Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bechje

Ducksfoot, Purple Ducksfoot En Heribei

Recommended Posts

Beetje laat om te starten, maar beter laat dan nooit toch?

Heb wel getwijfeld na de rip van vorig jaar, maar we hebben een nieuwe locatie, hier komt gene ziel.

 

Wat hebben we op kweek?

 

Ducksfoot, 3x maal samen in een 40l pot

 

Purple ducksfoot, 3x, deze staan los in 7l potten, helaas geen ducksfoot blad, maar een echte sativa look, een van de planten is ietwat paars, de andere 2 niet. Bij een heb ik gisteren voorbloei gespot, we hebben 1 dame.

 

Heribei, 2x, ook deze staan in 7l potten. Deze zijn later de grond ingegaan en hebben een lastige start gehad.

 

Alle planten zijn buiten opgekweekt, maar op het platteland zijn veel hongerige beestjes en de heribei beebjes waren bijna weggevreten op een nacht.

 

Alles staat nu in een tomatenserre, waarvoor ze zeer dankbaar zijn, ze groeien als kool.

 

IK gebruik biologische aarde en voeding PKK 13,13,13, een soort van tabs.

 

Foto's zal ik morgen trekken, dan heb ik er tijd voor en kunnen jullie eens meepiepen :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd :)

suc6

op een rip-vrij jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes meid, eendjes huh nou ik kom wel es piepen. Op een goed jaar en het is nooit te laat om ....... whatever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx, ripvrij gaan we voor dit jaat, ik kweek nu voor 2 ;)

 

Snaaip kom gezellig piepen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

update en pic tijd :)

 

Alle purple ducks laten nu voorbloei zien, we hebben 3 dames...

 

3 op een rij

gallery_35229_17227_3131230.jpg

 

de dames apart, de laatste is een andere pheno, lichter blad en paarse stelen

 

gallery_35229_17227_731328.jpg

 

gallery_35229_17227_1081464.jpg

 

de dame met het paarse kleurtje..

gallery_35229_17227_1033912.jpg

 

In de ducksfoot zit ook een verschil, de dames met voorbloei zijn een stuk kleiner en lichter qua kleur, nr 3 is een stuk groter en donker, ik vermoed dan ook man.

 

een dame

gallery_35229_17227_2129222.jpg

 

waarvan ik vermoed man..

gallery_35229_17227_2235859.jpg

 

en de laatste 2, de kleine heribeitjes die bijna volledig kaal gevreten waren, ze zijn in een paar dagen heel mooi bijgekomen..

 

gallery_35229_17227_483223.jpg

 

gallery_35229_17227_1458908.jpg

 

 

De kleuren komen niet helemaal overeen, ik ben nog aan het stoeien met de nieuwe cam, dus het zal hopelijk nog beter gaan worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeey ziet er goed uit joh!

ga je zeker volgen. Wel wat kleine potjes onfnie?

Ben benieuwd naar het resultaat, zijn voor mij onbekende soortjes.

 

Hoop oprecht dat je dit jaar je oogst heerlijk zelf op mag roken! ben zelf ook (meerdere keren) geript en weet hoe kut dat is, de vorige keer koste het me de knokkel van me pink. Ga nu zelfs in me oude kas "lok" wiet zaaien.

 

Nou ik hou me vingers gekruisd voor je, en volg je ook nog, en maar zeggen dat manne nie kunnen multitasken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx,

 

De purple staan in 7l potten en is wat klein, maar wil ze wat beperken qua groei.

Ze staan in een plastieken serre en wil vermijden dat ze teveel tegen het plastiek aangroeien (rot)

Daarbij zijn deze 3 dames in de bloei geschoten, mijn zoontje zag vandaag inene volop bloeiharen in de toppen, dus ik ga ze nu niet meer overpotten.

De ducks staan in een 40l pot, dus deze kunnen nog even voort en de heribei zijn nog heel klein en hebben nu nog ruimte genoeg in de 7l potten.

 

Dit weekend komt de nieuwe kas, maar de purple ducks gaan we niet meer verhuizen ivm stress en de bloei.

 

De kans op rip is hier heeeeeeel klein, ik zit nu in de middel of nowwhere, op het platteland, knappe jongen die mijn plantjes vind ;)

 

Ik hoop voor jou nu ook een rip vrije kweek, want it sucks, vooral als je medisch kweekt, blijf van de meds af!!!!

