Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

O.g. Kush Stekkenkweek

Recommended Posts

Ik heb een week of zeven geleden stekken gemaakt van de planten van mijn huidige kweek die nu naar een einde nadert en hiermee wil ik deze volgende ronde draaien.

 

Dit waren ze:

gallery_6495_16903_8593.jpg

 

En zo zijn ze nu:

gallery_6495_17175_106037.jpg

 

Ze staan sinds vorige week in de tuin bij mijn moeder van de zon te genieten. Eigenlijk heb ik ze iets te lang in te kleine potten gehad onder de tl lamp zodat ze wat moeten bijkomen. Ik heb ze overgeplant in iets grotere potten waar ik special mix in heb. Deze keer zuur ik het water niet weer af en geef ze gewoon kraanwater. Straks als ze iets groter zijn doe ik er wat groeivoeding bij van Biobizz.

 

Ik zit er aan te denken om ze de hele groei buiten te houden, dat scheelt me weer in de portemonnee en de plantjes worden er sterk van. Een preventieve behandeling met Neemolie voordat ze in de tent gaan om af te bloeien hoop ik spint mee te voorkomen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de 9 mooiste straks in je tentje plaatsen op 18 liter potten ( dat werkt net wat makkelijker)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat ben ik met je eens, bij het water geven zijn 11 literpotten in een DR100 verre van ideaal.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je huidige kweek; was dit van stekken of vanuit zaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaad en daarvan zijn dit weer stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken groeien lekker en hebben er duidelijk zin in. Bij mijn vorige ronde heb ik tijdens de groei de planten niet gevoed vanwege de voeding in de grond, maar er ontstond toch een te kort. Ik ga weer werken met de voedingslijn van Biobizz en zal de stekken straks voor de eerste keer een beetje groeivoeding meegeven en fishmix.

 

gallery_6495_17175_78435.jpg

gallery_6495_17175_116194.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had dit topic nog niet gezien, wat zien ze er goed uit zeg !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken groeien als kool, als het zo doorgaat kunnen ze straks meteen op 12/12 zodra de tent vrij is.

 

gallery_6495_17175_52207.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik een aantal stekken verpot naar wat grotere potten. Ze groeien als kool en strekken veel meer dan hun moeders uit zaad die ik onder de lamp liet groeien. Dat kan ook komen doordat ik ze meteen gediefd heb.

 

Zo stonden ze erbij vanmiddag voordat ik ze in andere potten heb gedaan.

gallery_6495_17175_17963.jpg

gallery_6495_17175_242831.jpg

 

Lekker groen toch? Ze krijgen al groeivoeding van Biobizz en af en toe wat fishmix. De grond waar ik ze in heb staan is wederom special mix van Gold Label. De wortels zijn lekker ontwikkeld zoals te zien is.

 

gallery_6495_17175_12733.jpg

 

Vervolgens heb ik ze in iets grotere potten gedaan zodat ze nog wat groter kunnen worden.

gallery_6495_17175_122285.jpg

gallery_6495_17175_89579.jpg

gallery_6495_17175_148599.jpg

 

Zo te zien kunnen ze over een week of twee direct op 12/12 zodra de DR100 vrij is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De DR100 is leeg en weer bijna klaar voor gebruik. Deze ronde gebruik ik negen x 18 literpotten i.p.v. 11 literpotten. Dit zal het water geven hopelijk wat eenvoudiger maken en de planten voorzien van een wat grotere buffer. Nu eerst de tent maar even goed schoon boenen en dan morgen of overmorgen weer los.

 

gallery_6495_16903_136885.jpg

Deze fles werkt op mij als een rode lap op een stier. ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had hetzelfde omdat het tentje er nog niet was.. ff paar plantjes buiten...zodra ze binnen stonden op 12/12 begonnen ze ineens als een idioot te strekken!! stekken zien er wel goed uit!! succes deze ronde!!

 

Grtz. Smell

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je! Een beetje meer strek dan de zaadplanten in de tent mag van mij wel, want die waren wel erg bossig. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes hier, me love (o.g) kush :vape:

 

kleine planten zien er super uit!

 

wat ik me wel afvraag is hoe dat je op 7 weken die kleintjes zo klein hebt kunnen houden?

meestal 7-10 dagen wortelen, dan planten, dan zijn ze normaal op week 3 v/h stekken al zo....

 

:tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Smell, wat een verschil in grootte, zijn het beide O.G. Kush? Wat voor lamp heb je ze onder?

 

@ Sensi Life, ik heb ze zo klein gehouden onder een tl lamp, maar ze hadden er zeker veel te lang onder gestaan. Ik heb er ook een hoop kunnen weggooien. De foto is genomen nadat ze twee weken stonden. Doordat de stekken zolang onder tl zijn geweest waren de onderste bladeren slecht ontwikkeld, zodat ik die heb moeten snoeien. Hierdoor heb ik nu relatief lange stammen onderaan de plant en het wordt straks misschien nog uitkijken in de tent. Ik heb ze niet dieper ingegraven om rot te voorkomen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago, het zijn beide Damnesia haze. (ok, de hazen rekken zowiezo wat meer) maar dit is puur om het verschil te tonen van een binnen en buiten voorgroei. neem aan dat het strekken in dit geval totaal soort afhankelijk is. de kleintjes hebben 2,5 week onder een 400 MH gestaan, de grote hebben daar de eerste weeke van mee genoten, en toen naar buiten. nu laatste 2 weken de digistar door getrapt naar 660..

 

Grtz. Smell

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smellowmellow, je planten staan er goed bij.

nice!

 

kleineman.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag was ik in de growshop voor wat zakken grond.en de dame zei dat kweken uit stekken van gefeminiseerd zaad me nogal zal kosten in de opbrengst. Is dat ook al zo als je ze eenmaal stekt? Zo ja, dan hoor ik dat graag van iemand want het was mij niet bekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah, Lol .

Sorry mijn excuus.

Ik had twee topics in verschillende tabbladen staan.

Ik wou hem bij je damnesia verslag posten.

De planten van dilago staan er ook nice bij hoor!

 

@dilago

 

Ik heb pas een stek afgesneden van een gefeminiseerde heribei om te testen wat het doet ben er zelf ook benieuwd na namelijk.

 

Kleineman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ze al aan het planten, over een week of 10-12 weten we het. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel erg benieuwd waarom zo'n stek van een gefeminiseerde plant minder zou opbrengen dan van een 'gewone' vrouwelijke plant.

Lijkt me een beetje onzin, enkel kan de kans op herma's wat groter zijn bij gefeminiseerde planten die je stekt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een partijtje fem stekken staan. Nu in 4e week bloei.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...