Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BigBangTheory

Cannabis Zalf Aanmaken Voor Bestrijding Neurodermitis?

Recommended Posts

Beste medicinaal gebruikers,

 

heeft iemand ervaring met het aanmaken van zalf of crème van cannabis? Of heeft iemand een cannabis zalf of crème tegen neurodermitis getest? De zoek functie von niks qua 'neurodermitis' op wf... Volgens mij worden er toch al veel producten welke van Cannabis gemaakt zijn in deze context ingezet.

 

Het blijkt van wetenschappelijk onderzoek dat er vaak allergieën voorkomen bij neurodermitis lijders en dat THC op de huid werkzaam is tegen allergieën op de huid. Mogelijk helpt THC op deze basis indirect ook tegen neurodermitis. Tot nu bestaan er geen echte werkzame medicatie voor de betrijding van neurodermitis dat op lange termijn kan gebruikt worden en de meeste mensen daadwerkelijk zou helpen.

 

Alvast bedankt!

BBT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zou eerst Manuka olie eens uit proberen met wat druppels in avocado olie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als dat niet helpt

ik meng cannabisolie, om te smeren, met

cacaoboter

cocosboter

sesamolie

eutra olie

 

met allen wordt het een mooi homogene oplossing.

verwarm het tot zo'n 35 graden.

eerst de olie

dan pas de boter of olie toevoegen

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat raade de biologische winkel mij aan

het is trouwens zalf, geen olie

zwitserse melkvetten rechtomdraaiend en dan linksaf,

ze zei dat het goed werkte voor mensen met exceem enzovoorts

 

ik vind het wat raar wat ik tiep

maar dat zal door de co2 olie komen-ijsje-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Rechtsomdraaiend & dan linksaf :icecream:

 

Ghee kan ook een goeie vervanger zijn.Neurodermitis gaat gepaard met jeuk & rijst bij mij de vraag of Cannabisolie dat ook tegengaat??? Met Manuka olie heb ik hele goeie ervaring ermee om de jeuk tegen te gaan.

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan er nog geen recensies over geven, ik heb te weinig kritieken nog terug.

ik liet me leidden door de dame die me verteolde dat zij het op aanraden van patienten in haar assortiment had opgenomen.

ik gebruik sinds een maand of 2 voor de "slik"olie ook manuka honing,

dit proeft als een wonderbaarlijk goedje met vele dieptes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Manuka honing is heel goed om tijdens de winter te gebruiken.Tis trouwens 1 van de meeste onderzochte honingsoorten.Goed trouwens ook tegen huidinfecties.Vergeleken met andere honing is het ook 1 van de duurste.

 

Beste kwaliteit Manuka olie is uit de East Cape regio ivm hoogste gehalte aan Triketonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat raade de biologische winkel mij aan

het is trouwens zalf, geen olie

zwitserse melkvetten rechtomdraaiend en dan linksaf,

ze zei dat het goed werkte voor mensen met exceem enzovoorts

 

ik vind het wat raar wat ik tiep

maar dat zal door de co2 olie komen-ijsje-

rechtsomdraaiend en dan 4 hoog het raam uit! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt elmanito, de prijs is ook gekoppeld aan de hoeveelheid werkzame stoffen, 100,250 en 400 mg/kilo.

ow en even totaal off topic maar onn honey:

ik wil mijn bijen manuka honing gaan geven als bijvoeding om hun resistentie tegen de varroa mijt te verhogen

ook zit ik aan iso therapy te denken.

heb jij hier een mening over? Vast wel :yummy:

 

@Groenfingers- dan kom ik 3 verdiepingen tekort :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips!

 

Neurodermitis gaat gepaard met jeuk & rijst bij mij de vraag of Cannabisolie dat ook tegengaat???

Het blijkt van onderzoek, dat THC best tegengaat als het om jeuk en allergie op de huid gaat (allergie op de huid word in relatie met neurodermitis gezien), dat was ook het reden om deze topic te starten: Het team van Meliha Karsak vond het uit, de resultaten zijn gepubliceerd in het meest belangrijke journal van de wetenschappelijke wereld, de "Science".

Volgens mij is de wetenschappelijke steun voor de werking van THC tot nu veel beter dan voor de werking van andere middelen.

Toch zou ik ook andere middelen proberen, de tips vind ik goed, dus.

Er bestaan al veel recepten voor cannabis zalf. Wat ik niet goed begrijp: Worden cannabinoides ook solveert in verwarmde vaseline? Het bleek net als canna boter, daarom denk ik dat het net als vet werkt om cannabinoides te solveren. De "goede" recepten hebben meer tijd nodig maar ik had gisteren te erg last van rode plekken in het gezicht, daarom heb ik voor de eerste test de snelste variant gekozen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Neurodermitis (atopische Dermatitis )

 

Cistrose (Cistus ladanifer)

Immortelle (Helichrysum italicum)

Lavendel (Lavandula angustifolia)

Patchouli (Pogostemon cablin)

Rosengeranie (Pelargonium graveolens)

 

Vetgedrukt zijn het meest veilige, zouden zelfs nog puur gebruikt kunnen worden.