Ik heb mazzel gehad, een dame was te groot, die hebben ze laten staan. Ze was ook ruim 2m ;)

De rest hebben ze met onze kruiwagen weggehaald, inc mijn kruiden, erg zuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahh okey okey dan klinkt het logish, je heb er in ieder geval over nagedacht haha.

 

dat dacht ik ook dat die kans heel klein is, wand ik woon dus ook in de middle of no where. Maar volgens mij hebben ze daardoor alleen maar alle rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nadenken ga je wel doen na een rip, dit jaar wil ik oogsten :)

Niemand heeft gelukkig weet van de serre, afgeschermd met hoge hekken en veel planten, dus ik heb er een goed gevoel bij.

Kan het bij jou anders geen bekende zijn geweest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik lang over nagedacht.. maar nee denk het eerlijk waar niet. had maar 2 mensen verteld van de planten en die durf ik toch echt te vertrouwen. Toen we net verhuisd waren zijn mijn ouders zo goed van vertrouwen geweest ze in de voortuin te zetten. deze zijn toen gejat en sindsdien... denk dat we gewoon op de radar staan..

 

Maar toevallig vandaag een nieuw alarm systeem binnen gekregen, en het hand bijltje ligt al klaar op de kast haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei, das niet handig planten in de voortuin, waar je ook woont..

 

Hier is de locatie veranderd, dus hopelijk helpt het samen met de hoge hekken.

Ik ben weer handig bezig, wil ik updaten, vergeet ik mijn foto's te uploaden :whistle:

Be right back...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2e poging updaten, nu met foto's

 

Mijn nieuwe serre, in opbouw met vertraging, de verkeerde panelen geleverd. Als het weer meezit morgen afronden, restant gras afsteken en de (zand) grond opwaarderen voor nog wat groentjes.

Zijpanelen blijven wit ivm onverhoopte pottekijkers.

 

gallery_35229_17227_1094589.jpg

 

Het kleine heribeitje groeit goed, ze is blij met haar nieuwe plek.

 

gallery_35229_17227_604245.jpg

 

Deze heribei heeft er helemaal zin in, mooi groot blad

 

gallery_35229_17227_1677544.jpg

 

De grootste ducksfoot, geslacht nog steeds onbekend en is nu zo'n 20 cm groter dan de andere 2. en ja deze was dorstig..

 

gallery_35229_17227_240021.jpg

 

De drie tesamen, verschil in grootte is duidelijk, ze zijn nu ook volop bezig met zijscheuten aan te maken.

 

gallery_35229_17227_2087768.jpg

 

Purple ducks groeien ook gestaag door, deze dame is de grootste

 

gallery_35229_17227_1038661.jpg

 

Dame 2, doet niet onder voor de iets grotere zus

 

gallery_35229_17227_1977908.jpg

 

Dame 3, de wat paarse pheno, de kleinste maar met de meeste bleoihaartjes erin (die ik maar niet scherp op de foto krijg)

 

gallery_35229_17227_1367119.jpg

 

en nog wat groentjes, een van de vele die ik kweek..

 

Meet komkommer en tomaat :D

 

gallery_35229_17227_1096833.jpg

 

gallery_35229_17227_3183031.jpg

 

Daarbuiten hebben we nog sla, bramen, zwarte bes, pompoen, 3 soorten ajuin, boerenkool,spruitjes, aardbeien, watermeloen, honingmeloen en galia meloen en prei, deze gaan de grond in in de nieuwe serre als luchtverfrisser voor de dames :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pottenkijkers................ leuke woordkeus :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is da normaal bij ducksfoot dat die balderen zo'n aparte vorm hebben? Heb dat zelf nog nooit gezien, maar zolang kijk ik ook nog nie rond natuurlijk.

 

Maar ziet er goed uit Bij jou in dat kassie! Staat ie een beetje in een windvrije hoek ofniet? Mijn buurman had ook zo'n type kas staan en nou is het hier wel behoorlijk winderig, maar die was compleet ingestort bij een fikste storm!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ducksfoot heeft zogenoemde webleaved blad, dus geen standaard blad....deze zien er wat gehavend uit vind ik.

Vanaf het ontkiemen veel problemen gehad met soortje, van de 10 zaden, zijn er deze 3 nog over.

De andere zijn als net gekiemd plantje al heel snel ineengestort, heel raar, want de purple ducks deden het vanaf het begin super en kregen dezelfde behandeling.

 

De serre is serieus verstevigd hoor! hij is vastgemonteerd aan de wand, de platen hebben extra versteviging gekregen, want deze staat ook heel winderig.

