Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lion61

Growing In Grodan Vital Slabs

Recommended Posts

Op verzoek van een paar mede forum gasten.

 

Ik wil eens wat anders, het groen veranderd niet dit blijft amnees natuurlijk, maar we doen het eens op slabs.

 

Ruimte ongeveer 2.10x3.10x2.45

De slabs zijn van Grodan type Vital 32 slabs en in elke slab 3 plantjes

De voeding is het merk PUK met ook de supplementen van deze voedingslijn.

Licht 3x Dimlux Expert Series 1000W EL UHF (400v)

1x Gavita Classic Pro Line 1000W- 400V

Waarom 3x Dimlux en 1x Gavita nou omdat ik nog 1 Gavita had liggen.

De Dimlux worden aangestuurd door de Dimlux maxicontroller, ik ben alleen benieuwd hoeveel deze boost in boost stand want het is geen nieuwe controller

En alles word gekoeld door een opti 6000

 

Ik heb de matten 24uur ingewaterd met EC 1.4 PH 5.0

 

 

 

med_gallery_30327_17232_2208058.jpg

 

 

 

 

med_gallery_30327_17232_398200.jpg

 

med_gallery_30327_17232_1711295.jpg

 

 

 

Groetjes

Edited by lion61
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niceeeeeeeeeeee! heel veel succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer het eerste foutje heb ik alweer gemaakt dus ik zal weer geen foutloze ronde draaien.

Dit is mij nog nooit gelukt :(.

Wat was er aan de hand?? ik ga effe kijken is mijn vat voor de helft leeg.... drainbak vol en overgelopen er zat geen terugslagklep op mijn kranenset :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de schade iets te herstellen?

 

Leuk een nieuw verslag! Ik had in het vorige topic ook niet goed gekeken, jij hebt natuurlijk die nieuwe Dimluxjes die boosten nog meer dan die Gavita's. Dan moet er inderdaad niet nog een lamp bij # mybad.

 

Ga je je klimaat automatisch sturen op VPD via planttempcamera etc of doe je dat handmatig?

 

Co2?

 

Kun je foto's direct in je topic plaatsen? Want zo zien we ze heel klein. Ik weet niet of daar een handleiding voor op het (nieuwe) forum staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke city foto's aangepast.

 

Nee geen schade de kleintjes zijn nog niet geworteld.

CO2 komt pas in week 4 omdat ze dan uitgegroeid zijn, zo doe ik het tenminste altijd en dat wil nu niet veranderen anders verander ik teveel in 1x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig :)

 

Ga je je klimaat automatisch sturen op VPD via planttempcamera etc of doe je dat handmatig?

 

Ik kan op de foto namelijk de ingang van de pt etc niet zien dus kan niet zien of je daar gebruik van maakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heel erg goed uit! Mooie setup!

Dat foutje zal toch wel te herstellen zijn. Zeker met de lui op dit forum!

Sterkte ik volg het!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ City

Ik maak nu nog geen gebruik van de PT misschien de volgende ronde ook is de tempsensor nu defect.

Dus die moet ik ook nog even halen deze week.

Ik stuur handmatig door veel hoofdrekenen :whistle: voor de rest kijk ik naar wat mijn drain is

 

@ Pjotter

Het foutje is niet erg, zo spoel je ook tenslotte maar ik zou het wel eens leuk vinden om zonder foutjes te draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Lion, leuk je weer in actie te zien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een beetje een rommelig hok. Hangende kabels, dingen scheef gemonteerd, ophanging van de lampen niet echt netjes....

 

Kun je prima in draaien hoor maar ik zou me er dood aan irriteren.

 

Die stekken zie ik ook wat geel blad niet echt gezond?

 

 

Niet lullig bedoelt hoor maar ik zeg wat ik zie.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnnie

 

Je mag zeggen wat je wilt niet alles hoeft positief te zijn ;)

Dit soort dingen krijg je nu eenmaal met tijdelijke hokken, na deze ronde word het weer afgebroken.

Het belangrijkste is dat alles veilig en geluidsarm is.

De lcd schermpjes hangen inmiddels recht, en de lampen hangen vind ik goed

Draden zijn weggewerkt behalve bij de lamp daar kan ik niet meer bij

De stekken zien er inderdaad niet mooi uit toen ik ze kreeg zagen ze er nog slechter uit

Maar zie tegenwoordig maar eens constant goed stekken te vinden, als jij er 1 weet laat het me weten

Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om me eigen stekken te maken.

