Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bechje

Canna Bij Mcdd/jeugdschizofrenie, Frisse Blik Welkom

Recommended Posts

De titel zegt het al, we zoeken even een frisse blik op de situatie van onze zoon.

Hij heeft de diagnose MCDD, voorheen gekend als jeugdschizofrenie. Het is een combi van autisme en schizofrenie.

Voorheen had bij hem de autisme de overhand, sinds een 6/7 weken komt de schizofrenie inene er vol doorzetten.

We hebben te maken met psychoses en stemmen horen en het zijn geen lieve stemmetjes.

 

Reguliere medicatie slaat niet aan, het vlakt hem af, maar de psychoses en stemmen worden alsmaar sterker en onlangs hebben we hem van de rommel afgehaald.

Nu wil men hem opnemen voor min 12 weken, om hem nog meer zooi te geven, iets waar mijn man en ik niet achter staan.

Er zijn bij ons MCDDers bekend die het heel goed doen op canna, maar dit zijn geen kinderen, maar tieners of ouder en onze zoon is nog maar 8.

 

Dus canna is een hele goede optie voor ons en mama is volop aan de kweek, we hebben ducksfoot, werkt ontspannend en ontspanning betekend minder symptonen en we hebben heribei, op advies van een andere MCDD kenner.

Alleen deze zijn nog lang niet klaar en moet ik met andere middelen gaan behelpen die voorhanden zijn.

 

Op dit moment canna olie (indica) pure olie. Deze heb ik afgelopen weekend eens getest omdat hij een hele slechte dag had, 2 druppels in wat melk maar zonder resultaat.Rechtstreeks in de mond of onder de tong is geen optie ivm mondovergevoeligheid, het autistukje...

IK had verwacht dat 2 druppels pure olie toch wel iets zouden doen, maar helaas, na 3x nog steeds geen resultaat.

Hoeveel hoger kun je gaan bij een kind? Ik wil hem ook niet helemaal stoned hebben.

 

De andere opties zijn hasj of wiet ergens in verwerken, maar die zijn toch lang niet zo sterk als mijn olie.

We lopen dus even een beetje vast, omdat hij nog een kind is ben je voorzichtig met dosis, misschien wel TE?

Een frisse blik is dus welkom.

 

voor de duidelijkheid, ik vraag om advies, niet om preken. Mijn man en ik hebben dit heel goed overdacht en doorgenomen,gelezen etc etc...

Simpelweg hebben we 2 keuzes, of opname en hem vol laten stoppen met chemische zooi, of we gaan voor puur natuur.

De chemische zooi hebben we gehad, het werkt niet, dus gaan we voor de natuur, maar kunnen we wel wat advies gebruiken.

 

groetjes Bechje en Hubbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek eens naar 'Charlottes web'

 

of 'postronics golyoli'

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi soortje, maar moet ff slikken van de prijs. Ik heb zelf nog parvati, maar deze is voor het volgend buitenseizoen, dit jaar ben ik te laat.

Het gaat voor nu vooral om toedieningsvormen en soorten, ik moet even redden met hetgeen wat ik heb of simpel kan halen/regelen.

Tnx in ieder geval, want ze ziet er er prachtig uit, het is er wel een die ik zou willen kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik preek toch! Dit soort problemen laten je realiseren hoe goed sommige mensen het hebben!just sayin! Jullie hebben mijn respect en alle hoop dat het goed komt ! Veel geluk met dit moeilijke probleem!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

de terpenen in sommige soorten ( met name indicas) hebben een zeer kalmerende werking

helaas is bij veel oli de geur wat ondergesneeud

verdampen geeft bij verschillende temperatuursinstellingen verschillende effecten

ook zijn er wisselwerkingen met voedsel ( zwarte thee bijvoorbeeld versterkt een deel van de werking van cannabis inname)

 

stoned is niet erg

ik snap wel dat je hem gezond wil hebben , maar een goede stonede dag ,kan positief nawerken op de volgende dag.

ook zul je misschien nu al merken dat er twee innamevormen zijn : als het te laat is / je over je toeren bent als patient , en preventief

 

net nog een Kashmir wiet joint gerookt : is een indica, die kalmeert en helder houdt

heel anders dan een sativa die zogenaamd helder zou moeten maken

 

ben nu net erg druk qua agendaplanning vandaag , maar ik heb je mogelijk erg veel te delen ( uit eigen ervaring) met betrekking tot cannabis en psychiatrische problematiek.

Heb zelf symptomen die Adhd/asperger - achtige klachten brengen

en ik heb nogal wat ervaring met soorten/innames/ variaties/ combos met eten en blowen

 

pb me en ik zal tijd voor jouw situatie maken.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat misschien een beter idee is, is het geven van tinctuur ivm cannabinoidenzuren & terpenen.Golyoli zou ik afraden omdat de zuiverheid helemaal niet bekend is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan geen kwaad de dosis wat te verhogen lijkt me, veel succes gewenst en ik hoop dat jullie zoon er baat bij heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor het meedenken!

