Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pr3t3nd3r

Cannabis Bevat Geen Thc Waarom Is Het Dan Toch Strafbaar?

Recommended Posts

Verse cannabis bevat geen THC maar THCA (Tetrahyrdolic acid) dus in zuurvorm. De THC ontstaat pas tijdens het drogen of decarboxyleren van het plantmateriaal. Een verse plant, en dus verse wiet bevat geen THC en dus niet de het illegale bestanddeel zoals vermeld op de opiumlijst.

 

Theoretisch zou verse cannabis dus gewoon legaal moeten zijn, maar zou je het dan niet mogen drogen en / of bewerken. Beetje a la paddo's principe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wordt er daarom ook niet opgetreden als je 5 planten buiten hebt?

Is maar even een wilde gok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkweek zou dan ook legaal moeten zijn (zolang je niet gaat knoeien met de stoomvoorzieningen e.d.) Het drogen van de wiet zou dan weer niet mogen. Verse wiet verkopen dan wel weer... Of de wetgever moet de gehele hennepplant hebben verboden, maar dat lijkt me sterk omdat enkel THC op de opiumlijst staat. Tevens is het kweken van industriële hennep voor bijvoorbeeld vezels of zaadwinning ook gewoon legaal.

 

Misschien een leuke casue voor een proefproces :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de wet van Nederland is inderdaad heel krom haha.

Ik vond het altijd al zo'n gekke gedachten, 5 planten in je tuin. Stel voor er komt 100 gram vanaf, en je droogt het dan ben je de lul en als je het gewoon aan die plant laten zitten is er niks aan de hand... zo gek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag ook een cannabis zaadkweek draaien toch? Of is dat weer veranderd? Al moet je daar wel toestemming voor vragen net zoals voor het verbouwen van industriele hennep.

 

Denk dat je daar dan ook mank gaat. Je moet er toestemming voor vragen en ze zullen toch ook wel controleren of je er dan mee doet wat je er mee zou moeten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat mag inderdaad, echter is wel de voorwaarde dat hier gebruik word gemaakt van gecertificeerd zaad. Zoals Finola e.d. Een ontheffing of toestemming is daarbij niet noodzakelijk. Dit weet ik omdat ik contact heb gehad met het bedrijf HempFlax, welke op grote schaal industriële hennep kweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterker nog, het kweken van hennep met het doel winning van hennepvezels en / of zaadwinning is toegestaan. Als je dus een flesje colloïdaal zilver e.d. thuis hebt staan en je wordt betrapt.. is dit misschien een goede verklaring.. Je moet het maar net weten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, maar dat is dus het probleem. Je moet er volgens mij wel eerst toestemming voor vragen. Vooraf dan dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha inderdaad, anders zou iedereen dat excuus gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, maar dat is dus het probleem. Je moet er volgens mij wel eerst toestemming voor vragen. Vooraf dan dus.

 

Dus met andere woorden.. Je gaat naar de dierspeciaalzaak , koopt een zak hennepzden en voordat je een handje vol hennepzaden (duivenvoer, kemp)) in je achtertuin gooit, moet je eerst autoritaire toestemming vragen? Lijkt me niet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij wordt er in het proces verbaal niet van thc houdende planten uitgegaan maar gewoon cannabis/mariuhana teelt

 

woningbouw heeft t ook alleen over cannabis teelt /drugs handel in en om de woning en alle nieuwe huurcontracten staat het volgens mij in dat het gewoon niet mag dus heel officieel die 5 planten mag ook niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennep telen is verboden .... Hoe leuk je t ook denkt te bedenken .

 

Ook die 5 planten zijn nooit legaal geweest... T werd gedoogd.

 

Iets wat gedoogd word ...mag nog steeds niet en is strafbaar.

 

Dus komt t punt bij t paaltje ....ben je nog zuur.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt , maargoed dat zijn huurvoorwaarden, daarin kunnen ze van alles zetten. Zodra je tekent ga je akkoord. Daarbij mag je vaak geen enkele plant telen.