 

Ik geef nu om de twee uur water elke beurt ongeveer 50cc, dat betekent dus elke keer 1min. druppelen met EC 1.4 en PH 5.5

Beetje humic, roots en crop met een beetje bedoel ik 80% van de aanbevolen hoeveelheid dat vinden amneesjes genoeg :likken:

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij gekken zoals ik maakt dat alles uit. Als ik bij iemand op visite zit en er hangt iets scheef aan de wand, moet ik dat toch echt even recht gaan zetten anders gaat 't 'm niet worden.

 

In mijn hydro-verleden verwende ik ze niet zo, in het begin. 1 Minuut als de klok twee uur aan is, 1 minuut twee uur voordat het licht uitgaat en voor de rest bekeken ze het maar. Laat die worteltjes maar zoeken :whip: .

 

O enne welkom in de wondere wereld van de communicerende vaten hè :whistle: hoop dat je overstroming geen nadelige gevolgen heeft gehad. Na een vergelijkbare ervaring met een laag water van dertig centimeter hoog in m'n hokje heb ik de drain maar rechtstreeks op de riolering aangesloten...maar als je de ruimte hebt is een drainbak, met dezelfde inhoud als je tank, ook mogelijk en bepaald geen overbodige luxe.

 

V

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de waterbeurten alweer verminderd naar 3x 1min. ik had bij de eerste keer al drain dus de watergeef frequentie war inderdaad net te hoog.

Ook heb de EC verhoogd met 0.1 want de bladeren verkleurde een beetje naar licht groen.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnnie

 

Je mag zeggen wat je wilt niet alles hoeft positief te zijn ;)

Dit soort dingen krijg je nu eenmaal met tijdelijke hokken, na deze ronde word het weer afgebroken.

Het belangrijkste is dat alles veilig en geluidsarm is.

De lcd schermpjes hangen inmiddels recht, en de lampen hangen vind ik goed

Draden zijn weggewerkt behalve bij de lamp daar kan ik niet meer bij

De stekken zien er inderdaad niet mooi uit toen ik ze kreeg zagen ze er nog slechter uit

Maar zie tegenwoordig maar eens constant goed stekken te vinden, als jij er 1 weet laat het me weten

Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om me eigen stekken te maken.

 

Ik geef nu om de twee uur water elke beurt ongeveer 50cc, dat betekent dus elke keer 1min. druppelen met EC 1.4 en PH 5.5

Beetje humic, roots en crop met een beetje bedoel ik 80% van de aanbevolen hoeveelheid dat vinden amneesjes genoeg :likken:

 

Groetjes

 

Zoiets dacht ik al. Je kunt er prima in draaien hoor, ik wil alles recht hebben. Maar ben daar in ook wel een beetje een autist in.

 

Ik werk met eigen stekken en ik kan je vertellen een verlichting. Geen beestjes, geen kut stekken en altijd wanneer jij wil.

 

Maar die je nu hebt staan gaan wel bij trekken, komt wel goed.

Wat maakt het nou uit dat het scheef hangt?

Gewoon puntje van afwerking Boefje, een beetje netjes werkt gewoon een stuk prettiger.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine update,

 

Woensdag zijn ze in de bloei gegaan, omdat de matten door de communicerende vaten wereld vol zaten krijgen ze nu pas regelmatig met de klok voeding.

 

Lampen nu op 70%

EC 1.5

PH 5.8

Waterbeurten na 2 uur 1min.weer na 2uur 1min en wee na 2uur 1min. dus totaal 3x 50cc

Temp 27/22

RH 50/60

 

En 2 foto's met mijn mobieltje

 

Lekker aan het slapen

 

med_gallery_30327_17232_1833085.jpg

 

En een foto bij dag

 

med_gallery_30327_17232_2340962.jpg

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed een verslag van je te zien lion. Hoe heb je je oc opgehangen of neergezet?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog eentje met de dimluxen :tu

 

ik schuif mee aan!

 

dit zijn niet de nano's he?

 

ziet er netjes uit, succes hier ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze had ik ff gemist.....

 

Goed bezig kerel!! heb je al vaker op slabs gedraaid??

 

Veel plezier en succes deze ronde!!

 

:icecream: :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook aan.

 

Hoe schakel je die gavita dan?

 

Oude controller kan gewoon op nieuwe lampen hoor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...