Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jego

Mening Gevraagt? Omtrent Dieven

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Ik ben met mn eerste kweek bezig, en had over dieven gehoord en gelezen... Ik had gelezen dat je best 2 dagen voor t verduisteren kunt dieven. Nou had ik een maat gevraagt om me ermee te helpen, en heb zitten experimenteren met mijn 'slechtste' plant. Mijn vraag aan jullie is of dit er een beetje uitziet zoals het hoort? De plant was als het ware een hele struik, de kleinere takjes zijn verwijderd. Op de resterende takjes heb ik nog wat blaadjes laten zitten...

 

gallery_41687_17194_1723804.jpg

 

Mijn dank is alvast groot :)

Edited by jego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan. Nu gaat de energie naar de toppen die je wil roken ipv naar al het kleine spul dat het niet waard is om in je joint te gooien aan de onderkant. :tu

 

K zie nog wel dat er allerlei stukjes aanzitten, zijn dat nog kleine zijtakjes? Zoja, die moet je ook weghalen anders ontwikkelen die zich weer, wat energie van de plant vraagt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx! en ja er zitten wat bloemknopjes op, maar ook nog kleine stukjes van de geknipte zijtakjes... maar gaan die zich weer opnieuw ontwikkelen als ik ze morgenavond in de bloei ga zetten (verduisteren)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee is goed alleen zie ik aan de zij takken toch nog uit lopers die eigenlijk verwijderd hadden moeten worden.

Ik heb in je foto een paar plekken aangestipt die eigenlijk nog weg zouden moeten.

Bij deze plant zou ik ze laten zitten omdat ze al aardig kaal is.

gallery_13668_16908_178640.jpg

 

Zelf ga ik als volgt te werk.

Men neme een zijtak,ga vanaf de stam via de zijtak naar het eerst setje blaadjes op de zijtak,in de splitsing "oksel" zit een uitloper,die haal je weg en dat herhaal je tot het 3e of 4e setje blaadjes vanaf de hoofdstam.

de rest laat je zitten.

Dit alles doe je in de eerst week van de zichtbare bloei,dat wil zeggen zodra de eerste witte haren zichtbaar zijn aan het einde van alle takken.Dus de echte top vorming.

 

Suc6.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand of dit ooknog zin heeft als ze al in bloei staan?

 

al 4 weken...

Want ik zie goed welke troep gaan worden/zijn aan de onderkant, maar weet niet of ik de plant dan teveel laat stressen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven in de bloei kost je meestal wel grammen

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je na week 1 gaat dieven kan het idd grammen kosten.

In week 1 groeien ze nog een stukje door en daardoor levert het meestal juist op.

Zodra de groei eruit is niet meer doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen bedankt... en harry, deze 2 misschien beter gelukt? of alweer te kaal geplukt?

 

gallery_41687_17194_1175934.jpg

 

gallery_41687_17194_1039904.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn wel erg kaal.

Maar zo te zien staan ze nog niet in bloei dus wie weet komen er nog knuppels aan.

En het is beter om de blaadjes te laten zitten want nu heeft ze wel heel erg weinig blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha thnx, helaas ik kan niet meer terug.. Hoop dat ze t redden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je had moeten doen, is de groeischeuten afknippen die amper licht krijgen. Nu heb je alleen de blaadjes van de groeischeuten af getrokken. Mja toch wat geleerd en wie weet heeft het een goed effect, maar je hebt een aparte manier van dieven. Het is in principe nooit goed om bladeren weg te knippen, omdat de plant daar zijn energie mee opwekt (fotosynthese). Nu heeft je plant dus minder bladeren om energie mee op te wekken om de toppen mee te produceren. Maargoed we zullen het zien, we zullen nooit weten wat het was geweest als je meer bladeren had laten zitten dus kijken wat het wordt :icecream:

Edited by ktja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje zonde dit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu meer een SCROG geworden, maar dan zonder netje,maar daar zijn ook goede resultaten mee te behalen. Wel apart, zonder net scroggen :likken:

 

gallery_10248_2428_248329.jpg

Edited by ktja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had t een beetje verkeerd begrepen ^_^ .. Maargoed t is mn eerste kweek, een leermoment zullen we maar zeggen. Ik hoef er tenslotte niet persè bakken met wiet vanaf te halen. Maar ik ben nu wel aan het twijfelen of ik ze vanavond wel moet beginnen te verduisteren of dat ik ze eerst beter weer wat bladen kan laten groeien....

Share this post


Link to post
Share on other sites

die blaadjes aan de onderkant gaan niet meer aangroeie hoor xp

maar aangezien je nog zat tijd hebt zou ik ze nog evenlaten groeien,

Share this post


Link to post
Share on other sites

De volgendekeer dat je gaat dieven alle blaadjes aande hoofdstammen laten zitten. Hoe meer licht je plant op kan vangen hoe beter. Jemoet de scheuten weghalen waarvan je weet dat daar geen tot kleine toppen aangaan komen. Ik zelf deed het pas toen ik ze al in bloei gezet had en jenet de haartjes ziet komen, zo kon ik makkelijk zien welke troep worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de maximale lichtonderschepping is bij een LAI van 3-5(stelregel voor landbouwgewassen). de LAI is de leaf area index, en wat dat getal 3-5 inhoudt is dat er 3-5 keer zoveel bladoppervlakte als grondoppervlakte wat het bedekt is.

bij een hogere LAI kosten de onderste bladeren meer energie om te onderhouden dan wat ze opleveren. (deze stelregel is bedoeld voor hoe landbouwgewassen normaal verbouwd worden, het is dus al anders als je plant in z'n eentje in een open omgeving staat waardoor er van de zijkant meer licht onderschept kan worden)

 

oftewel meestal leveren die bladeren nog steeds meer energie op dan dat ze kosten, alleen bij grotere planten de paar onderste bladeren erafhalen zou wat kunnen helpen, maar dan moet het al flink donker zijn onderaan.

 

 

het is wel zo dat de plekken waar nieuwe groei gebeurt veel energie opnemen, net als de bloemen/ontwikkelende vruchten/zaden, dus als je door te dieven veel nieuwe bladgroei stimuleert zou dat in theorie juist veel energie wegtrekken van de ontwikkelende bloemen.

Edited by zookaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...