 

Wiet teelt tot 5 planten wordt gedoogd. Indien Politie het constateert kan je indien zij erom vraagt afstand doen van de planten. Dit levert geen vervolging op.. Maargoed, de vraag is en blijft of dit wel rechtsgeldig is.. Want een cannabisplant in potgrond bevat geen THC, en dat is wel waar de wetgever naar refereert... Naar THC en naar de bijbehorende opiumlijst.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg...... Leg die dikke joint weg ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennep telen is verboden .... Hoe leuk je t ook denkt te bedenken .

 

 

Hennep telen met het doel vezel- en / of zaadwinning is toegestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij wordt er in het proces verbaal niet van thc houdende planten uitgegaan maar gewoon cannabis/mariuhana teelt

 

 

Dit moet wel worden vastgesteld om de strafmaat te bepalen, gezien boven een bepaald percentage je niet meer te maken hebt met de lijst 2 (softdrugs) maar lijst 1 (harddrugs). Ik weet zo niet op welk percentage het THC gehalte is bepaald voordat het wordt aangemerkt als harddrug , maar volgensmij was dit 15% ?

 

Ik zeg...... Leg die dikke joint weg ;-)

 

Ben Medicinaal gebruiker , (spieraandoening) ik druppel olie, heb nog nooit gerookt haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennep telen is verboden .... Hoe leuk je t ook denkt te bedenken .

 

 

Hennep telen met het doel vezel- en / of zaadwinning is toegestaan.

Maar dus alleen als je daar eerst toestemming voor vraagt (en krijgt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras: Waar baseer je dat op , aan wie is men op basis van het telen autoritair verantwoord ??

 

Kom maar op met de wettelijk gegronde redenen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, er zit wel teveel THC in om als hennep door te gaan,

maar je hebt geheel gelijk.

ik heb dit gegeven al ruim een jaar geleden aangegeven bij diverse lobbygroepen.

Ook denk dat ik dat deels de reden is waarom de omschrijvingen en analysevorm van Bedrocan herzien wordt,

omdat dit er dus voor zorgt dat er NOOIT een JUISTE omschrijving po die potjes heeft gestaan m.b.t. de inhoudsstoffen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen boer dus ik heb geen flauw idee waar je dat meldt, maar het is wel Nederland waar we het over hebben. Je moet overal een vergunning voor hebben en dan zal dat ineens niet nodig zijn voor een paar hectare meurende vezelplanten? Juist om misbruik te voorkomen. Ze controleren de planten dan ook op THC gehalte.

 

:edit:

 

Even Googlen levert al snel wat op:

http://www.pateo.nl/Dutch/hennep.htm

 

Vanwege de link met de andere hennepsoorten (zoals
Cannabis indica
met hoog THC-gehalte) die wel verboden zijn, is industriële hennep 'aangifteplichtig' in Nederland. Ik heb gelezen dat aangifteplichtige industriële hennepboeren regelmatig bezoek krijgen om de THC-gehaltes van de planten te laten meten; deze gehaltes mogen niet boven de 0,2 % uitkomen. Heb ik dit als leek in grote lijnen allemaal goed, of klopt het niet helemaal?

 

Mark:

Dat klopt, de aangifte vindt plaats via de reguliere “mei-telling” waarin de landbouwer ook zijn overige gewassen aangeeft. Wij krijgen van de controlerende instanties vlak voor de oogst een lijst van velden waar we tijdens de oogst ca. 10 m2 moeten laten staan. Van deze planten worden na de oogst een monster genomen om het THC-gehalte te bepalen. Overigens, hennep bedoeld voor softdrugs zal onbruikbaar worden in een gewas vezelhennep. Voor de teelt van wiet ben je de onbevruchte vrouwelijke bloemen nodig; vezelhennep heeft altijd mannelijke planten of mannelijke bloei in een veld en dus stuifmeel.

 

Of voor Belgie: http://www.vlaanderen.be/nl/ondernemen/landbouw/melding-van-de-intentie-tot-hennepteelt

En de UK: http://sensiseeds.com/nl/blog/hoe-start-ik-een-hennepbedrijf-verenigd-koninkrijk/

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weetje: Inderdaad.. Ben zelf biochemicus.. Betreft Bedrocan klopt dat inderdaad.. Maarja misschien moet men wat meer actie ondernemen hiero in Nederland, want America begint zijn roots te leggen..

 

Hierna ter beantwoording op de vraag van Wietefras...

