Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
spint

Eigen Moeders/stekken Set-Up

Recommended Posts

Ik wil me eigen stekken maken en heb al eea opgezocht op het forum maar ik heb nog wat specifieke vragen over mijn eigen setup:

  • Zijn 4 moeders genoeg om per 8 weken 150 stekken te snijden als ik ze een aantal keer top en scrogg ?
  • Als ik de moeders zo goed als op snij, zijn ze dan binnen 2 maanden weer klaar om er 150 af te halen en onder welke verlichting, HPI of TL. Het liefst gebruikt ik TL ivm stroomkosten, hoeveel watt aan TL moet er dan boven? 4x 36 watt voldoende? Of beter 250 watt dimbare lumatek HPI zodat ik kan switchen tussen 125 en 250 watt. Ik wil en hoef tussendoor niet te stekken dus het hoeft niet super snel te gaan.
  • Kleur 840 (cool white) voor stekken en moeders?
  • 4x 58 watt TL lampen genoeg boven 9x9cm voorgroeipotjes 150 stuks (1,70m x 0,72m) ? 58 watt tl is 1,50m lang en dan 4 achter elkaar.
  • 2x 36 watt TL genoeg boven proppagator (60cm x 40cm) ?

 

Grtz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mate...

 

gebruik gewoon 2 x 18 watt buisjes met cool white om je stekken aan te slaan en gebruik zo'n degelijke stekkenbak voor 3 tientjes heb je geen spijt van. dat zijn die van 40 x 60. om 150 stekken aan wat moeders te krijgendat duurt ff...

 

zet 4 x smart pot neer van 122 liter en je hoef een hele lang tijd geen voeding te geven per plant. ik zou er in het begin juist een 400 watt minimaal boven hangen om te zorgen dat het wat sneller groeit. zodra je merkt dat je van elke plant 40 stekken kan maken kun je altijd nog kiezen om te switch van licht. een aantal 36 watt tl's volstaan dan al.

 

bloei je moeders optijd af en zorg voor nieuwe moeders!!!

 

suc7 tis een leuke bezigheid

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer licht hoe meer stekken. Met 4 planten moet het prima willen alleen is het belangrijk dat de moeders al weer voldoende gegroeid zijn natuurlijk. Ik zou zelf ook voor een 400W Hpi gaan en dan die vier op een vierkante meter.

 

4 x 58 watt op die oppervlakte is veel te weinig, minimaal het 2 dubbele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok duidelijk, thanx.

 

@Johny

Die 4x 58 watt is niet voor de moeders maar voor de stekjes die uit de proppagator komen en in 9x9cm voorgroeipotjes gaan.

 

Ps: kan ik een 400 watt hpi dimmen?

 

Grtz Spint

Edited by spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

hpi kun je niet dimmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok duidelijk, thanx.

 

@Johny

Die 4x 58 watt is niet voor de moeders maar voor de stekjes die uit de proppagator komen en in 9x9cm voorgroeipotjes gaan.

 

Ps: kan ik een 400 watt hpi dimmen?

 

Grtz Spint

Ja ik bedoel als je stekjes aan het voorgroeien bent. Je moet 1,70m x 0,72m belichten zeg je, dat ga je nooit met zo'n laag wattage goed doen. Te weinig licht voor het oppervlakte als je er een week of 2 in wil voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een 250 watt erop, op 11L was een amnees aantal keren getopt maar dat ding knalde als een trein, denk dat ik er wel 100 stekken van had kunnen snijden per week. Moest toen wegens omstandigheden worden geruimd.

stond onder 20/4 lichtregime.

 

Ik zou dus met 250 watt werken, meer dan genoeg. 400watt is teveel van het goede. Ik zou met specikuipen werken en dan flinke struiken opkweken en vaak toppen in het begin zodat vertakkingen onderin al exploderen het voordeel hiervan is als de hogere takken vrijwel opgestekt zijn knip je de hele tak weg en schieten die onderste scheuten weer omhoog, dit kan je wel een aantal maanden volhouden voordat je een nieuwe moeder moet opkweken.