 

 

Meneer Jansen PB komt er aan.

 

Elmanito, tinctuur heb ik in huis, maar voor mijn gevoel is de olie krachtiger? Ik heb nog alles in huis om weer te maken, dus ik kan het altijd proberen. Welke dosis zou ik dan voor hem proberen?

 

De dosis verhogen met de olie gaan we doen, want vandaag was weer een regelrechte rampendag. Vandaag had hij van mij stoned mogen worden, zo erg hebben we het nog niet gehad..

Voor de veiligheid van onze kleine meid ben ik met haar vertrokken, want zij was vandaag het doelwit Papa bleef bij de jongens.

Morgen dus bij opstaan meteen een serieuze dosis olie, de gedachte een dag stoned de andere dag voordeel klinkt nu helemaal niet verkeerd om eerlijk te zijn. Mijn man zei het beter, of hij nu verdoofd is van de anti psychotica of van de wiet, wat is nu beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.stuff.co.nz/national/health/10211443/Parents-use-cannabis-to-treat-kids

 

Over heel de wereld, zoeken ouders wanhopig voor hun kinderen, met aandoeningen, die er niet om liegen.

 

Succes met je zoektocht Bechje, hoop dat je snel iets vind, wat voor jou kind het beste werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Bechje Sterke meid, ik kan je initiatief enkel toejuichen. Maar je hebt iig nog een lange weg voor de boeg.

 

Zelf heb ik ADD en dus ook nood aan iets kalmerend en vooral iets wat de hersencellen wat temt.

 

Iig is het indica met veel CBD wat jij zoekt, succes ermee. Ik wens je snel een oplossing toe want aan chemische zooi en pillendraaiers heb je toch niks. Ik mag doodvallen dat ik aan de ritaline ga en met men moeder aan de chemo erg op de hoogte van wat die rotzooi met je doet. Is 99% vergif en amper ene % effectief en die witte jassen proberen ook maar gewoon op.

 

Sterkte dame, voor jou je partner en je zoon. Ik besef ook wel dat ik niet de makkelijkste in d omgang ben en moet men vriendin daar ooit ook eens voor bedanken, maar mijn leven is momenteel ook geen rozegeur en maneschijn dus we ploeteren maar door in deze wereld vol onzin en onbegrip bij de massa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn man zei het beter, of hij nu verdoofd is van de anti psychotica of van de wiet, wat is nu beter?

Dat lijkt me duidelijk en voer de dosis maar eens flink op. Een stevige trip kan hem doen inbinden en de volgende dag is het weer over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx!

 

Blowsterke, weer een van de vele mooie verhalen, ik zie ze ook regelmatig op FB passeren. Deze verhalen hebben mijn man doen overtuigen, want hij was eerst GEEN voorstander, vanwege de leeftijd van onze zoon, 8 is jong.

 

Sniper, ik gebruik zelf CBD rijke indica's , dus daarmee zitten we goed. Van reguliere zorg hebben we hier onze buik ook wel vol. Bij iedere crisis is het advies nog meer brol of verhoging van dosis. De apotheker zag mij graag komen, bijna wekelijks op het laatst.

Dit kan ik lekker zelf kweken, puur natuur en volledig biologisch en zoonlief helpt mee, want van tuinieren wordt hij rustig en ontspannen.

Hij weet ook dat deze kweek zijn medicijnen zijn en hij vertroetelt ze iedere dag :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het eerste wat me nu binnenschiet zijn dieren. Zelf heb ik jaren een aquarium gehouden, gaat momenteel niet wegens, verhuis, verbouwingen en geen werk meer om medische redenen (ernstig gehoorsverlies dankzij laatste werkgever).Maar als ik destijds fucked up van men werk thuis kwam hielp niks zo goed als een stevige toeter en lekker visjes kijken.Misschien dat wat voor je zoon is, 8jaar is een mooie leeftijd voor een eerste verantwoordelijkheid aan te brengen en een tweede handse bak en wat vis is ook wel te betalen.Is maar een idee he, inmiddels hebben we buiten 3 katten ook 2 konijnen in huis en sinds deze week ook een cavia waar vast nog snel een tweede bijkomt. Afleiding en bezig blijven is voor mij een goed iets. Mogelijk ook voor je zoon, als je die spoken in zen geest maar bezig kunt blijven houden.Maar das mijn gedacht he als rusteloze ziel met een overschot aan tijd. Als men huis klaar is en ik hopelijk weer aan de slag ben komt er vast weer een bak al denk ik dat het ditmaal een paludarium wordt, stukje jungle in de woonkamer

Edited by Sniper78
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sniper, we hebben een Therapie kat :D geen gein, ze is een oosterse korthaar en vanwege het overdreven aanhankelijke karakter worden ze net als de siamees veel ingezet bij onder andere autistische kids. Mijn zoon wordt rustig van haar, terwijl kleine broer met klassiek autisme juist socialer wordt door haar.