 

Hennep / Cannabis in levende vorm dus als plant bevat GEEN THC, maar THCA (dus Tetrahydrocannabidiolic Acid) Dus hoe zou dat zogenoemde gezag dat moeten controleren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen boer dus ik heb geen flauw idee waar je dat meldt, maar het is wel Nederland waar we het over hebben. Je moet overal een vergunning voor hebben en dan zal dat ineens niet nodig zijn voor een paar hectare meurende vezelplanten? Juist om misbruik te voorkomen. Ze controleren de planten dan ook op THC gehalte.

 

:edit:

 

Even Googlen levert al snel wat op:

http://www.pateo.nl/Dutch/hennep.htm

 

Vanwege de link met de andere hennepsoorten (zoals
Cannabis indica
met hoog THC-gehalte) die wel verboden zijn, is industriële hennep 'aangifteplichtig' in Nederland. Ik heb gelezen dat aangifteplichtige industriële hennepboeren regelmatig bezoek krijgen om de THC-gehaltes van de planten te laten meten; deze gehaltes mogen niet boven de 0,2 % uitkomen. Heb ik dit als leek in grote lijnen allemaal goed, of klopt het niet helemaal?

Mark:

Dat klopt, de aangifte vindt plaats via de reguliere “mei-telling” waarin de landbouwer ook zijn overige gewassen aangeeft. Wij krijgen van de controlerende instanties vlak voor de oogst een lijst van velden waar we tijdens de oogst ca. 10 m2 moeten laten staan. Van deze planten worden na de oogst een monster genomen om het THC-gehalte te bepalen. Overigens, hennep bedoeld voor softdrugs zal onbruikbaar worden in een gewas vezelhennep. Voor de teelt van wiet ben je de onbevruchte vrouwelijke bloemen nodig; vezelhennep heeft altijd mannelijke planten of mannelijke bloei in een veld en dus stuifmeel.

 

Of voor Belgie: http://www.vlaandere...tot-hennepteelt

En de UK: http://sensiseeds.co...igd-koninkrijk/

 

Klopt, je quote dus dat de hennep plant mag worden gekweekt op voorwaarden. Echter is hier industriële hennep van toepassing.. Zoals ik al zei heb ik contact gehad met HempFlax en zij stelt dat er geen autoritaire toestemming noodzakelijk is.

 

Ben wel nieuwsgierig hoe ter plaatse gekomen politie dan dergelijke feiten constateert als ze een monster nemen van de planten zal deze GEEN THC bevatten! Want verse hennep planten bevatten enkel THCA. Geloof me heb inmiddels heel wat TLC plaatjes verwerkt..

 

Volgens de wetgever is de hennepplant en elk deel verboden. Tenzij deze wordt gekweekt ter behoeve van olie en / of zaad- en of vezelwinning. Ook het hoger gerechtshof heeft het kweken voor medicinale doeleinden en eigen gebruik vrijgesteld.

 

Edit: Mijn contactpersoon bij HempFlax was 'Albert'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar toch klopt het niet dat je zegt dat er enkel thca in zit

in 19 % wiet zit zo'n 4 a 5 % THC, dus grofweg een kwart is al een opneembare cannabinoide.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal dan wiet zijn die te laat geoogst is.. Laat wel ff duidelijk zijn dat het niets is wat 'ik' zeg. maar wat de test casus aangeeft.. De uitslag daarvan is niet te veranderen. Het is zoals het is

 

Hennep in de volle bloei van haar leven bevat echt geen THC hoor.. Ik sta wel open voor als je me het tegendeel kan bewijzen :)

Ook andere phyto-cannabinoiden zoals CBDA zijn enkel in zuurvorm aanwezig. Om het om te zetten dien je het te drogen of te verhitten , decaboxyleren. hierbij verwijder je de HOOH atomen. (water en zuurstof).

 

M.a.w. een hennepplant in raw vorm 'opeten' zou je geen psychosomatische effecten van moeten voelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om even snel hier op terug te komen, heb een TLC char voor me liggen van :

 

Jack Herer

White Widow

Northern Light

 

Verse buds getest op THC, waarbij in alle gevallen :

 

< 0,1% THC

 

Ik kan zo snel de HPLC chars niet vinden.. Kan ze wel ff per pm sturen volgende week..

 

 

Even voor de duidelijkheid dit is de minst aangeefbaren unit ter aanduiding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...