Nu alleen nog extra aan de grond verstevigen en dan moet hij wat kunnen hebben. Gisteren heeft de serre al wel een serieuze onweersbui overleefd, compleet met wolkbreuk.

 

@chassie, dat ze maar mooi naar de pot kijken en niet een stukje hoger ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, dan zouden ze de pot over het hoofd zien natuurlijk :P

 

En als je iets heel klein en dun op de foto wilt hebben, zoals de bloeihaartjes, dan kun je de camera helpen met scherpstellen door de achtergrond egaal te maken met bijvoorbeeld een stuk papier. Ook helpt het door de macro stand te selecteren in het menu, of op de lens. Vaak is dat een symbool als een bloempje.

 

Ik vind het best een mooi Muur-kasje en ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn weer boven water.....laptop crash en mijn broer is zo lief geweest er een uit zijn collectie uit te lenen :D

 

Chassie, papier gaan we eens testen, maar die macro scherp krijgen blijft een vak, of ik ben gewoon een slechte fotografe ;)

hetgeen wat ik scherp wil hebben lukt niet, hij pakt de dingen erachter scherp (iphone)

 

De kas is een groot succes, alleen mijn dames worden te groot! ik ga moeten knakken.Ze zitten tegen et dak en wil geen rot in mijn planten.

De heribei schiet ook de pot uit, dus fototime!

Morgen ga ik foto's trekken en kom dan met een uitgebreid verslag..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

snaaip, onkruid vergaat niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders een scrogg netje dr boven zodat je een minimale afsrand tot t dak kan garanderen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik net ook bedacht haha

Ik heb nog een stuk gaaswerk van mijn hek liggen, perfect om een scrogg te maken...

Bechje gaat scroggen :D

 

Kan ik weer lekker aan de knutstel morgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha precies! Heb er zelf ook 1 weg gehangen alleen te hoog haha. Wel zorgen dat je genoeg hoogte houd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoogte heb ik al in gedachten, ik ga alleen ferm moeten ombuigen om ze de ruimte te geven,

Bechje gaat morgen eens de serre herinrichten en een mooie scrogg bouwen :D

 

Ga zo eens bij jou piepen dan, ben druk met bijlezen, loop serieus achter... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lekker bondage, spanking en SM, vinden ze heerlijk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

snaaip, in het begin had ik mijn twijfels of ze het wel zo lekker vonden, zie foto's, maar deze morgen stond alles weer fier overeind :huh:

 

kort na het knakken:

gallery_35229_17227_2472097.jpg

 

knak

gallery_35229_17227_2294329.jpg

 

waar geknakt wordt vallen slachtoffers

gallery_35229_17227_182877.jpg

 

maar een uurtje later....

gallery_35229_17227_654700.jpg

 

de tomaten hebben ook een netje gekregen

gallery_35229_17227_2485564.jpg

 

aankomende oogst

gallery_35229_17227_1516734.jpg

 

dan kan de komkommer ook niet achterblijven

gallery_35229_17227_3237182.jpg

 

nog even geduld en deze kan in de salade :)

gallery_35229_17227_1688844.jpg

 

Zorgenkindjes ducksfoot, ze zakt ineen:

 

gallery_35229_17227_244104.jpg

 

vanmorgen lagen ze nog platter, maar lijkt toch wel wat bij te trekken, helaas geen foto.

Wel eindelijk een bloeihaartje op de foto gekregen

gallery_35229_17227_532567.jpg

 

Heribei 1, net als zus een rare spriet...

gallery_35229_17227_444423.jpg

 

Heribei 2

gallery_35229_17227_906597.jpg

 

ze hadden overigens wat dorst ;)

alles tezamen, met op de voorgrond watermeloen in bloei.

 

gallery_35229_17227_1572662.jpg

 

Bechje kweekt meer

Datura pas gestekt en erg goed aangeslagen

gallery_35229_17227_1685728.jpg

 

de boel opvrolijken

gallery_35229_17227_966297.jpg

 

Rode ajuin, heeft veel last van de droogte

gallery_35229_17227_1185109.jpg

 

en ik ben niet de enige die boerenkool lekker vind :(

gallery_35229_17227_1000450.jpg

 

bramen

gallery_35229_17227_811305.jpg

 

eigenwijze pompoen, het gras opgekropen

 

gallery_35229_17227_1065565.jpg

 

 

that's all folks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...