OOk onze chihuahua's helpen mee, hij is verantwoordelijk voor de zorg, voeden en uitlaten. want hij wordt er rustig van.

En natuurlijk tuinieren met mama, ons medicijn groeit ook niet op lucht, dus ook hierbij mag hij meehelpen...Dus ik volg je gedachtengang helemaal.

Jungle in de woonkamer, klinkt goed!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten de bekende (dure) Charlotte's web komen er gelukkig steeds meer andere soorten met hoge CBD gehaltes.

Paar van de bekendere soorten :

AC/DC(ook bekend als Oracle),Harlequin,Omrita,LA Confidential,Sour Tsunami,Cannatonic,CBDX.

Succes met de jungle alvast! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Aad! Zo kunnen we eens een kweeklijst voor het volgend jaar gaan samenstellen.

Parvati stond er al op, de rest gaan we eens inlezen, LA Confidential en Cannatonic heb ik al eens voorbij zien komen, de rest is nog nieuw, dus we hebben weer leesvoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van reguliere zorg hebben we hier onze buik ook wel vol. Bij iedere crisis is het advies nog meer brol of verhoging van dosis. De apotheker zag mij graag komen,

 

Hier ben ik het in ieder geval meer dan 100% over eens.

Onze oudste zoon is ook al op hele jonge leeftijd (3) gediagnosticeerd Asperger.

We hebben ook jaren in dat circuitje mee gedraaid.

Ik heb niet de indruk, dat ze behalve begaan met de patiënt ook maar enig idee hebben wat ze doen.

 

En dus doen ze maar weer een greep in de medicijnen kast.

 

Onze zoon, bijna 16 is met vallen en opstaan de jongen geworden die hij nu is.

En dat is een vent waar ik appe trots op ben.

 

Maar dan zo als Stijijsel zei.:

Dit soort problemen laten je realiseren hoe goed sommige mensen het hebben!just sayin!

Onze problemen/moeilijkheden/hindernissen vallen in het niet bij die van jullie..

 

Mijn diepe respect en laat je niet gek maken.

Volg je hart in alles wat je probeerd. Suc6

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

oude rocker tnx!

 

Hier ook vroege diagnoses bij beide jongens, alleen de oudste heeft er 3 gehad...

Asperger op 3 jaar ivm hoge intelligentie, op 4 werd dat veranderd naar klassiek autisme ivm bepaalde kenmerken en op 6 door een prof in UZ Leuven MCDD, waarin wij ons eindelijk konden vinden, het plaatje klopte.Daarna drama, pillen, opnames, internaat etc etc en we zijn nu 2,5 jaar verder en geen steek verder gekomen.

Bij kleine broer zagen we voor zijn 1e verjaardag al dat hij autistisch was, zijn diagnose kwam op zijn 3e klassiek autisme, hij is ook een standaard autist uit de boekjes.

 

en weet je, just sayin! het kan nog veel erger...mijn kids hebben een (serieuze) beperking, maar zijn gelukkig verder gezond....just sayin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bechje, ik ga je later Pm, momenteel zowat knetter gezien ik op men eerste kweek en een whiskey rush zit. Tis weeral ff gelden sinds ik dat heerlijk amberkleurig vocht heb mogen genieten dus ik geniet er volop van nu. Als je me kende zou je me het zeker gunnen net zoals ik jou en je gezin alle geluk toewens. Zie komende pm.

 

maar in elk geval, je bent misschien nog niet getroffen door het extreme, het is een last die je draagt. Ze delen verlicht die last.

You stand alone, together! Hou ons hier dus op de hoogte.

 

Snaaip,

(misschien net boven zen theewater maar dankzij ADD nog steeds zeer zelfbewust terwijl ik net genoeg heb kunnen uitschakelen om daar te geraken.

Never less, niet van wakker liggen, ga ik dadelijk voor een keer ook eens niet doen.)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awel snaaip, slaap wel en ik zie je pb graag komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw Blowsterke heb AC/DC staan en woont niet zo heel ver van je ik zou haar zeker een pm droppen, die zal je zeker te woord staan.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowsterke kennende,

heeft ze allang een PB in haar postvak gedaan. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

snaaip nog speciaal voor jou, de therapie poes, Miss Minoes

 

gallery_35229_15179_1376310.jpg

Edited by Bechje
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Elmanito, tinctuur heb ik in huis, maar voor mijn gevoel is de olie krachtiger? Ik heb nog alles in huis om weer te maken, dus ik kan het altijd proberen. Welke dosis zou ik dan voor hem proberen?

 

Wat druppels onder de tong wordt razendsnel op genomen.Je zou het ook in een spray flesje kunnen doen, maar pas op met de alcohol zelf.Hoge % alcohol voor de kleine is niet echt bevorderlijk, maar met wat warm water vervliegt de meeste alcohol, als die maar ff in de mond houdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is dit de uitkomst van de ACDC test, geen CBD te bekennen....post-6979-0-80743300-1404036470_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...