 

Zet er geen waaiertje op want de scheutjes moeten lekker sappig blijven dan wortelen ze snel en makkelijk.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol meerdere wegen naar rome zo blijkt....

 

ik zou er JUIST een waiierTJHUH!!! op zetten. niet zon tornado ding maar zon cheap waaiertje.

 

liefst wel van hortilab die zijn kwalitatief het beste. ik heb 3 soorten liggen door de 2 jaar heen gekocht. horti fannetje blijf de bom geen brom etc.

 

idd krijg je dan wel dikkere stammetje maar goed jij wilt zelf stekken maken tog??? jij wilt zelf die aller mooiste kwaliteit tog??? spul wat zon boer niet op de straat weet te krijgen tog????

 

dan wil je graag mooie stammetje, zelf snijd ik ze dan ook 5 internodes mooi op elkaar....

 

een ff over het licht....

 

250 watt kan zeker. feit is 400 gaat SNELLER!!! dus je bent sneller op je 100.... daarna kun je minderen. je hebt lumateks die je kunt dimmen. of je een hpi daarop niet kan dimmen weet ik niet. eerlijkgezegd halve ken je onder een hpsje ook prima stekken maken.

 

zelf ben ik uiteindelijk gegaan voor 2 x 2 x 55 watt t neon.... ABOSOLUUT geen aanrader.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ga voor een 250 watt HPI met EVSA ent 4x 40L root pouch eronder, k had al beetje gelezen dat dat voldoende zou moeten zijn om binnen 8 weken te stekken. Ik hang er nog 2x TL bij voor als het te snel gaat.

 

@ Johny

4x 58 leek me juist voldoende, die zijn 1,50 lang dus pakt de volle lengte van de bak en dan 4 achter elkaar. op deze manier is zowat het hele opervlakte bedekt met TL. Ik heb ze vaker op het forum onder TL zien staan. het kan er dicht op en jonge stekken kunnen toch niet zo veel licht verdragen. Ze hoeven er maar een weekje onder, totdat de voorgroeipotjes vol geworteld zijn en ze de aarde bak in gaan.

 

Gtrz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat ff met de t neon's in mijn hoofd die ik zelf heb, klopt inderdaad dat gewone tl buizen groter zijn.

 

Een weekje vind ik wat kort, doe het zelf 2 weken. Dan bij S5 nog paar dagen groei en dan op 12/12. Elke 10 weken oogsten op deze manier.

 

Wat voor soort(en) moeders ga je zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga PP moeders zetten. Er is gewoon niet aan te komen, na weken wachten krijg je gewoon bagger stekken. nu 3x zaad kweek gedaan maarelke x tijdens het knippen weer paar planten met banaantjes waar stijfmeel uit kwam. Ik wil niet wachten tot het me oogst verpest. Als je 100 fem planten heb dan ontkom je er niet aan aan een herma ertussen te hebben. En ze hebben echt geen stres qua licht oid. En id om de 10 weken oogsten, nu verlies ik teveel tijd met drogen en voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Power plant van dutch passion zou ik dan pakken. Uiteraard regulier zaad nemen en liefst paar pakjes dat je een beetje een mooie moeder uit kan zoeken. Ik heb er 1tje gevonden die heel zoet is.

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga PP moeders zetten. Er is gewoon niet aan te komen

Heel nederland staat vol met PP..

Je moet ook geen gefeminiseerde zaden gebruiken voor moeders.

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel aan de regio liggen, hier prima te krijgen...

 

Uiteraard wel altijd met beestjes geinfesteerde miezerige Kwalitatief Uitermate Teleurstellende stekken.

 

Eigen moeders en stekken rules!

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeders haal ik ook uit regulier zaad. Aks ik zeg er is niks te krijgen bedoel ik een nette beest vrije stek, iele fragiele stekjes met gratis beestjes zijn er wel te vinden :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubbel

Edited by spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...