Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Een bestaande kast deels omgebouwd tot mini kweek hokje.

 

2 x 18W TL 4000K cool white

2 x Royal AK

 

1 potje met light mix, 1 universele.

Light mix heeft tot nu een beter resultaat.

 

Binnenkort foto's en meer info, ook zullen er zeer waarschijnlijk nog een aantal buitenkweken bij komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 Scheurtje aan beide kanten van het blad? Verklaring iemand?

Niet de lobbladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga je een pareltje geven:

 

een kiemplant bekijk je niet. Een kiemplant daar hou je je niet mee bezig. Geef het 2 weken.

 

pas als je plant haar zevenvingerige bladen heeft en er is iets mee is het de moeite,

nu is het gewoon een kiemplant,

en kiemplanten doen vaak raar

zo heb ik er ooit eentje onthoofd bij het onthelmen, 2 maanden later was het de grootste stinkende plant in heel het hok!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus die scheurtjes kunnen nog gewoon herstellen neem ik aan?

Ik heb het ook over de zevenvingerige blad..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het geen kiemplant is, waarom vermeld je dan uberhaupt de lobbladeren??

 

geef eens een foto want ik tast hier maar wat in het donker

Share this post


Link to post
Share on other sites

2chx6he.png

 

Zie hier de scheurtjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel bladvingers tel jij hier? Terug naar school!

 

Dit is een kiemplant en dus mijn eerste post

:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps :likken: :likken: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt dus niet uit ofwel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

net men derde Ak geknipt, Wat bijkomend advies.

 

 

 

zet die kleine ergens ............... gewoon ergens waar ze licht krijgt. Water: Eigenlijk zelf pas water geven als ze omvalt daarmee wil ik zeggen net vochtig houdenen bij voorkeur op een schaaltje en water in het schaaltje, je wilt de aarde ondering vochtiger als boven, laat ze maar zoeken. Eens ze vertrokken is kan je boven en onder wateren. Vertrokken wil zeggen 4-5 internodes boven de grond.

Hoe tel je die en wat zijn dat, nou vooruit, ben in een vrij goede bui.

1blad is 1 node, 3 vingers is node 2, 5 vingers is node ....., 7 vingers is .....: proficiat, het begint op een wietplantje te lijken.

Eerder willen Baekie en ik je niet meer horen, comprende?

 

 

En nou als de sodemieter maar HEEEEEEL voorzichtig dat juffie uit dat (notabene doorschijnende) koffiebeker halen en in een 6-12literpot degelijke aarde met wat perliet poten. Zie dat ge gvd geen wortels beschadigd. Der is er maar een hier die gediplomeerd koffiebeker kweker is en die is op vakantie nou. We hopen dat het hotel op niks trekt en dat ie nog terugkomt .........

 

En dan ga je lekker lezen terwijl dat juffie haar ding doet. Deze is nu dagje of 2-3, zoiets, nu verpotten (en in het vervolg auto's altijd rechtstreeks zaaien in defintieve pot, sjonge alweer een gouden tip, zoek zelf maar uit waarom) en binnen een weekje of 2 heb je een klein dametje met voorbloei. en pas 10 weken daarna mag je hier komen zeuren of ze klaar is en om mag.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt heren ;)

 

Zo overgepot, weet niet hoeveel liter pot.

 

29oilbm.jpg

 

Afstand goed zo ofniet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 1 lesje dan, je had der gerust tot net onder de lobblaadjes kunnen ingraven, kan geen kwaad zo maar volgende keer weet je het, had ik misschien moeten meegeven.

Maar tis goed zo ja, aarde beetje netjes verdelen en zacht aandrukken, weet niet hoe vochtig die aarde is maar precies redelijk droog. Mag je spaarzaam en netjes rond de rand wat water geven. Idee is dat je het vocht in eerste instantie zo ver mogelijk van het worteltje toedient, laat ze der maar achter zoeken.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kwam hier achteraf ook achter.

Maar heb het zo droog nog even gelaten omdat die waar hij eerst in zat nog redelijk nat was, en jij zei tot ze bekant omvallen.

Dus vandaar.