 

Pg18

 

http://www.stadelman...1_leseprobe.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik heb begrepen is dat vet de belangrijkste hulp is tegen diverse exceem soorten. Als je dat combineert met cannabis (door die bijvoorbeeld een topje in een borrelglaasje warme cocosolie op te lossen) dan zou je heel snel een heel eind moeten kunnen komen.

Dan weet je bij wijze van spreken in een paar uur of het wat doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De canna vaseline blijkt enorm goed te werken. Op dag 1 was er al een verbetering te zien. Op dag 2 was de verbetering al redelijk. Nu, op dag 3 en maar ca. 60 uren naar het aanmaken van de zalf ziet het bijna weer helemaal goed uit! Ik had er twee maanden last van en het wordt altijd alleen maar erger.

 

De werking mechanisme is wetenschappelijk bewezen. THC zalf moet normaal gesproken inplaats van cortison worden gebruikt als jij naar de gewone doctor gaat! Ik raad iedereen met exceem problemen THC op de huid te proberen. De meeste natuurlijke stoffen die er tegen gebruikt worden zijn in wetenschappelijke tests niet werkzamer dan de placebo effect. En er waren alleen enkele grammetjes bladeren nodig om een beetje zalf de bereiden. Het is raadzaam, alleen kleine hoeveelheden te bereiden en met een deksel erop in de koelkast te bewaren zo dat ie niet slecht kan worden.

 

Erg goedgehumeurde groetjes! Ik ben erg blij dat het zo goed blijkt te werken, kan het bijna niet geloven :) Hooray for mediwiet!

BBT

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik altijd gebruik voor mijn huidproblemen....

Zuivere bijenwas (van de imker) met bio xtra vrgine olijfolie en cannabis.

 

Meng 2 delen bijenwas met 1 deel olie, Was zachtjes laten smelten en dan olijfolie erbij mengen, als laatste cannabis erbij en voila..

Goedkoop en werkt bij heel veel huidproblemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zalf werkt UITSTEKEND! Iedereen zegt het. Met de zalf is er niks te zien van huidproblemen - maar als ik hem eens niet gebruikt word het echt erg. Im vind het een grote probleem vanwege naar het buitenland over de grens gaan.

 

De huisarts vind het ook leuk, hoor! Ze vraagde: "Wat was de naam van de werkzame stof?" om het op te schrijven. "Delta-9-Tetrahydrobannabinol, het reden waarom drugs hennep verboden is" :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik ben vader van een zeer jonge zoon die ook lijdt aan neurodermites. Mijn vrouw lijdt ook sinds zeer jonge leeftijd aan neurodermites. Zij heeft dit zeer heftig gehad in haar jeugd en is destijds (jaren 80) behandeld met Cortison. Dit laatste doen ze gelukkig niet meer. Het heeft bij mijn vrouw er toe geleidt dat ze een vertraging in haar groei heeft opgelopen en daardoor niet de lengte heeft gehaald die haar andere 3 zussen wel hebben.

 

Graag wil ik mijn zoontje deze lijdensweg besparen en daarvoor heb ik mij dus wietolie besteld (met THC) via THC-olie.nl, wat ik graag nog zou willen weten is hoe ik de zalf kan klaarmaken. Hoop dat iemand (liefst BigBangTheory) me hier over kan informeren......

Edited by Stonald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stonald, voor meer info over jouw verzoek om zalf verwijs ik je door naar 2 websites:

 

1 http://www.mediwiet.nl/

2 http://pgmcg.nl/

 

Beide websites hebben volgens mij zalf in het pakket, maar bij pgmcg wordt ook gezegd hoe je zalf kun maken.

 

Vaak is eczeem echter een gevolg van een vitaminen en mineralengebrek. Hierdoor een verminderde darmwerking en spijsvertering. Door ophoping van gifstoffen kiest het lichaam ervoor om deze via het grootste orgaan ( de huid ) eruit te willen werken. Dit geeft de eczeemplekken. Zalf kan meehelpen , maar echte genezing komt vanuit het lichaam.

 

Overigens staat er volgens mij hier op deze site ook wel ergens hoe je zalf kan maken....ff de zoekfunctie gebruiken.

 

Succes voor de gezondheid van vrouw en zoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erfelijke aanleg heeft het er meer mee te maken, aangezien de moeder het ook heeft.

 

@stonaid

 

Heb je eczeem creme van Grahams al eens geprobeerd?? Is iedergeval te gebruiken bij kleine kinderen.

 

Simpel basisrecept voor zalf

 

120 ml olie + 30 gr bijenwas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...