Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Al Bundy

Vraag Over Opticlimate

Recommended Posts

Beste mede-blowers, growers, liefhebbers,

 

 

Ik wil een opticlimate aanschaffen maar wil eerst eens wat info inwinnen bij degene die al een beziten.

De gs doen toch altijd mooie verkooppraatjesm vandaar.

 

 

*De vraag is kan ik het zelf aansluiten? of moet ik echt een loodgieter erbij betrekken( het liefst betrek ik er niemand bij )

 

*Is de opbrengst werkelijk zoals ze zeggen?

 

*Moet je perse met een co2 generator te werk gaan ?

 

Alle extra info erover is hartelijk welkom

 

Mijn dank is groot voor jullie reacties

 

Groetjes AL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er zelf nog geen 1.. ga er wel 1 kopen..!

 

Heb veel verslagen gezien en ook de gebruiksaanwijzing ff doorgelezen.. aansluiten is vrij makkelijk..

 

Als je (semi)gesloten gaat werken moet je wel co2 toevoegen dit kan met een generator of een co2 fles..

 

Kwa opbrengst is weinig te zeggen.. is ook een beetje afhankelijk van jezelf..

 

Hang je 900watt op een meter dan is die gram de watt al veel moeilijker dan als je 600w op een meter hebt hangen..

(Ik luister ook nooit naar die grote verhalen die ik in de growshop hoor)

 

Ik denk dat je niet moet denken dat je in het begin meer gram de watt gaat halen.. maar wel dat je een continu klimaat hebt in de zomer en winter, dat betekend nu de zomer er aan komt natuurlijk ook meer opbrengst...!

 

Ik lees dat mensen al meer dan 2 jaar bezig zijn en nog steeds niet meer gr de watt trekken als met een conventionele opstelling.

Maar heb ook foto's gezien van iemand die beweerd 1.4gr de watt. (1150gram de m2) te draaien.

 

http://www.wietforum.nl/topic/92020-cannaz-grote-verbouwing/page__st__120 (post 130)

 

Ik zelf ga voor de split-unit.. vraag me af hoe die is aan te sluiten.? Lijkt me dat je die na het plaatsen zelf met gas moet vullen. Heeft iemand dat al gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

*De vraag is kan ik het zelf aansluiten? of moet ik echt een loodgieter erbij betrekken( het liefst betrek ik er niemand bij )

 

*Is de opbrengst werkelijk zoals ze zeggen?

 

*Moet je perse met een co2 generator te werk gaan ?

 

 

Groetjes AL

 

Of je het zelf kan aansluiten weet ik niet. Dat ligt aan je eigen capaciteiten. Water, stroom en afvoer erop en je bent al een heel eind.

 

De Opticlimate maakt geen opbrengst, hij regelt je klimaat.

 

Als je in je ruimte een afzuiging kan hangen die 5x per uur je ruimte van nieuwe lucht voorziet, hoef je geen co2 toe te voegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ik zelf ga voor de split-unit.. vraag me af hoe die is aan te sluiten.? Lijkt me dat je die na het plaatsen zelf met gas moet vullen. Heeft iemand dat al gedaan?

 

De binnenunit is gevuld, de buitenunit is gevuld en de slangen zijn gevuld. Je moet het alleen nog aan elkaar draaien en een 5-aderige kabel tussen binnen en buitenunit aansluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opti regelt inderdaad je klimaat, klimaat is je Nummer 1 prioriteit, goed klimaat goede opbrengst mits je de rest nier verkloot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, en voorkomen dat je de rest niet verkloot kan de opti niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker

 

bedankt, dat is dan wel te doen.. kon er nergens info over vinden! Misschien handig als opticlimate de handleiding van die split-unit ook op internet zet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor de toelichting en replay. @pakito kun je mij aub zeggen waar ik zo n handleiding kan vinden? of heb je geen digitale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top dankjewel

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn nu bij pro3 B/C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in je ruimte een afzuiging kan hangen die 5x per uur je ruimte van nieuwe lucht voorziet, hoef je geen co2 toe te voegen.

 

Voeg je met een co2 generator juist niet meer co2 toe dan gebruikelijk om de plant zwaarder te krijgen? Ik gebruik de opti nu met een actieve in- en uitblaas en er komt dus verse lucht de ruimte in. Ik begrijp dus dat een investering/uitbreiding met co2 weinig verschil zal maken?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is mijn ene pro3 6000 80kg racker en de andere pro 3 6000 die ik heb 100kg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat die eerste gelogen is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in je ruimte een afzuiging kan hangen die 5x per uur je ruimte van nieuwe lucht voorziet, hoef je geen co2 toe te voegen.

Dus je moet wel een kleine inlaat hebben ?

Je zegt 5 x per uur,maar ik neem aan dat de afzuiging in de bloei periode gewoon de hele tijd moet draaien,dus dat er continue verse lucht aangvoerd wordt?

En over wat voor diameter slang praat je dan ?

Voor de rest zijn je waardes van je koelwater(uitgaande water)toch ook erg belangrijk ?

Dat zijn de dingen die je moet doen voor een opti en voor de rest is het plug en play ?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat die eerste gelogen is....

 

Wel raar dat ze dat op de specificaties zetten, vroeg me al af hoe dat kon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar staat dat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de een staat 80 en op de ander 100?

 

Raar verhaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, ene 6000 pro 3 Staat 80kg

Andere 6000 pro 3 Staat 100kg

 

Vroeg me al af waardoor dat kwam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde gok?

 

De 80kg stickers waren op?

 

Het verschil tussen pro3 a en pro3 B/C is de printplaat, die weegt iig geen 20kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me niet, sticker is een geheel.

 

Drukfout?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is mijn ene pro3 6000 80kg racker en de andere pro 3 6000 die ik heb 100kg?

 

misschien uitgeput van het op de weegschaal tillen in je eentje en tijdens het wegen leunde je met je bezwete elleboog op de opti waardoor die 20 meer aan gaf?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...