 

Ik ga nu even wateren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat is een grote plant !!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let maar op Elmo, je hebt een hoop concurenten gekregen

 

 

Delta, ik zeg leer potten wegen, moet licht vochtig aanvoelen, lichte pot, beetje water, zware pot, lat maar gaan

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmo wtf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe tel je die en wat zijn dat, nou vooruit, ben in een vrij goede bui.

1blad is 1 node, 3 vingers is node 2, 5 vingers is node ....., 7 vingers is .....: proficiat, het begint op een wietplantje te lijken.

Eerder willen Baekie en ik je niet meer horen, comprende?

 

Succes

 

En ik maar denken dat iedereen de nodes telde met elke vertakking /extra verdieping ....

 

Dus die scheurtjes kunnen nog gewoon herstellen neem ik aan?

Ik heb het ook over de zevenvingerige blad..

 

Heeft er iemand nog een telraampje liggen voor delta :withstupid:

 

Geef die pot een half tot een litertje water en laat ze met rust voor een 3 dagen ,beetje vroeg overgepot mijn idee maar goed ze zit al in de grote emmer ( zag net dat het auto's zijn dus dan is het ok ) lekker laten woelen in haar potje grond

 

Die scheurtjes herstellen niet meer ,maar zoals beakie al zei zegt het maar weinig over je plantje in het prille begin

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha van die nodes dacht ik dus ook. Speed Weedy ;)

 

Die scheurtjes maken dus niks uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nop binnen nu en een paar dagen zal ze haar nieuwe blaadjes krijgen

Die scheurtjes is niet iets om over te stressen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie inderdaad al 2 kleine nieuwe mini blaadjes in het midden, de linker loopt ietwat achter. ;)

Zal ik wat wortelstimulator kopen/maken of heeft dit geen meerwaarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het echt meerwaarde heeft .. het zal wel iets doen maar zonder zullen ze ook gewoon gaan groeien hoor

 

Kan het geld beter in een tensio meter steken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan laat ik die achterwege, maar kan ik wel gewoon andere tl lampen in deze armatuur plaatsen of verschilt dat met wattages etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedy, met alle respect man maar kijk eens eerst in je eigen tent ipv in elk topic te liggen "adviseren"

Internodes zijn verdiepingen ja, maar we hebben het hier nog altijd over een kiemplant en wat is het verschil met elke vorige node die zo'n ukkie aan maakt????? Toch het aantal vingers of niet?

Als je me elders quote moet ge het wel in de juiste context doen he.

 

Water: Eigenlijk zelf pas water geven als ze omvalt daarmee wil ik zeggen net vochtig houdenen bij voorkeur op een schaaltje en water in het schaaltje, je wilt de aarde ondering vochtiger als boven, laat ze maar zoeken. Eens ze vertrokken is kan je boven en onder wateren. Vertrokken wil zeggen 4-5 internodes boven de grond.

Hoe tel je die en wat zijn dat, nou vooruit, ben in een vrij goede bui.

1blad is 1 node, 3 vingers is node 2, 5 vingers is node ....., 7 vingers is .....: proficiat, het begint op een wietplantje te lijken.

Eerder willen Baekie en ik je niet meer horen, comprende?

 

Er staat dus "4-5 internodes boven de grond"

 

 

Delta, laat die kleine nu eens ff met rust, je bent nou al aan het zoeken naar booster ed. Gewoon laten gaan, doen ze al jaren zo.

Licht vochtig houden door ofwel potten wegen en een tensio is ook een aardig hulp middel. Anders zou Speedy nu niet alweer zen planten aan het verzuipen zijn.

 

en 18W TL is 18W tl, wat dat effectief opbrengt hangt van merk lampen, kwaliteit schkeling en VSA en meer af maar als je een 18w in een 18W armatuur steekt brandt ie.

Edited by Sniper78
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik dus niet een 36 watter er in hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaatst dan eerst eens concreet wat je hebt, wat je wilt en wat je derin wilt investeren. 2 x 18W en 2x Royal AK Af zegt weinig over je setup he.

Der zijn hier topics genoeg ivm neon. En ook tussen de bouwverslagen in de micro hoek staat veel. Hangt va de VSA af, maar 18W = 18W maar der ijn er wel die schakelbaar zijn bv 2x18Wlamp op 1 36W VSA.

moet je het verschil in lengte eens bekijken tussen 18 en 36W tube?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...