie kan altijd nog

:whistle: verkeerde topic dacht dat het outdoor was maar indoor gebruikte ik wel pk13-14

en dan de laatste week spoelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik meestal boosters die PK gebaseerd zijn. Laatst bloombastic gebruikt van Atami. Redelijk tevreden mee maar ik hou het voortaan liever bij voeding only vanwege zoutophopingen etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boosten (met PK) heeft alleen zin als je planten het aan kunnen (vaker niet dan wel).

Omdat het in een schema staat wil nog niet zeggen dat het ook gegeven kan worden (al helemaal niet volgens schema, veel te sterk).

 

PH- gebruik ik soms (ph dry van GHE), heb zacht water en als ik bij een medium kweek (hydro heef ook al die neiging) met ph- aan de gang ga krijg ik ph waarden van 5 of lager.

 

Door overmatig gebruik van ph- (elke keer aanzuren van water is al overmatig) doe je beetje bij beetje een aanslag op de kalkbuffer van je medium. Ga je dan ook nog ff na dat er minder 'kalkbuffer' aanvulling vanuit je voeding mogelijk is (ca en mg) dan is het helemaal niet zo gek dat je rond week 5 wat verschijnselen krijgt, PK volgens schema begint dan en dan mooie aandikkende toppen terwijl je planten vergaan waar je bij staat.

 

Heb je daar nou zo je best voor gedaan al die weken?

 

Ach ieder zijn ding, doe mij maar een ongeboost wietje, veel prettiger in de kop :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel PK13/14 bij een strain die al goed uitvult en je krijgt gewoon TE compacte toppen. Rookt niet fijn.

 

Een tikkie PK13/14 gebruiken in de groei om je zaadplanten wat beter te laten wortelen werkt prima.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je eerst moet zorgen voor een goede PH-waarde.

Deze meten met een Ph-meter welke ook temperatuur van water corrigeert.

Water met verschillende temperatuur geeft verschillende Ph-waarde.

Eerst alle vloeistoffen toedienen, dus ook de PK 13/14, dan als laatste PH-waarde corrigeren.

Pk 13/14 inderdaad opbouwend toevoegen gedurende 1 week, 3weken voorafgaande aan einde bloei.

 

Met de juiste metingen, gebruik van verstand en inzicht in het groen kunnen beide een toegevoegde waarde hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel PK13/14 bij een strain die al goed uitvult en je krijgt gewoon TE compacte toppen. Rookt niet fijn.

 

Een tikkie PK13/14 gebruiken in de groei om je zaadplanten wat beter te laten wortelen werkt prima.

 

Te compacte toppen, bestaad dat dan xp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...