Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Zo beste heren van wf.

 

Ik ben toch weer even begonnen met een mini kweekje wat daarna naar buiten gaat.

 

Setup:

 

3 x Easy bud autoflower van RQS

2 x 18W tl cool white 4000 kelvin

7,5 liter potten met light mix van plagron.

Kast waarvan ik de afmetingen niet weet.

En nog een pc fan voor de lucht circulatie.

 

Ik ga het nu beter aanpakken en dus meteen de autoflower in hun definitieve pot geplant.

Ik hoop natuurlijk op een beetje een leuke opbrengst. Het is nu mijn 1e/2e keer dat ik wat kweek dus ik kan elk commentaar zeer goed gebruiken. Mits goed onderbouwt natuurlijk! Ik zal echter wel minder vragen stellen en dit eerst opzoeken. :)

 

Even een fototje :

 

gallery_41037_17249_2380883.jpg

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk kweekje. Zal dees ook volgen. Ben zelf ook van plan de easy bud auto de volgende keer te proberen.

 

Grt en succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Tjoe ;)

 

Ze zijn nog niet bovengekomen helaas. Misschien wat meer water ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, verdrink ze maar zodat het zaadje begint te rotten in de grond :whistle:

 

geef ze zeker 48-96 uur om te ontkiemen. Als je pot 1x ruim is ingewaterd hoef je een zaadplant in de eerste 2 weken amper te wateren als je de bovenlaag van de aarde vochtig kan houden (propegator, hydrokorrels)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dacht even gas erop en lekker vochtig die zooi.

 

Staat nu 24/24 en daarna gaat hij op 18/6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen Delta 9

 

Heb me kruk ook aangeschoven. Leuke soort gekozen .

Zeker in het begin oppassen,inderdaad met teveel water. Laat haar worteltjes maar zoeken naar vocht, anders wortels misschien rotten.

Als je gas erop wilt dan heb ik een tip , misschien iets voor de volgende keer Bac x-seed gebruiken.

Ik heb het getest met bac xseed en zonder xseed in een mum van tijd opgekomen en het kan je 10 dagen groei schelen.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo jij ben er al vroeg bij haha.

 

Ja ik ben ook erg benieuwd naar dit soortje, ik heb de 3 potten nu gewoon goed ingewaterd, ik denk zo'n litertje per pot? Dit lijkt me wel goed ofniet? En dan over een week of 1-2 weer gewoon normaal wateren afhankelijk van het weer. Ik zal is een blik werpen op die bac x-seed werpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja elke dag vroeg ben echt een ochtendmens, en om 07:00 gaat het licht uit dus voor die tijd nog even kijken.

Wat ik heb gehad me dezelfde hoeveelheid is dat het zaadje naar onder was gespoeld.

Toen heb ik het erom heen voorzichtig weggehaald en omhoog gelift.

Het was ook meteen de laatste keer zo , Nu doe ik het alleen nog in zo n blokje turf eerst laten volzuigen met water dat blokje en daarna zie je een gaatje waar je je zaadje in kan doen. En die stop ik zo in de aarde dat je je rondje turf nog ziet en niet aandrukken, in het begin spuit ik met een pipetje water/wortelstimulator op het rondje zodat alleen mijn turf goed nat blijft . En nu dag 17 groei RQNL auto geef ik vanonder af water en wortelstimulator nu denk een halve liter en mijn bak is 26 L .

Ontkiemen kan zelfs 8 dagen duren, wat is je temperatuur en lv

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp en LV kan ik dus nog even niet meten. Komt binnenkort verandering in.

 

Ook zijn er nu 2 Special Queens en 1 White widow in kleine potjes gedaan ( Femi-geen auto)

Heb het ook eerst natgemaakt en daarna het gaatje gemaakt, dat is inderdaad veel makkelijker.

Ik denk dat wat plastic folie over de potjes heen geen kwaad kan? Want een hoge lv is nu wel even nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ook geen kwaad inderdaad alleen maar beter folie erop, Prik er een paar gaatjes in en wachten maar.

lv idd alleen in het begin van belang bij zaadjes mijn mening , stekjes wat langer een hogere lv aanhouden omdat die zich eerst voeden dmv het blad te gebruiken tot de wortels zijn gegroeid. laters s6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nu al een paar daagjes uitgekomen... Ze zijn helaas wel wat gestrekt en ze staan nu er een stuk dichter onder. Ik kon dit helaas niet eerder doen. Hier een paar foto's. Heb de pot in het begin helemaal ingewaterd en de onderkant voelt nog vochtig aan dus die kan er nog wel een week of 1-2 tegen aan. De bovengrond is droog omdat ik er wat nieuwe grond bij heb gedaan.

 

Foto's komen zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's

 

gallery_41037_17249_1117697.jpg

 

gallery_41037_17249_2516972.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp : 25 graden

Lv : 61%

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ziet er netjes uit toch . volgende x iets eerder de fan erop zodat ze niet zo strekken. Ga zo door

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ziet er netjes uit toch . volgende x iets eerder de fan erop zodat ze niet zo strekken. Ga zo door

Fan erop? Dat heeft er toch niks mee te maken of ben ik nou zo dom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

29,5 Graden Celsius met een lv van 54%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp : 32,1 graden : lv : 43 % Lampen uitgezet.. werd te warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfde temp en LV, morgen eindelijk weer wat lager.

Ze gaan nu eindelijk bovengronds bouwen en 1tje is al goed bezig, de andere 2 komen er ook aan.. :)

 

Binnenkort wat foto's !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooo, 1 heeft er wel erg zin in..

 

Kan ik ze al voeding geven? Van NPK 7-3-5? Ik weet niet of dit goed is..

 

 

 

gallery_41037_17249_305293.jpg

gallery_41037_17249_734179.jpg

 

gallery_41037_17249_647186.jpg

 

gallery_41037_17249_481324.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit zat voeding in je grond voor 2 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn al 3 weken oud. Of bedoel je nog voor 2 weken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok. Nee zit voeding in de grond voor de eerste 2 weken. Word nu idd tijd voor voer.

Wel rustig aan want ze zijn nog klein

Gebruik zelf de top grow box van plagron is voor 1m2 en werkt prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar npk 7-3-5 is dus goed? heb ook nog losse stikstof van pokon, maar pokon is bagger toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik persoonlijk zou me houden aan de voedingen die de growshop verkoopt. Het wiel uitvinden is allang al gedaan voordat wij onze eerste plant zagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze nu gewoon een beetje van dit spul gegeven.

Zag ook alweer 1 klein beestje op een plant.. Vanavond weer bespuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...